Behöver tips om ett riktigt bra par headsetts

Permalänk
Medlem

Behöver tips om ett riktigt bra par headsetts

Som topicen lyder dessa har jag hittat, vet ni nått om dem, tacksamt om jag fick veta det.

- Alex

Plantronics GameCom Pro 1 695kr
http://www.dustinhome.se/Dacsaportal/?ProdID=5010074062&csref...
Bra bas, stereo ljud,
-----------------------------------------------------
SENNHEISER HEADSET PC-155 USB 795kr
http://www.webhallen.com/prod.php?id=28637&ref=Prisjakt
Nästan lika bra som 165, misstänker att det är samma lurar men 165 har nått uppdaterat som inte märks.(kanske, inte vet jag).
------------------------------------------------------
Sennheiser Headset PC-165 (USB) 995kr
http://www.datorbutiken.com/home/?Product=SENPC165
Riktigt fett ljud, grym till spel, film och musik, perfect mick, stereo lurar,
-----------------------------------------------------
EJ HEADSET STANDARD HÖRLURAR
Sennheiser HD 555 895kr
http://www.dustinhome.se/Dacsaportal/?ProdID=5010081018&csref...
Mycket bra ljud slår det mästa, stereo ljud.
-------------------------------------------------------
Sennheiser HD 595 1495kr
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=529
nästan lika bra som HD650, surrond ljud.

Permalänk
Medlem
Permalänk

många rekommenderar icemat siberia

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem

Jag har ett pc160 men jag har även haft Icemat Siberia. Iofs är båda sönder nu men iaf Enligt mig så skulle jag tagit Icemat eftersom dom är mycket billigare och enligt mig ingen STÖRRE skilland. Icemat sitter bättre på huvudet medan pc160 kan göra ont vid öronen efter långa pass, t.ex. LAN.

Om jag var du skulle jag inte köpa steelpads lurar, enligt mig är det exremt dåligt ljud. ( hade en polare som hade dom ).

Så jag röstar för Icemat eftersom det är bra ljud, billiga och dom är så underbart skööööööööööööööna.

Permalänk
Medlem

Har Icemat Siberia och de har knäkts på högra lurfästet. De ÄR en aning sköra, ska nog köpa mig ett par SteelPad 5H när de har pajjat så mycke att tejp inte hjälper längre

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem

Sennheiser är inte en klass för sig, då skulle nog någon utav flera hundra professionella datorspelare använda sig av dem.

Icemat Siberia och Steelpad 5H V2 rekomenderar jag, även fast Sennheiser också är ett bra märke.

Razers skall också vara bra. Du blir nog inte missnöjd med något headset förutom Everglides på den lista du utgav.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sundsten
Har Icemat Siberia och de har knäkts på högra lurfästet. De ÄR en aning sköra, ska nog köpa mig ett par SteelPad 5H när de har pajjat så mycke att tejp inte hjälper längre

Så mycket går det väl ändå inte att göra sönder dom så när som att klippa kabeln själv :P.
Själv kan jag rekommendera Siberia, visst kan dom paja lätt om du dänger dom i golvet, men inga problem som inte den trogna gaffan inte kan ta hand om. Iofs ser man ut som nåt slags UFO med silvertäckta öron...men det är ju som sagt en annan sak. Till deras försvar ska sägas att även om jag lirkat fast båda hörlurarna med hjälp av gaffa är inte passformen på något sätt sämre.

Visa signatur

Gainward GeForce 6600GT 128MB || MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939 || AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939 || Crucial PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL3 KIT || Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB || Creative SB Audigy 2 ZS || Antec Sonata II 450W ||

Permalänk
Medlem

köpte nyligen en svart icemat siberia mycket nöjd med den, svin bra ljud å bra bass i dom, funkar klockrent att lyssna på musik med också!

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk

att steelpad 5h låter dåligt kan jag inte hålla med om, om man använder en bra ljudkälla, jag använder de till min iaudio x5 och det är inte mycket som slår det ljudet, iallafall inte min brors icemat siberia, men det finns andra anledningar att hålla sig borta från steelpad 5h (v1), min mic har lagt av två gånger, och när jag skickade in dem på lagning så sa de att det va ett vanligt fel

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500

Permalänk
Avstängd

Razer har också ett par headset lurar, rätt dyra dock.
Jag har kört sennheiser men är riktigt trött på dom, man får så extremt ont i öronen efter ett tag. Sitter man flera timmar är det verkligen inget jag rekommenderar. Sen ex razers lurar är extremt bra för spel men dåliga för musik.

Permalänk

Philips SBC HP200...

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube