Permalänk

Stinkande problem! Hjälp uppskattas.

God dag, har ett rätt störande problem här och uppskattar all hjälp för att hitta vad felet är.

I går (21/10-06) så låste sig datorn när jag startade den. Den låste sig precis när jag kommit in i windows, allt frös, inget gick att göra. Dessutom började det stinka fis/bränt. Riktigt störande. Efter att ha startat om datorn flera gånger så fungerade datorn som den skall, bortsett från stanken den åstadkommer. Körde den i säkert 10timmar iaf oxå utan problem efter kallstarted på morgonen.. I dag har det varit samma problem, seg att få igång och stinker riktigt ordentligt.

Jag har kört program som testar minnet, inget fel funnet där. Har inte stött på något problem med att lira spel heller efter att datorn har börjat fungera. Jag har inte lyckats se något trasigt eller bränt i datorn men det behöver ju inte betyda att det inte finns något som är bränt, stinker som fan här. Tror inte det är något fel på mina hdar heller, finns inget jag märkt som skulle tyda på det. Så vad jag själv tror är att något är kajk med mitt moderkort..

men vore grymt bra att få hjälp med att hitta på det specifika felet och information kring detta. Just nu fungerar ju datorn men frågan är hur länge, samt denna lukt är inte trevligt skall jag säga, den är stark och påträngande och luktar bränt/fis, extremt störande.

Operativsystem: Microsoft Windows XP Pro med SP2 och senaste drivrutinerna>
Processor: Intel Pentium 4 @ 2600 MHz
Processorkylare: Zalman (stor)
Moderkort: ABIT IC7
Minne: 4x 256MB DDR PC3200
Grafikkort: Radeon 9700 pro (+små extra passiv kylning)
Hårddisk: 3st, Western digital 200gig, seagate 300 gig, hitachi/ibm 120gig
Nätaggregat: ospecificerat, mycket watt (enligt mit kontroll program ligger volten där den ska dock)
Övrig kylning: 1x120mm insug och likadan för utblås i lådan
Övriga komponenter: NEC ND3500 DVD-brännare
Temperaturer: 56C processor, 29C moderkort, 31-25C hd, med full belastning, kring 28C i lådan

All hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Luktar det flamskyddsmedel?

Hade sån lukt förut, och en dag när jag startade datorn/strömbrytaren så kom det eldflammor från nätagget Det va skoj. Bytte nätagg och då löste det sig.

Visa signatur

På ingående:
C2D E6600 | X1950XTX | 2 GB RAM | Gigabyte DS4 |