Permalänk
Medlem

1. 12 euro om jag minns rätt, betalar själv i USD då jag köpte spelet långt före de gick över till euro för de som bor i EU. Vist finns det gametime card, men kan säga så här, du lär knappas hitta dem, samt du behöver en för att kunna spela spelet. Det finns i alla fall 1 sak du kan göra åt det.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=26865 <- Dess time cards funkar med L2 oxo, så om du inte hittar några L2 time cards leta efter city of heroes/villians, för de fungerar oxo, kan låva dig det. Dock rekomenderar jag endå att betala med kort, blir myckt biligare.

2. Ja du har en hel del raser som du väljer mellan, sen när du har kommit till lv 20 så kan du välja din första klass, sen din andra vid 40, samt trejde vid 76. Gå igenom deras skill list o.s.v för att lista ut vad du vill spela som. Finns allt som allt 27 klasser vid 40+

3. Nop det här är inte WOW, det är 100% öppet PVP, du kan gå och banka på vem du vill dock så lönar det sig inte i längden man blir t.ex. "röd" när man dödar någon utan att han slår tebaka, aka PK's har du mer en 5 PK's så kan du droppa ditt quip oxo när någon dödar dig.
Vad som finns dock är oftast alianser vs alianser som PVP'ar mot varandra, samt specielt castle siege som är kärnan i L2.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

1 lvl kvar till CoV...

Permalänk
Medlem

Nice... Gratz, CoV e ju ratt najs

Permalänk
Medlem

CoV mest ultimata buffen någonsin ^^ vist inte billig att kasta, typ 30k men riktigt grymt bra

Själv lyckades man med något igor oxo ^^

Fixade en doom crusher, nog troligt vis den ENDA på lionna med vapnet ^^.

(för att se bilderna bättre, högerclicka samt välj visa bild på dem)

Bara vanliga buffs från min 6X WC.

+ Herb of power <3

PS kommer ha Health SA på den senare idag ( ja jag har en lv 12 soul crystal )

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Fet pvp score Mugi

Permalänk
Medlem

PVP'ar inte mycket utanför castle sieges då vi är ett hyffsat neutral klan, händer att det blir lite PVP men sällan jag som får in killing blow Min healer, aka Mugi har betydligt högre PVP score dock ^^.

Bryr mig själv inte så mycket om numret det visar inget igentligen, t.ex. visar inte hur bra man är i PVP o.s.v Samt mestadels när jag PVP'ar så blir det inte att man precis dödar något bara messar runt med att stunna så mycket som möjligt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

asså man laddar ner spelet på hemsidan och betalar på plaync. måste man inte skriva in en cd key för l2 vart får man den isåfall?

Permalänk
Medlem

Du kan köpa en CD key på PlayNC ja, kostar 30$ 30 dagar ska ingå så vitt jag vet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Okej, så när jag betalar med mitt visa kort att jag ska ha mer tid så får jag en cd key?

Permalänk
Medlem

Njae... men när du köper spelet i affären lr vart eveh så får du ju en CD key, right? har du ingen sån kan du väl inte "fylla på tid" lixom

Permalänk
Medlem

Men asså man laddar väl ner spelet? och sen kan man fylla på tid och spela? lr måste man köpa dendära l2 c3 skivan?

Permalänk
Medlem

Du behöver en CD key, du kan köpa CD keyen online ja.

Köper du spelet online så tankar du ner spelet, köper du den i en butik så får du den på en skiva.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

aja ska beställa det på webhallen imorgon tack för svar bara en liten fråga till som jag är ganska nyfiken på. vilken server spelar dom flesta svenskar på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av campit
aja ska beställa det på webhallen imorgon tack för svar bara en liten fråga till som jag är ganska nyfiken på. vilken server spelar dom flesta svenskar på?

Vill du inte vänta så köp det på:
direct2drive.com
Funkar skitbra, köpt lite olika saker därifrån. Dom håller hög-standard

EDIT: Vad jag kommer ihåg så styr man med musen, inte tagentbordet? Hade gillat detta spelet skarpt om man styrde med tagentbordet.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
PVP'ar inte mycket utanför castle sieges då vi är ett hyffsat neutral klan,

Care bear

Men som du sa.. det är ju inte det lättaste att få killing blow med en doorf

Citat:

Ursprungligen inskrivet av campit
vilken server spelar dom flesta svenskar på?

