Permalänk
Medlem

Byta diod i razer

Hej.. Jag har länge funderat på att byta diod i min razer diamonback men vet inte hur många volt mcd osv nån som vet??

tack på förhand;)

MVH Xtr3m

Permalänk
Medlem

Öppna upp och kolla själv?

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Medlem

asså står det på dioden?

Permalänk
Avstängd

iofs, kanske ska goera det ockso. Saeg till om du upptaecker hur moenga volt, mdc etc. det aer.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

jaa det står det på dioden, en gul klisterlapp... Jag eeh inte så kunnig men ta en voltometer? och kolla hur många volt, lr annars sök på google lr liknande?

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Medlem

du får inte ut mer än 3 volt ur en usb !oftast skulle gissa på något liknande!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FolkeY
du får inte ut mer än 3 volt ur en usb !oftast skulle gissa på något liknande!

Man kan ta ut 5 volt ur en usb

Permalänk
Medlem

annars löder du bara loss den, traskar till elfa eller liknande o säg att du vill ha en med samma värden förutom att de ska va annan färg.

Visa signatur

:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FolkeY
du får inte ut mer än 3 volt ur en usb !oftast skulle gissa på något liknande!

eller inte, 12v är max

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

ok tack för svaren pojkar;9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
eller inte, 12v är max

Var har du hittat 12v på en USB? :S .. 5V är vad som finns i USBn.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

5 volt i USB klart slut.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

ok, för det första:
du får 5 V ur USB, ignet annat punkt slut.

andra:
Det står INTE på lysdioden vad det är för någon och du kan INTE mäta dig till vad det är med en multimeter, utan vill du ha reda på exakt vad det är får du kontakta tillverkaren å fråga, dock knappast troligt att de talar om för dig vad det är...

tredje:
Sök runt här på forumet så hittar du massvis med trådar om folk som bytt lysdioden i sina möss, vad de använt osv...

Permalänk
Medlem

ett sätt å få reda på vad det va för volt på lysdioden som satt i det är ju att mäta de 2 punkterna där lysdioden satt innan. du kan ju bara öppna musen när den är "ingång" och mäta volten direkt på benen på den

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

Om det är dioden som sitter under musen som lyser upp åt rörelseavläsaren så bör du tänka på att det på många möss inte går att ha någon annan färg än röd.

Jag har bytt dioden i sju möss och det funkade bara i fyra stycken, och i dom flesta fall märkte man att det var någon skumt.

Dioden är röd av en anledning

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Eftersom spänningen är +5V på USB-porten kan den användas för att driva vissa prylar, ex. scanners, fläktar eller lampor, dock max 600 mA.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

Spänningen på USB:n är inget annat än 5v... INTE 12, eller 3v eller va fan de är ni har hittat på...

Strömmen är max 500mA! inget annat. Du får endast tillgång till 500mA genom att "be om det" med hjälp av en elektrisk krets, detta kräver en liten gnutta elkunskap. Om du inte har den kunskapen så kan du få ut 100mA.

Thats it!

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...