Permalänk
Medlem

mx518 eller razer

Jag hade tänkt att köpe en spelmus för ungefär 500 kr som ska funka bra till en funC musmatta.
Jag hade tänkt mig en mx518 eller en Razer, funderar på mx518 men vet inte riktigt. Vad tycker ni! Vilken av dem är bäst till en funC musmatta?

Visa signatur

AMD Athlon64 X2 6000+ 3.0GHz - ASUS M2N-E SLI - 2048 DDR2 800MHz - Leadtek GeForce 8800GTS 640MB GDDR3

Permalänk
Medlem

Antar att du menar Razer Diamondback?
Den största skillnaden på de mössen är formen, så jag skulle ta den jag tycker passar mig bäst. Det bästa är om du kan klämma på dom först.

Är rätt säker på att dom har exakt likadana sensorer i dom mössen dessutom, när mössen kom hade dom nästan samma sensor. Samma tillverkare. Så skillnaden med den mattan kan väl bero på musens vikt och vad det är för glidytor ungefär. Men just dom skillnaderna vet jag inte så mycket om.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

jag har mx510 och är jättenöjd, inga som helst problem med eftersläpningar eller något...

Så som [z] sa, ta den som passar dig bäst i handen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Razern använder man bara 2/3 av musen och rästen av handen släpar i musmattan ... obäkvämt imo .. medans mx518 är stor och konfortabel ;P
kanske bör tilläggas att jag har Razer

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem

Personligen håller jag min Razer med endast fingertopparna. Det ger mig bäst kontroll. Jag har rätt stora händer, så när jag testat en större mus så är det skönast att hålla ungefär likadant där med.

Men det är ju upp till var och en hur man vill hålla.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk

jag skulle rekomendera 518. mycket skön . nästan samma form som 510 och enligt mig är det bekvämaste musen som finns. sen har 518 också en rätt sträv yta som gör att handen inte halkar bort lika lätt som andra möss.

köp logitech 518 !

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Personligen håller jag min Razer med endast fingertopparna. Det ger mig bäst kontroll. Jag har rätt stora händer, så när jag testat en större mus så är det skönast att hålla ungefär likadant där med.

Men det är ju upp till var och en hur man vill hålla.

Jag styr min mx518 med fingrarna, bara vid stora rörelser jag använder hela handen

Ta en mx518 härligare möss finns inte;)
Skön form, många knappar (använder alla) och fin fin precision.

Permalänk
Medlem

jag har en copperhead som är fuckad... 2 av mina kompisar har en mx518 och dom är helt ok...jag funderar på att byta min copperhead mit en...

Permalänk
Medlem

Satsa på MX518 du, stog själv i samma sitt som du för ett tag sedan men valde mx518 och ångrar det inte

Visa signatur

Love my Samsung Tv

Permalänk

Båda har tillräckligt bra teknik, så,

Razern om du har mindre händer och 518 om du har större händer.

edit: Och båda funkar självklart bra till en func matta, ingen av mössen har något särskilt hokuspokus.

Permalänk

Jag använder en Mx518 och den fungerar alldeles utmärkt med min Func

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.

Permalänk

välj razer..e den skönaste musen jag har använt:D

Permalänk

heh, hade samma val typ, men då vet jag att jag ska satsa på mx518 då dom flesta verkar rekommendera den ;D

Visa signatur

När skolan gick krigsmarschen så jucka han mot alla träd.

Permalänk
Medlem

MX518 rekomenderar jag. Den ligger helt enkelst skönast i min hand.

MVH Swuppo

Visa signatur

BAAH

Permalänk
Medlem

Annars kan jag rekommendera Logitech G5.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av puma_bigpower
välj razer..e den skönaste musen jag har använt:D

Du kanske bör tala om vilken razer du menar ^^. Själv rekomenderar jag mx518, skönaste musen som finns. Har testat en diamondback och den kunde jag knappt använda på grund av att jag hade för stora händer.

