Permalänk
Medlem

GameCube vs Ps2

hej

villken konsol har bäst grafik? GameCube eller ps2?

villket tycker ni är bäst?

villket tycker ni har roligast spel?

har gamecube nott kul action/skuttar spel

kan man spela online med GameCube?

vad har ps2 och gamecube för hårdvara??

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

1. GC.
2. PS2 (på grund av punkt 3).
3. PS2.
4. Diverse Mario-spel antar jag. Det är en massa skuttande

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Jag skulle satsat mina pengar på GameCube. Nu har jag inte ett själv men hade jag fått välja mellan dom två, så går GameCube ut som segrare.
Varför?
Jo spelen och kontrollen!
Hatar PS kontrollen, finns ingen värre kontroll till ett tv spel.

Men Nintendo 64 är endå bäst!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

1. GC. (iof bara på papperet/enstaka spel)
2. PS2 (på grund av punkt 3).
3. PS2.
4. PN3
5. ja, fast i praktiken är det tveksamt. (ingen som spelar)
6. que?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Permalänk
Medlem

GameCube har jag, tyvärr fick jag problem med minneskorten så allt jag gjort på Final Fantasy Crystal Chronicles försvann. GAH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liljohn
GameCube har jag, tyvärr fick jag problem med minneskorten så allt jag gjort på Final Fantasy Crystal Chronicles försvann. GAH

Du måste köpa orginal kort, alla ej orginal kort klarar inte av de flästa spelen ute där.

Själv skulle jag satsa på en PS2'a vist gamecube har bra spel men det har typ inte släppt något bra till konsollen nu på över 1 år, knappt några spel alls har kommit, PS2 kommer det spel för fult även nu när PS3 kommer.

Även har konsollen mycket mycket fler titlar att välja på.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

villka har billigaste spel / tillbehör???

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Skulle tro att GameCube har billigat tillbehör. Kolla på http://www.chipper.se/

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

inte så värt att köpa en gamecube nu med Wii runt hörnet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
inte så värt att köpa en gamecube nu med Wii runt hörnet

signed. Wii ftw!

Permalänk
Medlem

är så här antingen ska jag köpa ett GameCube 2spel 1handkontroll, inget minneskort. = 500kr
eller ett ps2 med typ 9 spel ingen kontroll eller minneskort som jag ska bytta mott min andra dator jag alldrig använder.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Men Nintendo 64 är endå bäst!

Håller med! Nintendo 64 kontrollen ägde hårt!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Håller med! Nintendo 64 kontrollen ägde hårt!

Jovisst, en joystick så ömtålig att den verkar vara gjord i Papier-maché måste vara deras smartaste drag någonsin

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Jovisst, en joystick så ömtålig att den verkar vara gjord i Papier-maché måste vara deras smartaste drag någonsin

Jo det var lite synd, joysticken fuckades efter ett tag, men kontrollen ägde ändå hårt

Hade joysticken varit gjord av gummi eller nåt... en drömkontroll

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ospab
är så här antingen ska jag köpa ett GameCube 2spel 1handkontroll, inget minneskort. = 500kr
eller ett ps2 med typ 9 spel ingen kontroll eller minneskort som jag ska bytta mott min andra dator jag alldrig använder.

Jag ägde själv ett gc som jag bytte mot en ps2 därför att den har enligt mitt tycke betydligt fler spel och många grymt bra titlar säljs till vrakpris.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ospab
är så här antingen ska jag köpa ett GameCube 2spel 1handkontroll, inget minneskort. = 500kr
eller ett ps2 med typ 9 spel ingen kontroll eller minneskort som jag ska bytta mott min andra dator jag alldrig använder.

den informationen hjälper ju inte mycket,, kan ju vara 9 sugspel och 2 bra. eller tvärtom om du har tur då.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Gamecuben är i mina ögon en överlägsen konsoll. Det finns inte lika många spel, men det finns betydligt fler riktigt bra spel, och de absolut bästa.

Däremot kan man disskutera om det är värt att köpa en nu, då man kommer kunna spela gc-spel direkt i wii:n. Som jag antar att ALLA kommer köpa!

Permalänk

Hårdvarumässigt så är kuben överlägsen PS2, för ett konkret och talande exempel så kan du jämföra RE4 på de båda konsollerna

Visa signatur

2xHP w2207, Intel C2D E6750, Gigabyte P35-DS3, Corsair Twin2X2048-6400C4, XFX Geforce 8800GTS, 400GB HDD[br]
Athlon 64 3200+ "Winchester", ASUS A8N-SLI deluxe, Corsair TWINX1024-3200XL, XFX Geforce 6800GT@ULTRA, 160GB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Gamecuben är i mina ögon en överlägsen konsoll. Det finns inte lika många spel, men det finns betydligt fler riktigt bra spel, och de absolut bästa.

Däremot kan man disskutera om det är värt att köpa en nu, då man kommer kunna spela gc-spel direkt i wii:n. Som jag antar att ALLA kommer köpa!

räkna bort mig bara.* men alla andra utöver säkert.

*(förutsätter att Zelda verkligen kommer till GC då)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perforated
Hårdvarumässigt så är kuben överlägsen PS2, för ett konkret och talande exempel så kan du jämföra RE4 på de båda konsollerna

ja det kan man:

http://www.gamespot.com/ps2/adventure/residentevil4/screenind...

http://www.gamespot.com/gamecube/adventure/residentevil4/scre...

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

ps2 överlägset sortiment men vissa spel blöder ögonen. Det är motsatsen mot mjukt. Känns som man åker runt i 20fps.

Tony hawks Underground.

GC flyter allt på.

-------
Kolla först på sortimentet. Ta den konsollen som har flest spel du vill spela.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.