Permalänk
Medlem

pumas: Det är klart du tycker så när det står K800 i din signatur
Men låt alla besparas en N73 Vs K800 debatt. Vill du ta den så PMa mig så ska jag förklara hur det ligger till med bilder och lite annat.

Åter till N73 och Edgars frågor.

1. Det finns lägena Auto, Red eye, Av och På för blixten.

2. Det finns ingen snabbknapp på spelaren. Det finns dock headset för byte av låt men det medföljer ej.

3. SEs joystickar har ju haft dåliga rykten. Beroende på att skräp letat sig in i dom och orsakat kontaktproblem. Hur Nokias är på den punkten låter jag vara osagt. Men min är som ny efter 2 veckors flitigt användande. Skulle det bli problem är det givetvis en garantiåtgärd och man har 24 månader på Nokia.

4. Inte ett dammkorn innanför på min.

5. Ja, och når du över ett SMS så meddelar den det vid sändning.

6. Nej, den kan inte stå på någon kant.

7. Liggande läge visas enbart i kamera/videoläge och browseläge av Galleri.
N93 kan visa allt i liggande läge.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Vad snabbt man fick svar här då! Va roligt!

Headsetet du syftar på är det möjligen AD-45?

Synd det där med högkant,tycker jag.

Liggande läge gäller det om jag kollar på film-filmvisning, alltså film som jag lagt över från datorn?

Har den flight mode?

Återkommer säkert med fler frågor!

Väldigt nöjd att du svara så snabbt.Vilken service!

/Edgar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edgar
Vad snabbt man fick svar här då! Va roligt!

Headsetet du syftar på är det möjligen AD-45?

Synd det där med högkant,tycker jag.

Liggande läge gäller det om jag kollar på film-filmvisning, alltså film som jag lagt över från datorn?

Har den flight mode?

Återkommer säkert med fler frågor!

Väldigt nöjd att du svara så snabbt.Vilken service!

/Edgar

AD-46 ska fungera så. Men kolla upp först så jag inte luras!

Japp då är det liggande läge och fullskärm. Fungerar mycket fint! 2.4" Skärm

Flightmode, givetvis. Som profil. Du är där på ett par knapptryck.

Service? hehe Ja, jo jag borde nog ha lite betalt

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Han frågade om mörkerbilder, jag klargjorde bara vad som gällde för bilder tagna i mörker. Nu och i framtiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarfeZ
Fiunderar fortfarande på om man vågar kölpa den genom telenor...

Varför skulle du inte våga det?

Om du syftar på alla spärrar tex mp3 som ringsignal etc, brandning osv
så är det ingen fara, när jag köpte min d600 där så fraågade jag om det var spärrat med mp3 etc. då sa dem att dem hade tagit bort det för att det var så många kunder som har klagat.
tjao

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cusion.se
Varför skulle du inte våga det?

Om du syftar på alla spärrar tex mp3 som ringsignal etc, brandning osv
så är det ingen fara, när jag köpte min d600 där så fraågade jag om det var spärrat med mp3 etc. då sa dem att dem hade tagit bort det för att det var så många kunder som har klagat.
tjao

Min nuvarande 6230 är telenor brand och den har inga spärrar alls!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
garantiåtgärd och man har 24 månader på Nokia.

Va? 24 månader? Vart får du det ifrån? Tittar i papperen till Nokian och det står då inget om nå 24månader. De har väl 12 som alla andra?

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk
Medlem

Det står 12 månader på kompletts hemsida också.

Permalänk

Kan man ansluta vanliga 3.5mm hörlurar direkt i telefonen?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KikkomaN^SWE
Kan man ansluta vanliga 3.5mm hörlurar direkt i telefonen?

nej inte utan add on

i sverige är det 24 mån garanti på nokia (6mån garanti på tillbehör) o sonyericsson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ralmqvist
Va? 24 månader? Vart får du det ifrån? Tittar i papperen till Nokian och det står då inget om nå 24månader. De har väl 12 som alla andra?

Alla Nokia sålda efter april 2005 har 24 månaders garanti.
Läs manualen längst bak så ser du detsamma. På tillbehör är det 12 månader och på minneskort 90 dagar.
Men det är ruggigt skönt att ha 24 månaders riktig produktgaranti på prylarna
Bara att skicka in vid problem under 2 år och få lagat på garanti. Inget krångel med reklamationsnämder osv för att försöka få 2 år annars

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk

har inte läst allt, men en fråga. Är den plastig och så som k750 etc?

