namn på nintendo spel

Permalänk

namn på nintendo spel

Hej!

Nu har jag funderat så jag håller på att bli tokig.

Jag är på jakt efter ett nintendo spel (8-bitars). Spelet går ut på att man e en eller två robotar som skjuter olika vapen, typ laser, röda kulor osv. Sjukt roligt, kommer dock inte på vad det heter. Tror att första banan är i grön-teräng och första bossen är en mur med en massa vapen på.

Hoppas att det är någon som vet vad det heter.

//Matte

Visa signatur

Matte

Permalänk
Medlem

Probotector?

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk

Precis! Tack så jätte mycket!

Visa signatur

Matte

Permalänk
Medlem

I övrigt en av de snyggaste spelomslagen, imo.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd

Du kanske skulle hugga tag i detta med:

Släpptes inte i Sverige men det finns att få tag i på tradera som PAL variantl.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk

Probotector släpptes i sverige. Det var Cobra som inte släpptes i sverige.
Cobra var precis likadant som probotector förutom att man var 2 armeklädda människor istället för 2 robotar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
I övrigt en av de snyggaste spelomslagen, imo.

http://wiki.fz.se/images/b/bb/B-probo.jpg

Ahh, nostalgi! Jag minns när jag köpte det nytt i affären efter att ha spelat det i en sån där Nintendo-station med flera spel i som stod i affärerna.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlowManCrap
Probotector släpptes i sverige. Det var Cobra som inte släpptes i sverige.
Cobra var precis likadant som probotector förutom att man var 2 armeklädda människor istället för 2 robotar.

Contra*

Permalänk
Medlem

Spelet var hur skönt som helst, jag har det faktiskt i min källare, kanske man ska damma av och lira lite

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Contra släpptes väl i Sverige? Jag hade det och vad jag minns så hade jag knappt ett enda importerat spel (något RPG endast, minns ej vilket). Måste tacka trådskaparen för att ha dammat fram ett gammalt spel som jag verkligen älskade men helt glömt bort, tackar!

Permalänk
Hedersmedlem

upp upp ner ner vänster höger vänster höger b a b a start

Permalänk
Avstängd

SlowManCrap: Ja det gjorde det. Spelet jag posta är Probotector 2. Och Probotector hette Contra i USA.

Yarre: Nepps det gjorde det ej. Då måste du haft en USA maskin eller moddat den ;).

Coltrasten: nästan.. bara B sen A sen start. inte BA två ggr och sen start.

Contra var väll för farligt för oss. Liksom Shadow Warrior som orginal heter Ninja Gaiden. Och Teenage Mutant Ninja Turtles som fick heta Hero Turtles istället. Det är något giftigt med ninjor.

Bionic Commando´s orginaltitel är lite skev: Hitler no Fukkatsu - Top Secret. Man ska plocka Hitler i slutet.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.