Permalänk
Medlem

Tv-ut / Acer Aspire 5112WLMi

Tja, har precis fått hem denna bärbara och nu till problemet som eg. inte är ett problem.. Men när jag ska göra s-video ut mot tv'n så får jag ingen färg utan bara svartvitt.. grafik kortet som sitter i är ett ati radeon x1600 .. så om någon har något förslag på vad jag kan göra för att få färg är gärna välkommen att berätta det för mig.

Tack på förhand.

Permalänk
Avstängd

kör du vis SCART eller har du S-Video ingång på TV`n. (har själv en analog Thomson med S-Video ingång, strular aldrig), MEN via SCART får du lätt svartvitt (du får gå och pilla i grafikkortets inställningar).

# auto-identifera sekundär bildskärm # kör TV/skärm installationsguiden # flera bilskärmar.............................

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Det är inget fel på datorn

Hade/har samma problem med min burk (acer aspire 5024) efter att ha surfat runt en natt och idlat på mirc o DC så hittade jag informationen som behövdes...

Det är så att adaptern mellan s-video och scart i Sverige/Europa (PAL altså) har eller saknar en jordning -kommer inte ihåg- man kan faktiskt gå in och fixa det med en tång och lite lödning, eller så kan man köpa en kabel som är ett enda stycke.

(VGA/DVI/HDMI om man har en platt tv)

Det du söker är en S-video i ena änden och scart i andra. Finns länkat från ATI's hemsida!!!

Men snäll som jag är: http://www.svideo.com/

Gratis frakt, den kom på en vecka, pröjsade med visa kostar typ 100-200kr beroende av längd.

Max

Visa signatur

Max Star

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har samma dator o samma problem...

Permalänk
Medlem

Re: Det är inget fel på datorn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Minos
Hade/har samma problem med min burk (acer aspire 5024) efter att ha surfat runt en natt och idlat på mirc o DC så hittade jag informationen som behövdes...

Det är så att adaptern mellan s-video och scart i Sverige/Europa (PAL altså) har eller saknar en jordning -kommer inte ihåg- man kan faktiskt gå in och fixa det med en tång och lite lödning, eller så kan man köpa en kabel som är ett enda stycke.

(VGA/DVI/HDMI om man har en platt tv)

Det du söker är en S-video i ena änden och scart i andra. Finns länkat från ATI's hemsida!!!

Men snäll som jag är: http://www.svideo.com/

Gratis frakt, den kom på en vecka, pröjsade med visa kostar typ 100-200kr beroende av längd.

Max

tack för hjälpen, om jag ska använda scart kabeln som du berättade om så får jag inget ljud eftersom jag saknar för tillfället surround system and so on..

var på expert nu och köpte mig en 5m kabel.. tack för hjälpen, fungerar klockrent nu.

Permalänk
Medlem

vet ni hur voip telefonen fungerar ?fukar det med msn messenger till exe??

Permalänk
Medlem

Varsågod Donkii

Tyvärr data, no clue. Testa ny tråd

Visa signatur

Max Star

Permalänk

Jag får ej VGA ut till min LCD att funka med denna dator. Har ni någon aning om vad det kan vara? Jag körde med 5021 förut och där hittade datorn tvn och vice versa direkt men med denna så händer inget. Då har jag även testat i olika upplösningar.

Visa signatur

AMD XP 2200+, 512mb RAM, Geforce 4MX 400