är det några "knarr" i telefonen?
tjao

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cusion.se
har inte läst allt, men en fråga. Är den plastig och så som k750 etc?

är det några "knarr" i telefonen?
tjao

Den är inte dead quiet nej. Vad du anser är för mycket är svårt att veta. Men jag har nog aldrig ägt en telefon som varit helt tyst om man drar det långt
Men enligt mina mått mätt är den mycket tyst.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Hedersmedlem

gaaah, har svårt för o bestämma mig ifall jag ska plocka ut en n73 idag eller inte. trivs rätt så bra med min k610. enda nackdelen med n73 e nog storleken och joysticken.. jag tål verkligen inte joysticks på mobiler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
gaaah, har svårt för o bestämma mig ifall jag ska plocka ut en n73 idag eller inte. trivs rätt så bra med min k610. enda nackdelen med n73 e nog storleken och joysticken.. jag tål verkligen inte joysticks på mobiler

Hehe jag tror du lider av ett habegär av prylar likt mig. Men det låter ändå som att du är hyggligt nöjd med din partner idag så kanske du bör stå över och satsa på nästa vända av N series i början av 2007. Det ska bli ruggiga saker sägs det

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Hedersmedlem

OOOORKA vänta till 07, har redan bytt 2 gånger innan dess =P jag måste fan söka vård asså

Permalänk
Medlem

Jag har köpt den med Telenor abb. Men det syns inte på något sätt.

Den aningen onödiga funktionen att den säger vem som ringer... Kan man höja den rösten? Man hör ju inte vad den säger... (om man inte anstränger sig )

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andykidden
Jag har köpt den med Telenor abb. Men det syns inte på något sätt.

Den aningen onödiga funktionen att den säger vem som ringer... Kan man höja den rösten? Man hör ju inte vad den säger... (om man inte anstränger sig )

Hehe jag hör den inte alls? Kan bero på mig kanske Verkar vara en bugg som N80 även hade en sväng om jag förståt det rätt? Men N80 fungerar bra där nu. Fattar ibland inte hur dessa ingenjörer jobbar. Klantar till sig på så enkla saker liksom.
Jag antar att de höjer nivån i nästa FW.

Nöjd annars? Inga hängningar i cammode? Har du köp till annat minneskort?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Jag hade tydligen satt på funktionen utan att tänka på vad det var.. Så ringde det.. Och du sa den "Andreas" när det ringde.. Fast man måste lyssna noga

Jag har haft en hängning, inte säker på när det var. Men jag var tom. tvungen att ta loss batteri... Sedan har jag prob med sms (annan tråd) men det är nog inte telefonens fel...

"Tyvärr" så fick jag mobilen snabbare än vad de sa... Så jag hann inte skaffa minne.. så jag får vara lite sparsamm med vad jag gör.. Men jag skall skaffa 2 GB tror jag... skall beställa senare idag.

edit: Vet du/någon om det finns något program för att göra egna teman?

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andykidden
Jag hade tydligen satt på funktionen utan att tänka på vad det var.. Så ringde det.. Och du sa den "Andreas" när det ringde.. Fast man måste lyssna noga

Jag har haft en hängning, inte säker på när det var. Men jag var tom. tvungen att ta loss batteri... Sedan har jag prob med sms (annan tråd) men det är nog inte telefonens fel...

"Tyvärr" så fick jag mobilen snabbare än vad de sa... Så jag hann inte skaffa minne.. så jag får vara lite sparsamm med vad jag gör.. Men jag skall skaffa 2 GB tror jag... skall beställa senare idag.

edit: Vet du/någon om det finns något program för att göra egna teman?

Nej men seriöst. har den redan kommit till telenors affärer?
Vad betalade du? Förlängde du abb eller köpte bara telefon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarfeZ
Nej men seriöst. har den redan kommit till telenors affärer?
Vad betalade du? Förlängde du abb eller köpte bara telefon?

Jag köpte på Katshing.se ... Förlängde mitt abb.

(Telenor kunde inte sälja den över telefon)

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Hedersmedlem

fick låna en demo n73 tills nästa vecka. ska bli skoj o testa den ikväll..

