Permalänk
Medlem

Är denna dator bra?

Hej

Jag håller på och letar dator men har inte längre så uppdaterade kunskaper som jag en gång hade. Jag har kollat blocket en del o hittade en dator som verkade okej men vill höra vad ni tycker om den. Jag vill ha datorn till att spela nya spel på.

"Processor P4-3,4ghZ H Teknologi 3400MHz-775Socket
1GB DDR Minne
160 GB Hårddiskar S-ATA
DVD Duallayer Brännare
DVD ROM
Minneskortsläsare
Ljud och USB på fronten
Nvidia Ultra 6800 PCI Expres 256MB Grafikkort
Nätverkskort
TV-KORT Asus TV+FM 7134 Card-Fjärkontroll ingår
Original Windows XP Home,cd skivan kan skapas,licensnyckel klistrat på lådan
Audigy 2Zs 7,1chanel ljudkort
Hp Trådlöst tangentbord och mös
Det är en original Hp dator och fungerar felfritt"

Den kostar 4500kr och jag undrar om det är ett rimligt pris för vad datorn innehåller.
Tror ni att den hade varit ännu billigare om man byggt själv?

Vad är det som är bra/dåligt med datorn?

Har hört att det ska vara PCI-Express numera o det verkar den ju ha...

Yeye jag ska inte babbla på mer utan låter er ge era synpunkter på burken.
Tack på förhand.

Permalänk

för det priset duger den väl. men förvänta dig inga under i spel osv

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Knappt att den är värd 4,5k ny..

Begagnad för 4,5k .. skulle inte tro det

1GB RAM och 6800 klarar inte nyaste spelen på högsta. Möjligtvis på lägsta eller nästan lägsta

Visa signatur

På ingående:
C2D E6600 | X1950XTX | 2 GB RAM | Gigabyte DS4 |

Permalänk
Medlem

Men det ligger ju lite pengar i tv-kortet, tangentbordet å mus och win home cd keyen, om man nu vill ha de grejjerna så kanske det e värt 4500kr, personligen hade jag inte köpt det men har man behov av just de komponenterna så e det ju inte jätteöverpris.

kanske kan pruta me?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tauren
Knappt att den är värd 4,5k ny..

Begagnad för 4,5k .. skulle inte tro det

1GB RAM och 6800 klarar inte nyaste spelen på högsta. Möjligtvis på lägsta eller nästan lägsta

Men allvarligt, ge verklighetsförankrade kommentarer...
Den är helt klart värd dom pengarna, om du plockar ihop en ny dator för 4,5k kommer du inte ens i närheten av vad du får för de pengarna i detta köpet. Är det ett 6800 Ultra så är det förra generationens toppkort och duger gott och väl till alla nya spel, dock inte på maxupplösning. (Om det är ett 6800 så duger det också gott och väl, om än ytterligare ett snäpp mindre i inställningar.)

Nu är det dock inte sagt att detta är ett otroligt bra pris, det ligger helt enkelt rätt i nivå, jag skulle då inte sålt det billigare än detta om jag var säljaren.
Som alltid med begagnat så kan man oftast pruta, men det beror ju till stor grad på hur mycket säljaren vill bli av med prylen och på visat intresse.
Vill du ha datorn till spel o multimedia så duger den utmärkt till de spel som finns ute idag, om man utgår från att du klarar av att spela spel utan att inställningarna är på max :),

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen... Jo man får hoppas att det går att pruta några hundralappar isf. Är det något på rak arm som ni kommer på som "saknas" eller fattas i datorn som troligen hade varit viktigt i framtiden?
Hörde något om att den nya direct x-uppdateringen kommer resultera i att många får byta ut sig, om jag nu hörde rätt... kommer denna dator att kunna fungera ihop med nya direct x? Kommer den att klara Windows Vista med det kortet?
Självklart förstår jag ju att en tekniken går frammåt väldigt snabbt och att en dator blir omodern efter en inte alltför lång tid men undrar ändå på ett ungefär hur länge den kommer funka med moderna spel... oavsett grafikinställnignar.