Permalänk

Datorköp 14000 prisvärt system?

Tja.
Nu är det dags för mig att köpa en ny dator, min nuvarande är lite gammal, 5 eller 6 år. Jag hade då ganska bra koll på datorkomponenter men jag måste erkänna att jag känner mig som en gröngöling nu.

Jag har bara tittat lite snabbt och fastnat för det här systemet ihopplockat från netgiganten.se. Är det bra eller kan jag hitta något mer prisvärt? Jag har inte spelat spel på några år så grafiken är väl egentligen inte superviktig, jag kanske borde ta ett billigare kort? Fast vem vet jag kanske börjar spela igen.

1 x Zalman CNPS8000 Slim CPU Cooler
1 x Antec Sonata II SmartPower 2.0 450W PSU
1 x Asus P5B, LGA775, Intel® P965/ICH8 Chipset
1 x Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz 775 processor
1 x Corsair Dual Channel 2x1024 MB 800MHz CL5
1 x Western Digital Caviar SE - 300 GB - SATA II
1 x Sapphire X1900XT 512MB DDR3 Dual DVI, ViVO, PCI-E
1 x Samsung DVD+-RW DL 18X Black + NERO, Bulk
1 x Montering och test av hårdvara (samtliga komponenter)

summa: 13585
Budget: 14000

OBS DVD-brännare är mycket viktigt för mig, jag vill ha en riktigt bra som skriver så få fel som möjligt, jag valde den listade bara för att jag har noll koll på vilka som är bra av dagens brännare. Jag skulle vara väldigt tacksam om någon kunde föreslå en erkänt bra brännare

Tack på förhand!

Permalänk

Tjena!:)

tycker du ska ta ett x1900gt/7900gs och sedan lägga ner lite mer pengar på chassi o nätagg. x1900gt/7900gs klarar alla spel väldigt bra, räcker nog för dig. annars ser det väldigt bra ut.

Visa signatur

Bästa färdigbyggda stationära gamingdatorn under 10000 kr? http://www.agumagamingdator.se/

Permalänk

Tack för rådet!
Synd bara att det sabbade mina planer lite.
Netgiganten verkar inte ha några andra vettiga chassin om man inte vill spendera >2000kr utan nätagg alternativt ha ett chassi som som lyser och har fönster. Jag vet inte vad tillverkarna tycker, men jag vill att min dator ska synas så lite som möjligt. Hårddiskar och kablage är inte så snyggt i mina ögon

Det vore skönt att beställa alt från netgiganten för att dom har så pass billig montering (400). Jag är lite lat för att sätta mig in i den processen själv.

Tror du att jag får problem med strömförsörjning och värme i chassit ovan, eller tänker du att den kan vara otillräcklig vid kommande uppgraderingar?

Permalänk

sry:(, såg att dom visst inte hade några vettiga chassin.
Det är egentilgen inget fel på det där antec chassit men nätagget börjar bli lite gammalt men det fortfarande väldigt bra.

Har läst något om att framtida grafikort ska dra en massa ström vilket jag inte tror på men om dom skulle göra det så kan man ju byta nätagg. Tycker dock att du ska köra på antec chassit endå.

Hoppas det blir bra!

Visa signatur

Bästa färdigbyggda stationära gamingdatorn under 10000 kr? http://www.agumagamingdator.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viking_ck
Tror du att jag får problem med strömförsörjning och värme i chassit ovan, eller tänker du att den kan vara otillräcklig vid kommande uppgraderingar?

Har själv ett Antec Sonata II som jag är mycket nöjd med. Chassit är väldigt lättmeckat och nätdelen och medföljande fläktar är riktigt tysta. 450W räcker och blir över till det system som du tänkt köpa.

Permalänk

Hur många fläktar har du?
I netgigantens specifikation står det bara att man får med en fläkt, lanske behövs fler.

Edit:

Nu är det beställt.
1 x Zalman CNPS8000 Slim CPU Cooler 395:-
1 x Antec Sonata II SmartPower 2.0 450W PSU 1,095:-
1 x Asus P5B, LGA775, Intel® P965/ICH8 Chipset 1,395:-
1 x Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz 775 processor 2,995:-
1 x Corsair Dual Channel 2x1024 MB 800MHz CL5 2,995:-
2 x Western Digital Caviar SE - 300 GB - SATA II 1,790:-
1 x Sapphire X1900XT 512MB DDR3 Dual DVI, ViVO, PCI-E 3,095:-
1 x Montering och test av hårdvara (samtliga komponenter) 395:-

Eftersom ni och folk på flashback tyckte att det såg bra ut så bestämde jag mig för att nappa. La till en hårddisk och byter ut brännaren mot en pioneer dvr 111D som kommer att inhandlas på webhallen

Totalkostnad med frakt för sakerna ovan:14,395:-
Tillkommer brännare för 429kr

Tack för hjälpen!