Visa signatur

AMD 5600+ X2, HD3850 256 MB, 4 GB DDR2 800 MHz, 1Tb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sippe555
Du kanske bör tala om vilken razer du menar ^^. Själv rekomenderar jag mx518, skönaste musen som finns. Har testat en diamondback och den kunde jag knappt använda på grund av att jag hade för stora händer.

Det handlar inte så mycket om hur stora händer du har om du inte är nåt abnormt storväxt i händerna, men då borde du inte kunna använda MX518 heller, det handlar om hur man håller musen.

Razers möss är mer gjorda för att hållas i fingrarna och inte som man greppar en handboll om någon trodde det. Vad som är bäst får alla ha sin egen uppfattning om såklart.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
Annars kan jag rekommendera Logitech G5.

Funderade på den för ett tag sedan, men att kunna bläddra framåt och bakåt är en konfort som jag vill ha

Permalänk

Jag skulle säga RÄJSER! Har använt den i snart ett år, helnöjd, den är rätt obekväm i början, sen blir den udommlig ; D

Visa signatur

Main Rigg: Antec Solo, Be Quiet Drak Power 530W, Asus P5W DH Deluxe, Intel E6300 1.86GHZ @ 2.24GHZ @ Ninja Plus Revision B + 120mm Low Noice, Corsair XMS2 PC6400 2x1GB, Sapphire Radion X1950Pro @ VF900-CU, 2 x Nexus 92mm 19.2dB(A) Insug

Permalänk

sorry att jag snottar tråden lite snabbt, men jag har nu börjat fundera på en g5. kollat på bilder men ser inte så enormt stora skillnader, men g5 verkar ha en knapp mindre, där man har tummen. stämmer detta? är det nåt man kommer störa sig på?

Visa signatur

När skolan gick krigsmarschen så jucka han mot alla träd.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rejvscorpio
Nån som testat denna?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=312713

http://www.sweclockers.com/forum/search.php?s=&action=showres...

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

du SKA köpa en mx518... jag bytte nyss min copperhead mot en mx518 och jag är mycket nöjd...den funkar både bättre än min/mina copperheads och den är skönare (men det är ju en smaksak )

jag kan vara en olycklig lite unge som har haft väldig otur med mina razer möss men enligt min åsikt så är copperheaden en sämmre mus än mx518

MVH//Stefan

Permalänk
Medlem

Jag säger bara MX518!

Jag har en MX510 själv, och skulle inte kunna leva utan den.

Permalänk
Medlem

Sånär som på en aspekt så är jag helnöjd med min logitech mx518. Det som jag inte är nöjd med är att den glatta ytan på musen enkelt blir smutsig, enklare än andra möss enligt min uppfattning.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

ööh räzer såklart..

Visa signatur

^_^

Permalänk
Medlem

Jag va och kände på båda, sålänge du inte har ULTRASTORA byggjobbarhänder kommer razer passa perfekt. Jag tyckte mx518 va för "biffig".

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4K
Razern använder man bara 2/3 av musen och rästen av handen släpar i musmattan ... obäkvämt imo .. medans mx518 är stor och konfortabel ;P
kanske bör tilläggas att jag har Razer

Sitter också med diamondback. Tycker mx518 är stor och klumpig gillar mindre möss bättre. En bra grej med razern är ju att den funkar till båda händerna vilket mx518 inte gör.

Kan även tillägga att razern blir minst lika smutsig som en mx518.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Sitter också med diamondback. Tycker mx518 är stor och klumpig gillar mindre möss bättre. En bra grej med razern är ju att den funkar till båda händerna vilket mx518 inte gör.

Kan även tillägga att razern blir minst lika smutsig som en mx518.

Jag har en MX510 och tycker om formen på den och den är en superb spelmus.
Fast nu så ska jag möblera om lite och tänkte köpa en trådlös, G7 ligger på nu högt upp men är den bättre till gaming eller skall jag hålla fast vid min MX510?(Och börja inte med att man inte kan spela med en trådlös, det fungerar utmärkt med nya)
Och är en billig funC bra till G7 alt MX510 om jag inte byter?

Tack för hjälpen!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum