Permalänk

Ränder på skärmen

Hej nu är det så att jag har byggt ihop en ny dator för cirka en vecka sedan, nu märker jag när man tabbar ut ur ett spel till Windows så kommer man ut till Windows direkt men sedan efter någon sekund flimrar skärmen till lite om man ser någon rand på skärmen, där efter fryser skärmen i cirka en sekund. Det händer även att skärmen flimrar till när man loggar in och när man avslutar spel. Nu börjar jag fundera om det kan vara skärmen det är fel på?, Det är en plattskärm som är cirka 3-4 år gammal, har ingen aning om MS osv på den. Men det konstiga är att skärmen fungerar utmärkt på min gamla dator, men flimrar till då och då på min nya. Kan det ha att göra med att den nya datorn är för "snabb" för skärmen, t.ex. när man tabbar ut och går ut från ett spel? Någon som har någon aning om vad felet kan vara? Jag skulle inte vilja säga att det är något allvarligt flimmer på skärmen, bara någon rand då och då, inget allvarligt, men tillräckligt allvarligt för att man stör sig på det Så vad tror ni felet kan vara?

Uppdaterat: Ingen som vet?