Permalänk
Medlem

problem med mitt G15

Ni som har ett G15 t-bord..

Sitter här och funderar vad som är fel på mitt t-bord....

Köpte de för några veckor sedan, men har inte suttit mkt vi datorn så jag har inte använt det...

Men första gången så funka Lcdn helt underbar, man kunde gå mellan media playern och allt det där...

Men när jag starta om datan så fanns det inga menyer längre :S
Det kommer bara upp en logitech Icon som man inte kan trycka vidare och så vidare. den bara är där!
Någon som har samma problem eller har haft det problemet?

För varje gång jag bytter Usb port så funkar den bra tills jag startar om datan :S
Vetefasen vad som är problemet...
försökt med allt, installerat om windows, software, inget funkar...

Nu vill jag ha hjälp!

Onödigt att ha en G15 med Lcd display om man inte kan använda den : S

Visa signatur

hej i svängen

Permalänk

Japp har hänt mig oxå. Jag har haft LCD-luckan stängd i flera veckor så vet inte när problemet uppstod. Jag vet inte hur man skall lösa det men ett sätt att få igång det tills nästa gång datorn startas upp är att gå in i "Enhetshanteraren" och uppdatera drivrutinerna för G15. Ligger under HID och när du hittar den som heter "G15 Keyboard" tar du bara uppdatera drivrutin och väljer "Sök inte. Jag väljer själv..." Så går den igång igen.

Vill gärna ha en riktig lösning om du/nån vet.

Permalänk

har också ett g15 men det funkar fint för mig *skumt*

Permalänk
Medlem

Jag fick slänga väck mitt 3 dagar gamla G15 för att jag fick bluescreens och reboots av det skittangentbordet.

Bluescreensen uppkommer både vid spelade och surfande. Känns som ett lågbudget tbord när det håller på så.

LCD-displayen sluta fungera när jag provade att byta USB-port. Är grymmt missnöjd med detta tangentbord.

Ni som går i köptankar: Köp det inte!

Permalänk
Medlem

Jag säger tvärtom, detta tangentbord är det bästa sedan IBM´s tangentbord på 80-90 talet.

Jag har haft mina två tangentbord sedan Januari och de har det aldrig varit sådana problem med som ni beskriver.

Har ni felanmält detta till försäljaren?
Har ni felanmält detta till Logitech?

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

Crusher: Det är det första jag ska göra på måndag. Har varit inne och läst på lite forum överallt. Felen med detta tangentbord bara haglar överallt. Det är bara att inse att detta tangentbord inte kan vara fullt utvecklat på långa vägar.

Permalänk
Medlem

Att det inte var färdigutvecklad kan jag nog hålla med om till en viss del, med tanke på att just många verkar ha problem med de.
Bara det att den inte fanns tillgänglig förrän några månader efter release tar jag bara som att de försökt fixa buggarna. Sedan är jag lite förvånad att själva tangenterna verkar sitta tätare än på andra tgb, men det lär man sig.

Men de flesta verkar döma ut saker väldigt snabbt. Det vore bättre och mer slagkraftigt att säga ungefär såhär: " Efter att ha varit i kontakt med försäljare mm och inte fått gehör så kan jag inte rekommendera detta till någon "

Hade du den svenska versionen? Det var ju många handlare som tog in tgb utan åäö för att kunna hålla sina releasetider. Kanske var det extra mycket fel på de?

Hoppas det ordnar sig iaf. och du får gärna skriva om hur det går med att få den fixad eller utbytt. Det är ju ändå rätt dyrt tgb och ju dyrare desto bättre kvalité måste vi konsumenter begära isf.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

Jag har G15, behöver lite hjälp.. På den där bilden med klockan och datum finns en ikon som ser ut som ett brev, och x7 står det breve. Jag använder dock inte mail på den här datorn så fattar inte vilken jävla mail det är??? Nån som vet??? Vilken mail är det?? Har ju ingen.

Visa signatur

På ingående:
C2D E6600 | X1950XTX | 2 GB RAM | Gigabyte DS4 |

Permalänk
Medlem

Kanske Hotmail?

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

Jag skrev på Logitechs forum och fick hjälp där

Använde ett program som kallas TweakUI, och det rensade "unread mails count", dvs räknaren för olästa mail. Jag är osäker på att denna lösning är permanent dock, jag gissar att jag kommer få samma problem inom kort. Men då vet jag iaf att man kan rensa räknaren.

