Vad finns det att spela efter wow ??

Permalänk

Vad finns det att spela efter wow ??

Har spela WOW nu i lite mer än 1år och börjar faktist tröttna på spelet.. har 3st lvl 60 hunter, warrior, och priest.

Spelet är kanske lite för mycke PvE det är kul dom första gångerna i MC,BWL och så vidare, men efter 10+ gånger är det inte kul och man nästa tvingas till att spela samma grejor om o om om om igen

Vill hitta ett nytt spel där man kan pvp mycke utan att bli ägd i pvp som i wow när man precis dingat 60 och inte har grinda epics i 1år.. även ett mycke stort plus om man kan pvp själv och är lite mer rambo stil där man klarar sig själv.

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem

oblivion

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk

Skulle nog rekommendera att titta på de spel som kommer ut i en relativt snar framtid, tex, Age of conan kanske, MMORPG med häftiga stridssystem.

eller kanske Archlord som jag inte vet så mycket om men några har rekommenderat.

Permalänk

håll ut litegrann the burning crusade expansionen kommer i november

Permalänk
Avstängd

Gw: Nightfall,age of conan, Vanguard typ. Inget är ute nu dock ;>

Har provat lite nightfall nu under beta weekend. Verkar rätt kul faktiskt, fast jag har inte lirat så mycket GW, så inte så erfaren, är nog mycket roligare om man kan allt om det

Permalänk
Medlem

Om det är riktigt PVP du är ute efter så finns det väll igentligen bara 2 MMO's ute på marknaden.

Lineage 2
Dark Age of Camelot

Rekomenderar det första själv, spelat det i nästan 2,5 år.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

hehe okej Lineage 2 och Dark Age of Camelot verka bra men är borskämd med grafik så kan inte nedgradera mig i från wow grafik även om den suger också

vad tror ni om warhammer online fast det är 3-4 månader inana den änns kommer ut eller senare

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem

sen är väl wow inte snyggare lineage2 imo... du måste spela spelet för att se hur vackert det är.. sen pvp mässigt absolut bäst. adrenalin kickar man får utav att pvpa i lineage 2, spänningen e grymt skoj i pvp. sen tillbaka till grafiken... jämnför armors, vapen.. ingen "cartoon" i lineage 2 som jag tycker det är för mkt av i wow

Permalänk
Glömsk

Har du inte spelat GTA: San Andreas har du missat något! Det kom i maj förra året.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Gothic 3 kommer ju snart tror jag, kan kanske vara nåt

Permalänk
Medlem

Darkfall online BETA kanske kommer innan jul

fri pvp, du droppar allt du har på dig när du dör.

Visa signatur

Ovanstående text innehåller endast medvetna stavfel.

Permalänk
Hedersmedlem

Om du vill ha ett bra PVP spel är ju klassikern Ultima Online helt ok, bra balans mellan pvp, pvm och menchant om man spelar på Neverlands.

Kan du stå ut med att grafiken inte är den bästa så är det ett klart tips, helt gratis att ladda ner och köra dessutom, kolla närmare på www.neverlands.org

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Inaktiv

Guild Wars har bra PVP och sen kommer Age of Conan som ska ha superbra pvp!

Permalänk
Medlem

Guild Wars må jag säga har den bästa pvp'n. Allting annat bleknar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
hehe okej Lineage 2 och Dark Age of Camelot verka bra men är borskämd med grafik så kan inte nedgradera mig i från wow grafik även om den suger också

vad tror ni om warhammer online fast det är 3-4 månader inana den änns kommer ut eller senare

tror det kommer bli jävligt najs Enda MMORPG jag nånsin skulle kunna tänka mig att betala pengar för att få spela / måndag ( gammal figurspelare )

Visa signatur

Jag skryter och är medveten om det, varför? Carpe Diem, Biatch ;)

Permalänk
Medlem

EVE

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MackeMan
Guild Wars må jag säga har den bästa pvp'n. Allting annat bleknar.

