World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem

Väldigt tråkigt att Burning Crusade inte kommer i år

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Väldigt tråkigt att Burning Crusade inte kommer i år

källa?

btw, vilka enhands vapen kan en shaman använda? är det bara dagger och mace? dom kan ju lära sig tvåhandade maces o yxor så kan dom också använda enhands yxor?

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
källa?

btw, vilka enhands vapen kan en shaman använda? är det bara dagger och mace? dom kan ju lära sig tvåhandade maces o yxor så kan dom också använda enhands yxor?

http://www.wow-europe.com/en/

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk

då får man lite mer tid på sig att grinda cash så man kan twinka sin shaman sen när den kommer... men fan nu vart jag besviken

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Besviken ja det kan man säga men det blir mindre pengar till blizzard bara dom kan ju glömma att jag håller kontot aktivt tills expansionen.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Besviken ja det kan man säga men det blir mindre pengar till blizzard bara dom kan ju glömma att jag håller kontot aktivt tills expansionen.

Tror blizzard klarar sig utan 250kr

Permalänk
Medlem

inte så att man blir förvånad över att de kommer början av 2007, är ju exakt som när spelet släpptes
Men men, bättre 2007 och det är fungerande än nu och buggigt.
Nu har jag tid att levla min warrior innan expansionen också, hehe

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Ja, det var ju ingen överraskning direkt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hinner jag få upp en roligare char till 60 då :>

Permalänk
Medlem

Kan någon snäll person vänligen ge mig en länk där man kan ladda ner samtliga patchar av WoW från installation tills idag. Vill inte hålla på och patcha i flera timmar.

Tacksam för snabbt svar!

Visa signatur

På ingående:
C2D E6600 | X1950XTX | 2 GB RAM | Gigabyte DS4 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tauren
Kan någon snäll person vänligen ge mig en länk där man kan ladda ner samtliga patchar av WoW från installation tills idag. Vill inte hålla på och patcha i flera timmar.

Tacksam för snabbt svar!

www.gamespot.com

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
www.gamespot.com

Vilken patch? Finns så många Vad heter den man ska ta?

Visa signatur

På ingående:
C2D E6600 | X1950XTX | 2 GB RAM | Gigabyte DS4 |

Permalänk
Medlem

Är nått så extremt trött på min Gnomie.

Så jag tänkte be er om hjälp att välja ny char, ni får ta de hur ni vill, jag satsar mest på PvE upp till 60 (70 sen i BC) men även lite PvP.

Jag hade planerat att köra Horde, nån server har jag inte heller bestämt, så de kan ni med komma med förslag på.

Här är dom ni kan rösta i mellan:

Tauren Hunter
Undead Rogue
Undead Mage
Undead Warlock

--

Kan faktiskt även tänka mig Priest, om det nu är kul, och funkar det bra i PvP om man nu är Shadow?

--

Kanske lite löjligt de här, men jag har faktiskt beslut ångest, så hjälp mig med tips och förslag! Ut med språket

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Är nått så extremt trött på min Gnomie.

Så jag tänkte be er om hjälp att välja ny char, ni får ta de hur ni vill, jag satsar mest på PvE upp till 60 (70 sen i BC) men även lite PvP.

Jag hade planerat att köra Horde, nån server har jag inte heller bestämt, så de kan ni med komma med förslag på.

Här är dom ni kan rösta i mellan:

Tauren Hunter
Undead Rogue
Undead Mage
Undead Warlock

--

Kan faktiskt även tänka mig Priest, om det nu är kul, och funkar det bra i PvP om man nu är Shadow?

--

Kanske lite löjligt de här, men jag har faktiskt beslut ångest, så hjälp mig med tips och förslag! Ut med språket

Skulle ha valt mage jag.
Rolig att levla med, aoe och e bra i end game.

