Begränsningar i Windows XP [Hjälp]

Permalänk
Inaktiv

Begränsningar i Windows XP [Hjälp]

När jag försöker högerklicka på skrivbordet och sedan "Egenskaper" så får jag upp detta meddelande:

http://img159.imageshack.us/img159/...nsningarer7.png

(Och ifall nu inte Imageshack inte fungerar; http://pici.se/?4646 )

Vad betyder detta? Datorn blev även tillsammans otroligt seg och kunde knappt spela en mp3-fil utan hack. Nu kan jag varken gå in på "Justera tid/datum", Ändra "inloggnings-alternativ", gå in på enhetshanteraren och liknande utan att få felmeddelandet.

Bör väl sägas också att jag är den ende användaren på datorn och borde ju därför vara administratör som har behörighet till alla inställningar etc. i Windows...

Datorn är en Dell med IP4 2,4GHz, 512MB RAM med ett Radeon 9700TX 128. (Ej modifierad på nåt vis)
Körs på Windows XP SP2.

Väldigt tacksam för svar.

Permalänk

Verkar helt klart som ett behörighetsbroblem. Prova att logga in som Administratör (Administrator i engelskt OS) Om din dator startar direkt utan inloggning så låt den göra det, gå till "start - Logga ut *användarnamn* och tryck sedan Ctrl+Alt+Del för att få upp en inloggningsruta där du kan byta till administratörskontot. Medan du har kvar den inloggningen kan du ju även se till att ändra behörigheten för ditt vanliga konto.

Permalänk
Medlem

Tips: tryck ctrl+c istället för att ta en screenshot på meddelanderutor.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasseinorr
Verkar helt klart som ett behörighetsbroblem. Prova att logga in som Administratör (Administrator i engelskt OS) Om din dator startar direkt utan inloggning så låt den göra det, gå till "start - Logga ut *användarnamn* och tryck sedan Ctrl+Alt+Del för att få upp en inloggningsruta där du kan byta till administratörskontot. Medan du har kvar den inloggningen kan du ju även se till att ändra behörigheten för ditt vanliga konto.

Nope, det gick inte...

Fick upp inloggningsrutan, men det enda jag kunde skriva in vad ett lösen och sedan två alternativ: "OK" och "Avbryt".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chimaira
Tips: tryck ctrl+c istället för att ta en screenshot på meddelanderutor.

Ctrl+C?? Hur?

Permalänk

Skumt. Gissar att du kör XP home då? Själv har jag Win2k och XP pro på alla burkar jag sköter, både hemma och på jobbet, och där funkar det så.

Finns det ingen annan här på forumet som har mer erfarenheter av XP home?

Permalänk
Inaktiv

Jepp, kör då XP Home... Glömde nämna det i huvudinlägget.