Testade att spela PvP i GW. Usch säger jag bara, det var det som fick mig att komma tillbaka till WoW. PvE var det sämsta jag varit med om i GW.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Om det är riktigt PVP du är ute efter så finns det väll igentligen bara 2 MMO's ute på marknaden.

Lineage 2
Dark Age of Camelot

.. Eve Online

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zingan
Testade att spela PvP i GW. Usch säger jag bara, det var det som fick mig att komma tillbaka till WoW. PvE var det sämsta jag varit med om i GW.

GW är INTE PVe, så klart att det inte är så bra. Vill du pve:a spelar du wow, så enkelt är det.

Om du inte tycker PvP var bra i GW provade du inte det alls.
PvP i GW är löjligt mycket bättre än i wow.

WoW= Pve
GW= PVP

Enkelt ;>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
hehe okej Lineage 2 och Dark Age of Camelot verka bra men är borskämd med grafik så kan inte nedgradera mig i från wow grafik även om den suger också

vad tror ni om warhammer online fast det är 3-4 månader inana den änns kommer ut eller senare

Ehm, du vet, lineage 2 har BÄTTRE grafik än WoW?!

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da henkz
Ehm, du vet, lineage 2 har BÄTTRE grafik än WoW?!

nä det viste jag inte efter som jag bara sett screenshots på spelet

Börjar bli sugen på Guild wars efter som det är skit snyggt och dom flesta säger att pvp i spelet är über, men borde man palla till nästa månad och vänta på Guild Wars Nightfall ??

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da henkz
Ehm, du vet, lineage 2 har BÄTTRE grafik än WoW?!

Lineage 2 är absolut inte snyggare än WoW, WoW är ett av de snyggaste MMOna på marknaden idag och det är absolut inte Lineage 2! Men detta är inget faktum utan 100% subjektivt. Så tycker jag i alla fall

Permalänk
Medlem

Eve-online.. punkt slut. Allt annat är skräp i jämförelse

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk

Guild wars e ju skit tråkigt om man jämför med wow ...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

du skulle ju kunna testa guildwars redan idag, gratis. Dem kör "open beta" på nightfall just nu, dock så slutar betan redan imorn.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk

Hade tänk att köpa Guild wars Farctions imorron eller borde man vänta på Guild Wars Nightfall ?? och är tex allt i factions japan stuck på och som afrika i Nighfall eller är det som wow att det finns olika kontinenter och kulturer typ ?

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
hehe okej Lineage 2 och Dark Age of Camelot verka bra men är borskämd med grafik så kan inte nedgradera mig i från wow grafik även om den suger också

vad tror ni om warhammer online fast det är 3-4 månader inana den änns kommer ut eller senare

Lineage 2 är väldigt mycket snyggare än WoW, Lineage 2 är faktiskt det snyggaste MMORPG:t jag vet. Men jag har hört att EQ2 ska vara snyggare.

Om du kan vänta ett tag med att börja med något nytt så kolla in Vanguard (under utveckling, planerat att släppas någon gång i vinter). Extremt ambitiöst spelprojekt men ser ut att kräva en monsterdator. Hoppas bara de inte har tagit för mycket ideer på sig och inte klarar att slutföra det bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
Hade tänk att köpa Guild wars Factions imorron eller borde man vänta på Guild Wars Nightfall ?? och är tex allt i factions japan stuck på och som afrika i Nighfall eller är det som wow att det finns olika kontinenter och kulturer typ ?

Facktions är asiatiskt och Nightfall är afrikanskt ja. Men vill du ha lite mer allsidigt kan du ju köra det vanliga Guild Wars. Där har du en massa olika miljöer. Djungler, öknar, berg, snö, sprängt landskap:P. Och så är det vackert:)

Det du missar är ju de yrken som är specifika för F och NF. Men det finns fortfarande en del att välja på. Och lite mindre PVP-möjligheter tror jag... Men det låter jag vara osagt.

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk

Kanske man skulle köpa orginalet då.. blir så enformigt om allt är asiatiskt tex armors, folk, hus och landskap har aldrig gilla manga stuk på spel, man vill ju ha lite variation och nya ställen att utforska

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011