Xbox spel på Xbox 360?

Permalänk

Xbox spel på Xbox 360?

Jag har aldrig spelat på en Xbox 360. Funderar på att spara till en.

Kan man spela spel från den äldre Xbox på en Xbox 360?

Permalänk
Testpilot
Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Fan, en av mina favorit spel finns inte med!

Nåja...en annan fråga. Hur mycket "snyggare/bättre" är grafiken/prestandan hos en Xbox 360 än på den äldre Xbox?

Permalänk
Medlem

Inte ens de som är med på listan fungerar tillfredställande. (inte de jag provat iaf).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

utöver min samling xbox spel så har jag 2 i den listan som funkar på mitt Xbox 360.

Och en av dem, aka Halo 2 fryser hela maskinen efter 20-30 min spelande.

var inte berädd på att det kommer fungera något vidare.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd

Mitt Halo 2 fungerar felfritt så det är nog lite olika tydligen Men köper du spel på rätt ställe så får du byta/lämna tillbaka om det inte fungerar tillfredställande för dig.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

De flesta spel fungerar helt ok och då körs de ändå i 720p. Vissa spel fungerar däremot inte alls med VGA kabeln, vissa hackar rejält och har konstiga problem (Ninja Gaiden tex) och vissa spel vägrar anpassa sig till Widescreen (KOTOR tex)

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Någon som vet om SSX 3 fungerar felfritt på en Xbox 360? Och Doom 3?