Permalänk
Medlem

LaCie Porsche 500GB

Är man sugen på en extern hårddisk går det väl knappast undvika att bli sugen på LaCie Porsche 500GB med tanke på det attraktiva priset (~1995:-).

Storleken verkar vara densamma som 250GB-disken, men enligt informationsbladet är det fläkt på 500-varianten, till skillnad från alla övriga diskar i samma serie.

Är det någon som har en sådan disk och kan säga om den låter mycket?

Låter den inte särskilt mycket köper jag en på studs, men vill väldigt gärna veta detta innan jag köper en.

Övriga synpunkter på denna hårddisk? Netonnet har dessutom gratis frakt just nu!

Permalänk

Direktlänk: http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010096546

Fraktfritt får du även här, läs även vad kunderna säger om den.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

sugen blev man

hur kall är den?

kan man ha på den 24/7 utan att den krashar lätt?

Permalänk

Minko: Externa diskar är INTE gjorda för att vara på 24/7, de är gjorda för att vara backupdiskar, inget annat.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Minko: Externa diskar är INTE gjorda för att vara på 24/7, de är gjorda för att vara backupdiskar, inget annat.

Beror precis på vad det är för disk. Vissa blir väldigt varma,
andra inte.
Finns externa som går alldeles utmärkt att köra 24/7.
Porsche-disken brukar bli mycket varm pga sitt plastchassi.

Så säger Iomega: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=685...

Permalänk

har en likadan 250gigare som står på 24/7 ... har den inte direkt ovanpå datorn utan har en liten tom kartonglåda som den står på så det blir lite luft emellan. Funkar bra hittils (2 år) fast den blir varm kan jag erkänna.

Visa signatur

Pentium4 2.8GHZ HT | MB: Aopen AX4SG Max | DDR400 768mb | 2 x WD raptor 74gb Raid0 | Xcard | LCD-TV LG 32Lp1r mm