Visa signatur

På ingående:
C2D E6600 | X1950XTX | 2 GB RAM | Gigabyte DS4 |

Permalänk
Medlem

hehe.. ja det programmet är väldans bra, det är bland de första som jag installerar på en nyinstallation av Windows.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

Har ett G15 sedan länge, fungerar ju kanon! Har inga som helst problem, kör men Vent-betan, WoW, Fraps plus de vanliga standardapplikationerna i displayen. Jag rekommenderar definitivt detta tangentbord, riktigt schysst med de programmerbara knapparna också.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Mailen försvinner av sig själv efter en tid.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Tangentbordet i sig skriker ju lyx. Och jag måste erkänna att det var en skön känsla att sätta sig med ett sånt tangentbord efter att ha haft ett vanligt standard 101/102 knappars tangentbord i snart 7 år.

Första uttrycket är ju riktigt imponerande och den lilla LCD-displayen gör att det hela känns väldigt lyxigt. För att inte tala om de väldigt tysta klicken tangentbordet ger ifrån sig när man trycker på en tangent, väldigt nice! Speciellt som min flickvän sover i rummet intill.

Men att sedan bara kunna använda tangetbordet i max 30 minuter för att sedan få en bluescreen upptryckt i ansiktet känns inte lika trevligt.

Jag ska ringa till datorbutiken och höra vad de säger imorgon.

Ni som har fungerande tangentbord: Använder ni drivrutinerna som följde med på skivan eller ni har andra? Jag har själv bara provat de som ligger på skivan hittils. Har varit alldeles för frustrerad för att sätta i tangebordet och prova med andra drivrutiner

Crusher: Japp, har den svenska versionen om det var mig du frågade

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mayor
Jag fick slänga väck mitt 3 dagar gamla G15 för att jag fick bluescreens och reboots av det skittangentbordet.

Bluescreensen uppkommer både vid spelade och surfande. Känns som ett lågbudget tbord när det håller på så.

LCD-displayen sluta fungera när jag provade att byta USB-port. Är grymmt missnöjd med detta tangentbord.

Ni som går i köptankar: Köp det inte!

Har samma problem med mitt det ligger i garderoben nu hehe. Fan jag som gillar det tgb

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

@mayor, japp det var dig jag frågade

Kommer inte ihåg om jag kör med drivarna från skivan längre, men jag hade inga problem med de iaf.

Hoppas Ni som har problem får reda på vad det är så andra kan dra nytta av infot. Tänkte mest om det är problem mellan hårdvara eller mjukvara.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

Gjorde ett nytt försök med G15 keyboardet. Nu efter en timme inkopplat verkar det faktiskt funka ganska bra, inga bluescreens och min LCD-display funkar fint fint.

Den enda skillnaden på förra gångens installation var att jag tog drivisar från logitechs hemsida och nu verkar det fungera. Vet dock inte om det är samma drivisar som ligger på skivan.

Aja, fast jag väntar med att hurra ännu. Får låta datorn stå på ett par timmar till och se ifall det funkar som det ska.

Permalänk
Medlem

Mitt har funkat klockrent sen dag1....

Ända problemet med det är väll att det ständigt är slutsålt nästan överallt fortfarande även fast det nu är ett bra tag sen det kom ut.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk

mayor, har läst lite och det ser nästan ut som du skulle ha fel på dina usb portar.... Hade det problemet förut, fett störande. Så fort jag kopplade in något nytt i usb i datorn så hängde sig datorn eller så fick jag bluescreen eller så startade datorn om. osv. Hade fel på modekortet, har köpt ett nytt nu. en kompis köpte det och nu fungerar det som det ska igen :S

Permalänk
Medlem

Henke1335: Min dator funkar stabilt konstigt nog nu när jag bytt drivisar. Men glad är man iaf att det funkar

Permalänk
Medlem

Kul att det löste sig.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

Har haft mitt G15 snart ..... ett år? Det har aldrig krånglat på något sätt.

Kör med : TS , BF2 , FRAPS , GTR/GTR2/GTL , Winamp , Mediaplayer , rFactor pluginen och det har aldrig krånglat.

Kanske kan vara att ni inte tog hem de senaste drivarna för tangenbordet?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300