Permalänk

jag har ett problem med detta script.. har gjort allt som det står.. men kommer inte in i Kataloger.. och sedan hur fixar man så att upload katalogen blir en annan? så man slipper se alla php koder och så.. kanske har mixtrat lite väl mkt med den?

Edit:
Den laddar altså från Admin katalogen.. vilket inte är nån höjdrare.. men jag har fixat i .htaccess katalogen.. men när jag slänger dit min browser laddar den ändå från admin katalogen

Edit2:
står bara:
You don't have permission to access / on this server.

Visa signatur

//Patrik
Intel Core 2 Duo, 2048MB RAM, Gainward 8800 GTS 640MB, 500GB HDD, Samsung SyncMaster 940BW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isac.agge
jag har ett problem med detta script.. har gjort allt som det står.. men kommer inte in i Kataloger.. och sedan hur fixar man så att upload katalogen blir en annan? så man slipper se alla php koder och så.. kanske har mixtrat lite väl mkt med den?

Edit:
Den laddar altså från Admin katalogen.. vilket inte är nån höjdrare.. men jag har fixat i .htaccess katalogen.. men när jag slänger dit min browser laddar den ändå från admin katalogen

Edit2:
står bara:
You don't have permission to access / on this server.

När man laddar upp saker så hamnar de i den mappen man är i då. Så det är bara att gå in i den mappen du vill ladda upp till och göra jobbet:P

Sen fattade jag inte resten:P

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Frågar vf går det inte att se bilden eller gå in en mappen ja skapat?
www.dump.jazov.com

Permalänk
Medlem

Jag får:

Warning: opendir(D:/webdesign/work/test/dump/admin/index.php) [function.opendir]: failed to open dir: Invalid argument in D:\webdesign\work\test\dump\admin\index.php on line 149

line 149: "$d = opendir($absdir);"

samt:

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in D:\webdesign\work\test\dump\admin\index.php on line 152

varför?

Permalänk
Medlem

Jag gillar detta scriptet. Men kan man ta bort "antal klick funktionen" på det så att man inte behöver ha MySQL?

Permalänk

Om du är någorlunda orienterad i html så är det bara att ta bort th:n där texten Klickad står i, samt de td:na som är under.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMannen
Om du är någorlunda orienterad i html så är det bara att ta bort th:n där texten Klickad står i, samt de td:na som är under.

Det ska nog inte vara några problem, men man för även upp ett felmeddelande om att scriptet inte får kontakt med mysql servern.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rokk
Jag får:

Warning: opendir(D:/webdesign/work/test/dump/admin/index.php) [function.opendir]: failed to open dir: Invalid argument in D:\webdesign\work\test\dump\admin\index.php on line 149

line 149: "$d = opendir($absdir);"

samt:

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in D:\webdesign\work\test\dump\admin\index.php on line 152

varför?

Jag får också detta fel, någon som har en ide varför?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Jag får också detta fel, någon som har en ide varför?

Ni kör ju skiten på windoze. Säkert därför.

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk
Medlem

Jag kör det inte på Windows. Hur kan du få det till att jag kör det på Windows?

Enda skillnaden är att jag har andra sökvägar /xx/xxx/xx/xxx

Skrev du ett inlägg bara för att skylla på Windows?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Får ett litet fel här jag inte förstår mig på.

Har bara installerat dumpen och följt instruktionerna.
När jag startar upp den ser den ut som bilden visar.

Jag har installerat WAMP precis och båda tjänsterna körs (webservern och php) och jag kommer åt dumpen från en annan dator.

Efter att jag tog bort "Clicks"-grejen i index.php kan jag ladda upp filer. Men det ser ut som bilden visar.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Jag kör det inte på Windows. Hur kan du få det till att jag kör det på Windows?

Enda skillnaden är att jag har andra sökvägar /xx/xxx/xx/xxx

Skrev du ett inlägg bara för att skylla på Windows?

(Citera mig nästa gång)

Utgick från det du skrev.
"Jag får också detta fel, någon som har en ide varför?".

Kolla manualen,
http://se.php.net/opendir

"If path is not a valid directory or the directory can not be opened due to permission restrictions or filesystem errors, opendir() returns FALSE and generates a PHP error of level E_WARNING. You can suppress the error output of opendir() by prepending '@' to the front of the function name. "

Kika om du har rättigheter.

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk
Medlem
Citat:

Warning: opendir(D:/webdesign/work/test/dump/admin/index.php) [function.opendir]: failed to open dir: Invalid argument in D:\webdesign\work\test\dump\admin\index.php on line 149

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Jag kör det inte på Windows. Hur kan du få det till att jag kör det på Windows?

