Permalänk
Medlem

FIFA 06 frisparkar

en fråga ang. frisparkarna i FIFA 06

jag märker att motståndarna skjuter mycket hårdare än mig när de lägger sina frisparkar medan mina frisparkar blir mer som ett lobb-skott...måste man göra på något speciellt sätt eller är det bara att använda "skott-knappen" för att bestämma höjden på sina frisparkar?

någon som vet?...

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk

Sikta upp eller ned

Men hetaste tipset är väl att lira Pro Evolution Soccer istället :b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Sikta upp eller ned

Men hetaste tipset är väl att lira Pro Evolution Soccer istället :b

Ska göra det första där... kanske ska prova mig PES någon gång...finns det någon form av demo-version man kan testa någonstans, så man inte köper grisen i säcken?

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Har faktiskt ingen aning om hur man får dom att gå hårt mot mål, har inte testat Lord Moses tips heller, dock tycker jag det är synd att dom tog bort det grymt roliga frisparkssytemet från 2005. Då man kunde ställa in var på bollen foten skulle träffa och sedan hur hårt.

Blev besviken på fifa 2006.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3l
Ska göra det första där... kanske ska prova mig PES någon gång...finns det någon form av demo-version man kan testa någonstans, så man inte köper grisen i säcken?

Japp, det finns en demoversion.
http://www.fz.se/filarkiv/?s=&p=spel/pro_evolution_soccer_5/

Jag tyckte dock att känslan inte riktigt var densamma mellan demot och fullversionen dock.

Gillar man fotboll och har ett uns behov av att spela det på dator/konsoll så är det PES som gäller.

Permalänk
Medlem

Köpa Grisen i säcken kommer du inte göra....

Fifa är inte ens ett fotbollspel i gämförelse med PES5. Det är ett skämt!

Jag blir nästan lite irriterad då jag tänker på att det faktist finns folk som spelar Fifa, det är ju helt sjukt?

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

Kan inte göra annat än att hålla med :> PES5 is teh shit!

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Medlem

Fifa 06 frisparkar är ganska lätta att sätta när man vet hur man gör.
Jag brukar hålla in skottknappen tills mätaren nästan är full och sikta på valfritt kryss.
Däremot i Fifa World Cup 2006 så är det helt omöjligt att göra mål på frispark, jag har försökt allt man kan försöka, varje gång blir det för löst och målvakten plockar lätt ned bollen även med full mätare.

Permalänk
Medlem

Får ta o köpa mig PES5 då och se, iom att alla säger att det är ett bättre fotbolls-spel

provade Lord Moses tips, och fick inge större skillnad... hmm...blev samma sorts "lobb" historia..bleh

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk

Jag tycker att PES5 är bäst på konsol. Det går lite snabbare än på PC.
Hur som helst är det ett riktigt bra spel och jag håller med gardis84.
Har alltid spelat Konamis fotbollsspel sedan ISS på SNES.
Även lite FIFA då och då, men sedan 98 har de sugit.

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat PES5 och jag finner det helt värdelöst.
Allt är mycket sämre än alla Fifa jag spelat vilket sträcker sig enda till Fifa 1998 Road to World Cup

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
Köpa Grisen i säcken kommer du inte göra....

Fifa är inte ens ett fotbollspel i gämförelse med PES5. Det är ett skämt!

Jag blir nästan lite irriterad då jag tänker på att det faktist finns folk som spelar Fifa, det är ju helt sjukt?

Jag är precis tvärtom, jag har spelat FIFA och NHL sedan säsongerna -99 och har aldrig tyckt om Pro Evolution eller hockeyvarianten. Jag vill ha de senaste uppställningarna och de korrekta lagnamnen då jag spelar, det gör en hel del för spelkänslan för mig som är mycket sportintresserad.

Visa signatur

"Chuck Norris doesn't read books. He stares them down until he gets the information he wants."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenclick
Jag är precis tvärtom, jag har spelat FIFA och NHL sedan säsongerna -99 och har aldrig tyckt om Pro Evolution eller hockeyvarianten. Jag vill ha de senaste uppställningarna och de korrekta lagnamnen då jag spelar, det gör en hel del för spelkänslan för mig som är mycket sportintresserad.

¨

har dom inte exakta lagnamn eller spelarnamn?
isf är det ju hur b som helst

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkegus
Nu har jag testat PES5 och jag finner det helt värdelöst.
Allt är mycket sämre än alla Fifa jag spelat vilket sträcker sig enda till Fifa 1998 Road to World Cup

På vilka punkter är det värdelöst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibpka
¨

har dom inte exakta lagnamn eller spelarnamn?
isf är det ju hur b som helst

De flesta har rätt namn men inte alla av licensskäl. Det finns dock patch som löser det.

Är namnen den enda anledningen till att spela fotboll på datorn välj FIFA, är fotboll skälet välj PES.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

vill du få skottet lite hårdare och pressat är det bara att hålla in knappen på vänster sida vid pekfingret på xbox, vette fan sicken knapp det är på pc.

Permalänk
Medlem

okej, ja har inte förståt hur man gör frisparkarna heller på Fifa 06, skulle vilja ha tips. På PS2

Snälla varför måste tråden attackeras av PES fanoysdirekt?:P

Permalänk

Drar upp en gammal tråd.

PES är bäst helt enkelt och alla ni som säger att det suger tycker bara det för att ni inte fattar hur man spelar. Många av mina FIFA vänner har börjat inse tjusningen med PES, men det finns många kvar. Folk är rädda för att det är så nytt (nja) och avancerat.
Det jag gillar med PES är att allt kan hända, bollen är en boll, inget tåg på en rälls. Vilket FIFA verkligen är, alldeles för linjärt för min smak.
Därför är det bra med pes kan man kan utvecklas en hel del. Tråkigt nog finns inte alla lag och namn, men det finns patcher som sagt.
Men jag klankar inte ner på er som spela FIFA, folk få göra va de vill.
Ni kan sitta där med erat kvantitetspel, medans jag delar min livkänsla med PES 5.

OBS. PES 6 kommer snart, kan knappt vänta

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dougremer
OBS. PES 6 kommer snart, kan knappt vänta [/B]

Har du något releasedatum på det? Sorry att jag norpar tråden till totalt OT.

Ska jag säga något on topic så kan jag ju upplysa alla Fifa-spelare att det inte är lätt att slå frisparkar i PES5 heller! Jag var en Fifa-player själv från första versionen på tidigt 90-tal till 2006, men har nu fastnat för PES5...

Permalänk

PES6 kommer till PC, PS2, X360 samt PSP i Oktober enligt PESInsight.com. Tidigare har "Next-Gen" 360-varianten varit lagt till årsskiftet men jag antar att den också kommer i Oktober. Med andra ord är det inte så fasansfull lång tid innan det blir demos och slutligen ett släpp. Väntar grymt på PES6, alltid kul att få ett nytt PES, skapa en egen spelare och sedan slänga igång ett Master League.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481