Permalänk
Medlem

Jag fick följande från telenor
"Du har abonnemang 199, om du är nöjd med abonnemanget och inte behöver en ny telefon så tycker jag att du ska ta ett erbjudande vi har som ger dig tre månaders gratis abonnemangsavgift om du förlänger ditt abonnemang i 12 månader."

Då är frågan, om det betyder att jag får gratis i tre månader även om ajg beställer via katshing och förlänger abbonnemanget via dem...! Tyvärr får katshing inte in den röd/vita vilken är den jag vill ha

Permalänk
Medlem

Jag höjer ett litet varningens finger för Kingstons minnen. Verkar vara så att den fungerar sämre med vissa minnen.

Ni som har den kanske kan skriva vad för minnen ni har och även om ni haft någon frysning i kamera/videoläget eller inte?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk

Jag har ett Kingston minne till min N73a. Den har haft en frysning i kameraläget, dock löstes det enkelt med att starta om den med av/på knappen. Har dock skickat tillbaka den nu och får en ny i veckan förhoppningsvis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av christoffer-
Jag har ett Kingston minne till min N73a. Den har haft en frysning i kameraläget, dock löstes det enkelt med att starta om den med av/på knappen. Har dock skickat tillbaka den nu och får en ny i veckan förhoppningsvis.

Hittils har alla jag läst som haft frysningar också haft Kingstonminnen. Jag får mitt nya Twinmos imorgon så jag återkommer med hur det fungerar

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Ledsen att jag frågar massa "onödiga" frågor, men jag står i valet mellan N73 och N93. Men efter jag läste på symbian-freak, så blir det nog en N73. Den tar bättre stillbilder , iallafall med den aktuella FW som N93 har nu. Dock är det synd att N73 saknar W-lan. Plus att N93 tydligen har ett ljudchip "TI chipset 2420".

Några frågor till:

1.Om man i värsta fall skulle få repor på displayen, räcker det att man byter skalet då?

2.Är vibratorn stark?

3.Just hörde att det var någon som fått en död pixel på sin? Hur ofta händer det? Kan det bara ske helt plöstligt utan förvarning?

4.Under de veckor du använt din, har fronten blivit smutsig?

/Edgar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edgar
Ledsen att jag frågar massa "onödiga" frågor, men jag står i valet mellan N73 och N93. Men efter jag läste på symbian-freak, så blir det nog en N73. Den tar bättre stillbilder , iallafall med den aktuella FW som N93 har nu. Dock är det synd att N73 saknar W-lan. Plus att N93 tydligen har ett ljudchip "TI chipset 2420".

Några frågor till:

1.Om man i värsta fall skulle få repor på displayen, räcker det att man byter skalet då?

2.Är vibratorn stark?

3.Just hörde att det var någon som fått en död pixel på sin? Hur ofta händer det? Kan det bara ske helt plöstligt utan förvarning?

4.Under de veckor du använt din, har fronten blivit smutsig?

/Edgar

TI OMAP 2420 är processorn och den har även hand om ljudet. N73 har en annan processor.

1. Japp, det räcker med skalet.

2. Ja den är starkt med mina mått mätt. Inget jag missar iallafall.

3. Pixelproblem händer precis som hos dataskärmar. Hur ofta vet jag inte. Men det händer. Jag har aldrig sett det dock.

4. Inte mer än fingeravtryck och vanligt småskit som går bort med tummen eller putsduk. Inga problem.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edgar

3.Just hörde att det var någon som fått en död pixel på sin? Hur ofta händer det? Kan det bara ske helt plöstligt utan förvarning?

Den jag fick hade en död pixel. Skickade tillbaka den idag.

För att citera vad katshing skrev till mig

Citat:

Det finns något som kallas DOA, vilket betyder "dead on arrival". Om det är ett tillverkningsfel på en vara inom tillverkarens speciella DOA-tid (Sony Eriksson 7 dagar), (Samsung 7 dagar), Nokia (7dagar), (Siemens 4 dagar) så har man som kund möjlighet till att få en kartong ny telefon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av christoffer-
Den jag fick hade en död pixel. Skickade tillbaka den idag.

För att citera vad katshing skrev till mig

tack, riktigt bra att veta. det hade jag ingen aning om. beställde just en n73 från katching.