Har fastnat i oblivion, kan ej göra något

Permalänk

Har fastnat i oblivion, kan ej göra något

Hej, som topic lyder så har spelet fastnat på något skumt sätt.

Jag är level 17 och har träffat någon orc i en snygg guldig dräkt i staden, hm anvil? Legawin?

Jag fick åka ifrån imperial city (thiefs guild) till en annan stad efter att jag raknats lite, sen har jag väl lirat i den nya staden nårga timmar.

Men jag träffade en orc i fin heavy armor dräkt som sa att jag skulle till ett ställe där det var en kille som är inlås, så när jag tog mig in där så kom jag inte ut igen utan jag var tvungen att gå ner i underjorden p¨å platsen och döda 3 stycken tills jag fick den rätta nykeln.

När jag kommer upp så fastnar jag i dörren, händer inget, men jag ser att någon fiende bara springer rundor men kan ej göra något

Har spelet hängt sig där eller det är något speciellt jag behöver göra ??

Här kommer bilder så ni kanske känner igen vart jag är någonstans:/

http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/Oblivion_2006-08-2...
http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/Oblivion_2006-08-2...
http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/Oblivion_2006-08-2...

Mvh//Albin

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

ladda en tidigare sparfil... han ska attackera en snubbe som ska stå där med fiskarbyxor men han verkar inte finnas där på bild.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
ladda en tidigare sparfil... han ska attackera en snubbe som ska stå där med fiskarbyxor men han verkar inte finnas där på bild.

Har spelat upp mig ifrån 11 till 16 nu, pallar inte mer :/

Senaste lvl jag hade sparat var lvl 11, det som var problemet. Men det har hängt sig helt då med andra ord :/

Han med fiskarbyxor är på andra våningen :/

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

har du ingen autosave eller något?

pröva att öppna konsolen och tryck på fiskargubben och skriv kill det kanske hjälper.

player.setstage MS08 80 kanske också funkar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
har du ingen autosave eller något?

pröva att öppna konsolen och tryck på fiskargubben och skriv kill det kanske hjälper.

player.setstage MS08 80 kanske också funkar

hehe, fiskargubben ?

Snackar du om han i spelet ?? Jag kan ej göra något alls, jag står bara där. Jag kan inte trycka mig fram till min inventori eller dylikt, bara röra på mig thats all.

men ska testa med det du skrev angående console.

EDIT: Har testat nu att skriva player.kill = död, funkar ej heller. Loadade mitt save, samma sak.

Men hur menar du trycka på fiskargubben efter att jag är inne i console.

Jag har inte ens siktet framför mig, bara när jag sitter ner " det siktet som visar om någon ser dig eller".

Jävligt skumt;

http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/Oblivion_2006-08-2...

http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/Oblivion_2006-08-2...

http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/Oblivion_2006-08-2...

http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/Oblivion_2006-08-2...

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

du ska inte skriva player.kill då dödar du dig själv :P. När du är inne i konsolen så kommer muspekaren fram igen och då trycker du på gubben som igentligen ska stå på marken altså han som man ska "rädda" sen skriver du kill och sen trycker enter. Och notera enbart kill och inte något annat. Hoppas det löser sig.

Permalänk
Inaktiv

nejnej, det bästa är att i konsollen skriva tcl, det ger dig noclip och borde fungera, döda bara gubben från starten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PulkaFettot
nejnej, det bästa är att i konsollen skriva tcl, det ger dig noclip och borde fungera, döda bara gubben från starten.

nejnej, dum idé när man är i sån halv-film-sekvens liknande grej och skriver tcl kan man bara flyga uppåt och neråt och inte åt något annat håll.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
nejnej, dum idé när man är i sån halv-film-sekvens liknande grej och skriver tcl kan man bara flyga uppåt och neråt och inte åt något annat håll.

Det visste jag inte , men det är en känd bugg, så alternativen att leta lösningar eller om du inte har patchen kan du alltid pröva det.

Permalänk
Medlem

har du ingen attack du kan köra på snubben som är där då? o sen döda han eller nåt. försök ta fast travel vid tillfälle.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Avstängd

nej nej nej , använd set stage !!!
öppna consolen , skriv set stage MS08 75
sen skriver du set stage ms08 80.

då kör du igång scenen och avslutar den.

Permalänk

Somliga straffar gud fort...Lär dig att sava!!

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andegon
nej nej nej , använd set stage !!!
öppna consolen , skriv set stage MS08 75
sen skriver du set stage ms08 80.

då kör du igång scenen och avslutar den.

läste du ens vad jag skrev innan

ms08 75 är overkill då det redan har inträffat för honom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andegon
jag ?

Trådskaparen...dig med om du inte savar tillräckligt ofta

Själv quicksavar jag typ var femte minut, blir en total vana att sava efter att något hänt.

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battousai
Trådskaparen...dig med om du inte savar tillräckligt ofta

Själv quicksavar jag typ var femte minut, blir en total vana att sava efter att något hänt.

Haha..

Detta är ett onödigt inlägg, men inte förräns i detta inlägg förstod jag vad du mena. Trodde först du sa "stava".. Men du mena Save. Ett tips, Säg Save istället för "sava"

Permalänk
Avstängd

du kan inte ha råkat bli lite girig o plockat på dig lite för mycket skatter där nere i grotten så gubben väge för mycket.

man kan bli förgiftad så man inte kan bära lika mycket också.

Permalänk
Avstängd

>>Läste du ens vad jag skrev innan

>>ms08 75 är overkill då det redan har inträffat för honom

----------------

Ja men då skriver han väl bara 80 då som jag också skrev !!?

Permalänk

shoo, ne jag har fått lira ifrån levl 15 ist,

nej jag kunde gå hade typ 90/365.

tackar för eran hjälp iaf

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jag lät en kompis testa spelet (på 360n) för att skulle få se hur bra det är. Det första han gör är att springa upp för en brant mot en stor sten och på nåt underligt sätt hamna INUTI stenen. Och där var han sedan fast. Stört omöjligt att komma därifrån. ...Och så tröttnade han på det spelet. ;D "Jäkla skitspel"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
har du ingen autosave eller något?

pröva att öppna konsolen och tryck på fiskargubben och skriv kill det kanske hjälper.

LOL
----------------------------------------
Consol : -
: Kill Fiskargubben -

rad10 GoTo 30 -
Syntax Error -
----------------------------------------

Ska spara OFTA ofta. i alla spel.. inge kul när de krashar å timmar blir wasted... inte bara autosave så klart.. den pajjar ofta vid spelkrasch.

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--