:rulla med ögonen: ?

Visa signatur

mirkk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Enda skillnaden är att jag har andra sökvägar /xx/xxx/xx/xxx

Citat:

Ursprungligen inskrivet av radhus
:rulla med ögonen: ?

Det kanske? :<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxx0r
Det kanske? :<

Noterat.

Visa signatur

mirkk

Permalänk
Medlem

Dumpa "agges" script och kör med w2box istället, mycket skönare enligt mig!
http://labs.beffa.org/w2box/
http://labs.beffa.org/w2box/demo/ <-- Demo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Får ett litet fel här jag inte förstår mig på.

Har bara installerat dumpen och följt instruktionerna.
När jag startar upp den ser den ut som bilden visar.

Jag har installerat WAMP precis och båda tjänsterna körs (webservern och php) och jag kommer åt dumpen från en annan dator.

Efter att jag tog bort "Clicks"-grejen i index.php kan jag ladda upp filer. Men det ser ut som bilden visar.
http://www.frm.nu/dump/176/dumpfel.png

Du måste sätta på "short open tag" i WAMP. Klicka på wamp-ikonen > Php-inställningar > short open tag. Välj sen omstart av alla tjänster.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Dumpa "agges" script och kör med w2box istället, mycket skönare enligt mig!
http://labs.beffa.org/w2box/
http://labs.beffa.org/w2box/demo/ <-- Demo

Härligt, exakt vad jag har letat efter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns det något bra dumpscript som använder sig av swfupload eller någon annan metod för att ladda upp flera filer åt gången?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reiwn
Finns det något bra dumpscript som använder sig av swfupload eller någon annan metod för att ladda upp flera filer åt gången?

Om det är lösenordsskyddad dump du söker kan phpFe kanske vara nåt, har lagt in stöd för flera filer åt gången med hjälp av javascript (endast en fil-input, valda filer läggs in i en dropdown-lista som du självklart kan ta bort filer ur innan du laddar upp.

Permalänk
Medlem

Det blir lite träligt när man ska lägga till många filer men jag ska helt klart ta en titt. I första anblick så den väldigt bra ut. Tackar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMannen
Du måste sätta på "short open tag" i WAMP. Klicka på wamp-ikonen > Php-inställningar > short open tag. Välj sen omstart av alla tjänster.

Tack, men det löste inte det hela. Förmodligen något annat krångel. Ska testa att göra om allt.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Kan man göra så att allt lägger sig i själva main mappen och inte i admin? och hur ska man göra så att inte alla .php filer t ex som behövs för att sidan ska fungera syns i dumpen?

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozz_z
Kan man göra så att allt lägger sig i själva main mappen och inte i admin? och hur ska man göra så att inte alla .php filer t ex som behövs för att sidan ska fungera syns i dumpen?

Om du har testat dumpen så ser du att det är precis så du vill ha det:) Adminmappen syns ej och du väljer själv defaultmapp.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMannen
Om du har testat dumpen så ser du att det är precis så du vill ha det:) Adminmappen syns ej och du väljer själv defaultmapp.

Tydligen så syns admin mappen och för att komma till dumpen måste man gå in i admin mappen =/

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Dumpa "agges" script och kör med w2box istället, mycket skönare enligt mig!
http://labs.beffa.org/w2box/
http://labs.beffa.org/w2box/demo/ <-- Demo

Det är grymt bra. Men är det någon som kan hjälpa mig så att progressbaren fungerar?

"How to enable the upload progress bar ?

Enabling the progress bar can be a bit trickier. That's why it is disabled by default. Before enable it, make sure the script works without it.

If it's working, make sure the first line of upload.cgi is right according to where you have perl (on standard unix config, you probably don't need to do anything) and the file will probably require to be chmod 755 in order to be executed. You can check if the perl script is working by opening it. You should get "CGI Working" like by example on my server.

If you don't get an error, the default temporary dir is working. By default, it is set to "tmp" in the same folder as w2box. However, you might prefer to change it to a full path like /tmp or ~/tmp. Make sure to change it in both upload.cgi and config.php.

Finally, you can turn the variable upload_progressbar to true in config.php and hopefully it will works."

Jag får fram CGI Working när jag laddar upload.cgi. men sen händer det inget när man ska ladda upp.

Jag är lite osäker på denna inställningen:

"//path to the cgi script as an URL link relative to public url of the script
$config['upload_cgiscript']=rooturl()."upload.cgi";
//$config['upload_cgiscript']="/cgi-bin/upload.cgi"

Löste problemet, det var sökvägen till uploadscriptet som var fel.
Skulle vara:

$config['upload_cgiscript']=rooturl()."../cgi-bin/upload.cgi";