Permalänk

Feedbacktråd "T´ny Lanbot"

Hmm.. Tröttnade som sagt på aluchassit jag gjorde och la det åt sidan lite granna.. Istället tänkte jag göra något som gynnade resterande familjemedlemmar istället.. En liten låda som tuggar DC och är för allmänheten när det gäller musik och (komma skall) film and so 4:th and so on..

Tyck till om projektet...

SENASTE UPDATE 28/9 - 06

Projektet "T´ny Lanbot" Utspelar sig här...
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=60008...

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk
Medlem

Synd att du la det fina arbetet åt sidan men familjen går före
Ser bra ut ^^, gillar alut otroligt mycket så jag har lika stora förväntningar
Bor du nära max ?

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk

nämen fräsigt^^

Visa signatur

den ä fin

Permalänk
Medlem

Ser trivsamt ut! Lite annat tempo än jag håller med min HTPC.

Hur är det med optisk enhet? Ska du bara plugga in en sådan under installationen och sedan köra utan?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk

NY UPDATE MED LITE BILDER 11/7-06

Gjorde i princip färdigt "locket" idag.. nothing fancy, utan lite stilrent och ser faktiskt ut som toppen på e spejsad tvättmaskin...:P

ja ja.. bilder finns som sagt och kommentera gärna..

Bonde... "Chroma" behöver vila en aning, dels ekonomiskt och dels tankemässigt.. sitter och klurar på de ljuskällor och skit jag skall ha i den... men update kommer väl inom kort förmodar jag.. eller om jag känner mig själv rätt so 2 speak...

Dred... Jepp.. skall ha in en cd som förmodligen kommer installeras i toppen tillsammans med en 120mm fläkt.. utrymmet inuti blev till och med för trångt för en "slimline".. helt otroligt.. missade 1 Centimeter i beräkningarna!!..

Projektet "T´ny Lanbot" Utspelar sig här...
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=60008...
Smakprov på bygget..

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk
Medlem

grym design. riktigt fin.

keep it up!

Permalänk

Fin och otroligt slimmad !
borde göra något liknande nu när jag har en skräpdator ledig XD
*EDIT* kom på en sak! Vad gjorde du med nätverkskortet, fanns ju inte med i slutet på baksidan!

Permalänk

UPDATE 12/7 - 06

Idag har det hänt lite mer... ja.. gå in och titta helt enkelt...
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=6667215...

Har förresten en present till Mr.c0pp3rh34d i byggloggen... som han så fint påpekade i ovanstående text...

Och som vanligt ett litet smakprov:

*EDIT: Nej det sitter inte snett.. vissa delar är inte fastsatta ännu såsom "locket" men kan försäkra er om att allt är "millimeteranpassat".. det enda som eventuellt kan vara snett är utsågningen av nätagget på baksidan då jag missade med en tioendels mm...

Kom för övrigt på vad som kan göra att det ser snett ut, den gåra luckan på Slimelinen är något sne och skall bytas ut, när jag tänker efter så reagerade också jag på det, vilket gör att toppen ser skevare ut än vad den gör.. skall fixa d.. Coming up..

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk
Medlem

Det siter lite snett ut, är det kameravinkelns fel kanske.
Känns att det går lite för snabbt.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

vart kan man få tag på sån där hålplåt? behöver sånt till det jag håller på med...:)

Permalänk
Medlem

ser fint ut

Permalänk

Fan du ser! Frågar man får man svar :D!!! Men varför 2?...Ahh kom på det! Den på moderkortet e antagligen en gammal 10Mbit:are , right?

Permalänk
Medlem

Ser mycket snyggt ut!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Porrigt värre!

Permalänk
Medlem

musch i verkstaden

tja hörde att du ringde, det är vi Jag Peter, och 2 kompisar som håller på å bygger i verkstaden, vi städar efter oss...

va tycks annars om bygget? vet att detta inlägget kommer lite off topic men men..

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=6698624...

ha det fint! vi syns på måndag

Visa signatur

Same shit different day

Permalänk
Medlem

Hmmm...
Det vore trevligt att se detta bygge slutföras... Hittills är det skitsnyggt bra jobbat

Permalänk

FÄRDIGT... nu får det vara nog iaf med det här lilla sidoprojektet som artade sig riktigt fint i slutändan... uppe vid locket saknas fortfarande något fint att sätta för dvd och 120mm fläkter på andra sidan.. men det får vara så länge.. se det som den där sista "golvlisten" som aldrig kommer på plats förrens man skall flytta... kanske blir en bit orange plexi.. vad vet jag.. nu skall jag koncentrera mig på "chroma" en stund...

[b]Tackar alla för positiv feedback...[/b]

(ps.. märkte att dom två undre bilderna blev mysko i linjerna... men allt är lika skarpt som på den övre.. och orkar inte ta nya bilder då den är inkopplad och så..]

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fina fisken!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Nice!:) Men blev den så mycket mindre egentligen? Fick en känsla av att den där blev ganska stor ändå.. och en vanlig gammal desktop-burk upplever jag inte direkt som enorm.. Är dock ingen tvekan om vilket utförande som va snyggast:D

Visa signatur

Elektriker och musiker =)