Färgpanel i Dell UltraSharp 2007FP

Permalänk
Medlem

Färgpanel i Dell UltraSharp 2007FP

Jag har nyligen köpt en dell 2007FP mest pga att de sänkte priset med en hel del.
Jag läste på en sida att dell använder både S-IPS samt S-PVA panel i just den modellen. Så det är lite av ett lotteri av vad man får för panel.
Är det någon som vet hur man kan ta reda på detta? Dvs vilken panel man har fått.

Mvh// Babbis

Visa signatur

HA

Permalänk

Du kan gå in i service menyn på din skärm och kolla. tror man ska slå av skärmen hålla in meny och plus och slå på den sen trycka minus. Annars står det exakt hur man gör i Dell 2007wfp tråden.

Visa signatur

Nuvarande rigg | Antec Sonata II | SmartPower 2.0 450W iATX12V v2.01 powerl supply | Asus 975X P5W DH DELUXE | Intel Core 2 Duo E6600 "Conroe" | Asus 7900GT 256mb | 2*1024 crosair pc6400
Monitor: Dell 2007WFP 20" WideScreen Monitor

Permalänk

När du startar skärmen håll plus samt menyknappen intryckt, när den är igång släpp knapparna och tryck på minus.

Högst upp i rutan som dyker upp står det LTM201xx eller LM201xx.

LTM = S-PVA
LM = S-IPS

Permalänk
Medlem

Tackar för tipsen.
Jag fick en S-PVA panel. Tycker som sagt som alla andra skrev i 2007wfptråden att det är lite dålig stil från dells sida att de använder två olika paneler fast man får betala lika mycket för dem. Men det var ett ganska bra pris för den skärmen så man får väl vara nöjd.

Visa signatur

HA

Permalänk
Medlem

S-IPS finns väl bara i wide skärmen(2007WFP), inte i 2007FP.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Enligt Dell och denna sida:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=11567...

så finns båda panelerna i denna modell... har man tur så kan man få en S-IPS panel. lite av ett lotteri

Visa signatur

HA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av markuseklund
När du startar skärmen håll plus samt menyknappen intryckt, när den är igång släpp knapparna och tryck på minus.

Högst upp i rutan som dyker upp står det LTM201xx eller LM201xx.

LTM = S-PVA
LM = S-IPS

Tack för tipset