Permalänk

WoW gamecard?

Hejsan folk,...

Jag fick en trial kod utav en kompis, men eftersom att jag inte hade något visa kort så fick jag ett råd att använda något slags fejk kort som finns på internet, (det verkade vara ett allmänt känt ställe, vet inte om det är olagligt eller nått, säg till så tar jag bort detta isåfall...)

Men iaf så körde jag ju slut på det trial kontot, nu undrar jag att eftersom jag körde med ett fejk visa kort, kan jag köpa ett Game Card och bara registrera det på min användare så att det funkar eller?

Hoppas ni förstår hur jag menar, jag är fruktansvärt okunnig inom WoW så jag kanske pratar lite flummsigt,...

Mvh / TroNi

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Du får helt enkelt köpa WoW, du får då en månads gratis spelande, så har du inte ekonomi att köpa Gamecard just nu, så köp WoW, sedan efter 1 månad så kan du köpa dig ett gamecard för att fortsätta spela

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Jag vill inte köpa det, Jobbigt med ännu mer skivor som bara ligger och skräpar pluss att det är mycket dyrare, jag tjänar maaaaassa pengar på att köpa game card, OM det nu funkar, det är därför jag undrar...

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag vill inte köpa det, Jobbigt med ännu mer skivor som bara ligger och skräpar pluss att det är mycket dyrare, jag tjänar maaaaassa pengar på att köpa game card, OM det nu funkar, det är därför jag undrar...

Gamecarden är bara till för att betala månadskostnaden. Du måste köpa själva spelet också.

För att kunna börja spela nu måste du köpa själva spelet World of Warcraft, så att du får en CD-key. Det är med hjälp av den som du skapar ditt acount. När du har köpt WoW så loggar du in på "Manage Account" på www.wow-europe.com , du använder de accountuppgifter som ditt trial account hade. Inne på den sidan kan du skriva in din CD-key du fick med spelet och vipps så blir ditt trial account ett riktigt account

Du får en gratis månad när du köper spelet och den kommer att börja gälla från det att du aktiverar ditt account. Nu måste du logga in på manage account igen och antiningen byta till ditt riktiga kontonummer så de kan dra pengar för nästa månad, eller så väljer du att du vill betala med Gamecard istället. För att välja det måste du ha ett Gamecard så du kan skriva in koden.

Jag vet inte vad som händer om du inte gör något av detta och låter månaden gå, antaligen stängs accountet för att det inte fanns några pengar/kontot inte fanns, och sen får du öppna det igen med ditt egna kontonummer eller med ett Gamecard.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Är du HELT 100% på det ?

Jag trodde att det bara skulle vara att köpa ett gamecard och använda det med mitt konto som vilket annat konto som hälst..?

Jag har i allafall fortfarande inget visakort så isåfall så är det bara att skita i wow för min del...

[EDIT] Om jag köper WoW, låter den månaden gå.. och sedan köper game cards, måste jag ändå skriva in visa kort??

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Japp, du måste köpa själva spelet också, gamecardsen är som sagt bara till för att betala månadskostnaden.

Vill/kan du inte använda kreditkort så köper du spelet och ett gamecard. Sen skriver du in CD-nyckeln, loggar in igen och väljer att du vill betala med gamecard istället för kreditkort, skriver in ditt gamecardnummer och sen har du tre månaders speltid.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Använder du påhittat VISA-kort och de försöker dra pengar från det, så kan du nog räkna med en kallelse till domstol inom kort. Höga böter i bästa fall, men skulle tippa på 6 månaders fängelse samt en saftig räkning på domstolsavgifter, dvs minst 200.000 kr. Det blir nog billigare att köpa ett WoW för 179 kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liljohn
Använder du påhittat VISA-kort och de försöker dra pengar från det, så kan du nog räkna med en kallelse till domstol inom kort. Höga böter i bästa fall, men skulle tippa på 6 månaders fängelse samt en saftig räkning på domstolsavgifter, dvs minst 200.000 kr. Det blir nog billigare att köpa ett WoW för 179 kr.

Är det så jävligt? Trodde bara de konstaterade att det inte fanns något sånt kort, att personen i fråga hade skrivit en siffra fel, och sen låste accountet tills andra pengar tillfördes.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Jösses, såpass altså, jaja men, om jag köper wow och ett gamecard så behöver jag inte ha visa kort? Men den räknar fortfarande in min gratismånad och så då väl?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liljohn
Använder du påhittat VISA-kort och de försöker dra pengar från det, så kan du nog räkna med en kallelse till domstol inom kort. Höga böter i bästa fall, men skulle tippa på 6 månaders fängelse samt en saftig räkning på domstolsavgifter, dvs minst 200.000 kr. Det blir nog billigare att köpa ett WoW för 179 kr.

Men ge dig! Inte ett skit av det där stämmer.

Troni:
Precis så funkar det.

Permalänk
Medlem

Men det är iaf rolligare att lura folk att dom skall stämma dig fett

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liljohn
Använder du påhittat VISA-kort och de försöker dra pengar från det, så kan du nog räkna med en kallelse till domstol inom kort. Höga böter i bästa fall, men skulle tippa på 6 månaders fängelse samt en saftig räkning på domstolsavgifter, dvs minst 200.000 kr. Det blir nog billigare att köpa ett WoW för 179 kr.

Tror inte de kan göra så mycket eftersom vi bor i sverige.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TroNi
Jösses, såpass altså, jaja men, om jag köper wow och ett gamecard så behöver jag inte ha visa kort? Men den räknar fortfarande in min gratismånad och så då väl?

Jepp, köp spel och gamecard och du får din gratismånad plus de två från gaemcardet när du är klar

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Okej, meeen var är det billigast att köpa spelet + gamecard då? Jag har bara kollat på www.webbhallen.se...

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902

Gamecard kostar 249kr vilket är normalpris. Vet dock inte hur saftig frakten är.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

0kr om du har csn kort.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
0kr om du har csn kort.

<3 Tack för tipset, hade glömt bort det... Även tack till wixia

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
0kr om du har csn kort.

missförstånd skyller på att jag är trött .
//Simon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
0kr om du har csn kort.

Va? Jag har csn kort men hur ska jag få det för 0kr för det? :S

Förklara gärna!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

Han menar att frakten är gratis om du har CSN-kort. Alltså du kan beställda Gamecard för 249kr och frakten är gratis.