Jag skulle rekomendera Teon eller Franz. Det är europeiska servrar.
Franz är en ny server. Så börjar du där är du typ "med från början". Teon har en helsvensk klan som heter NewOrder.
http://www.neworderclan.com/

Permalänk
Medlem

ah okej, tack för svar det får nog bli Franz för min del då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neobeam
Care bear

Men som du sa.. det är ju inte det lättaste att få killing blow med en doorf

Jag skulle rekomendera Teon eller Franz. Det är europeiska servrar.
Franz är en ny server. Så börjar du där är du typ "med från början". Teon har en helsvensk klan som heter NewOrder.
http://www.neworderclan.com/

Vem är du?

Är du någon i min klan? ^^

ps. NewOrder medlem sedan länge... har inte en tanke på lämna NOC .ds

Permalänk
Medlem

Efter Elf mystic, vad ska man ta?
Känns som oracle ger väldigt liten solo användbarhet, medan Wizard känns rätt fett

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Spellsinger är den sämsta solo nukern av dem alla, inte vidare mycket bätre än en EE i slutet. De kan inte kontrolelra sin mana i huvud taget.

De nuker som är bäst på solo är SH samt Necro.

SPS, samt Soc kan knapt sola i huvud taget, det går ungefär till så att de nukar mobs i 2-3 min sen sitter de i 10 min o.s.v.

För att kunna spela en SPS hyffsat så krävs det att du antagligen har en massa SH/EE vänner som vill spela med dig, eller att du dual boxar som 50% av alla andra nukers gör

SPS är en hyffsat bra PVP klass dock, men riktigt slö att levla up.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Spellsinger är den sämsta solo nukern av dem alla, inte vidare mycket bätre än en EE i slutet. De kan inte kontrolelra sin mana i huvud taget.

De nuker som är bäst på solo är SH samt Necro.

SPS, samt Soc kan knapt sola i huvud taget, det går ungefär till så att de nukar mobs i 2-3 min sen sitter de i 10 min o.s.v.

För att kunna spela en SPS hyffsat så krävs det att du antagligen har en massa SH/EE vänner som vill spela med dig, eller att du dual boxar som 50% av alla andra nukers gör

SPS är en hyffsat bra PVP klass dock, men riktigt slö att levla up.

Förstog inget ett skit av vad du skrev

EDIT: förrutom att jag valt fel första char?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Skulle någon kunna berätta vad COV ger?

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T, Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3, 6950 2GB, Intel® X25-M SSD 80GB 2,5", Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9, Corsair PSU 750W, BenQ 23,6" XL2410T.

Permalänk
Medlem

RedFLip: Vad jag försökte säga är att elven nukers = väldigt dålig på att soloa, sämst av alla nukers vill säga.

Chant of Victory - HP +20%, restores the HP added, Speed -20%, Accuracy +4, P.Def. +20%, P.Atk. +10%, Atk. Spd. +20%, Critical +20%, Critical Damage +20%, M.Def. +20%, Casting Spd. +20%, Debuff Resistance +20%

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

jag är newb jag vet men human som har dubbla svärd som tex bladedancer. vad är det för class jag ska välja genom human om jag vill ha dubbel svärd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
RedFLip: Vad jag försökte säga är att elven nukers = väldigt dålig på att soloa, sämst av alla nukers vill säga.

men fan, får väll starta om då

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

De är fortfarande ingen dålig klass, men de har problem att hålla uppe sin mana, de är grymt starka i PVP dock. Men väldigt mycket slit att komma dit.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av campit
jag är newb jag vet men human som har dubbla svärd som tex bladedancer. vad är det för class jag ska välja genom human om jag vill ha dubbel svärd?

Gladiator.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
men fan, får väll starta om då

Spellsinger är itne en dålig char, han menar bara att du måste ha party för att spela den bra

så skaffa dig en bra klan så e det fixat!

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Medlem

håller på att uppdaterar spelet just nu. när jag har kommit en bit så står det the connection to the update server has been terminated. vad nu? är det krongel för l2 lr för mig.

Permalänk
Medlem

Tisdagar mellan 17-30 19.30 ( ibland längre ) så är det server maintaince, så alla servrar är nere.

De är beräknade att komma upp igen ca 20 min från min post men man vet inte, de har redan blivit framflyttade.

Kommer en ganska stor saftig patch idag så.

http://www.lineage2.com/archive/2006/10/patch_notes_102.html <- For patch notes.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

jasså okej tack så mycket

Permalänk
Medlem

Nu när dom fick in alla dom ändringarna i västvärlden också så är jag väldigt glad att jag slutade spela för att tag sen. Tycker inte alls om vägen dom har valt nu. Får hålla tummarna att det kommer något nytt riktigt svårt spel snart istället.