Rogue e dock jävligt kul att spela med den också.. dock inte lika lätt att hitta grupper.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tauren
Vilken patch? Finns så många Vad heter den man ska ta?

http://www.gamespot.com/pages/gamespace/download.php?pid=5349... om inte länken funkar för dig så ta World of Warcraft v1.12.0 Patch som är 474mb

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Skulle ha valt mage jag.
Rolig att levla med, aoe och e bra i end game.

Rogue e dock jävligt kul att spela med den också.. dock inte lika lätt att hitta grupper.

Kör Rogue nu, och ja, typ omöjligt med grupper ju =D

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Är nått så extremt trött på min Gnomie.

*TEXT*

Tauren Hunter
Undead Rogue
Undead Mage
Undead Warlock

*LITE MER TEXT*

Det är aldrig fel att spela warlock, Bra på att grinda, jävligt bra i PVP och hyfsat lätt att hitta en grupp. Dessutom får man en gratis brinnande häst vid lvl 40. Men inte fan ska det vara undead, Orc FTW! tykcer du att en male ser för fet ut ta en female.

Mage är faktiskt inte helt fel det heller men det är så jobbigt att grinda, 4 mobs max sen måste du dricka. Borde vara sjukt kul att spela mage i grupp, bara att elda på allt du ser. Sen är det lag på att vara troll om man ska spela horde mage. Finns ingenting som förgyller vardagen mer än en fånig Jamaicanst dialekt female trolls är dessutom riktigt sexiga

Det räcker nog med ett ord för att sammanfatta vad jag tycker om Hunter: Blä!

Hur det är att spela Rogue vet nog du bättre än mig så det låter jag bli att komentera

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Är level 51 just nu och tänkte byta ut min 2 hands yxa mot två svärd istället för att lättare grinda PvE.
Men vilka svärd ska jag ha? Både de som går att crafta och dropps. Så någon som kan hjälpa till lite i val av vapen? Helst tips på flera vapen kombinationer.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Det är aldrig fel att spela warlock, Bra på att grinda, jävligt bra i PVP och hyfsat lätt att hitta en grupp. Dessutom får man en gratis brinnande häst vid lvl 40. Men inte fan ska det vara undead, Orc FTW! tykcer du att en male ser för fet ut ta en female.

Mage är faktiskt inte helt fel det heller men det är så jobbigt att grinda, 4 mobs max sen måste du dricka. Borde vara sjukt kul att spela mage i grupp, bara att elda på allt du ser. Sen är det lag på att vara troll om man ska spela horde mage. Finns ingenting som förgyller vardagen mer än en fånig Jamaicanst dialekt female trolls är dessutom riktigt sexiga

Det räcker nog med ett ord för att sammanfatta vad jag tycker om Hunter: Blä!

Hur det är att spela Rogue vet nog du bättre än mig så det låter jag bli att komentera

Men Curly då :), hur snygg är en Orc female på en skala då? :D, nja, Orc är inte min grej, får nog bli en UD lille vän

Dock vet jag inte om Warlock, Mage, Rogue eller Priest är grejen då, mh.. Har spelat Warlock och Mage till 20, vilket som var mest kul är svårt o säga.

Vilken är mest kul i instancer (behöver inte vara end-game vi snackar om) och i PvP?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Level 37 snart 38 Horde warrior(UD), känns som jag snart är klar med de quest jag kan göra i STV, vart fan ska jag ta vägen?
1 år sen jag var på denna leveln med någon gubbe senast

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Level 37 snart 38 Horde warrior(UD), känns som jag snart är klar med de quest jag kan göra i STV, vart fan ska jag ta vägen?
1 år sen jag var på denna leveln med någon gubbe senast

Testa Desolace och Arathi Highlands!

Jag brukar kunna expa från 30->42 ungefär, på enbart Desolace, Arathi Highlands och STV questar.

(även 1 quest kan leda till mycket exp, kan vara en lång kedja)

Försök hitta grupp till Stromgarde Keep, finns åtminstonde 3-4 lvl 38+ Elite uppdrag där. (hämtas i Hammerfall)

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har en snabb fråga bara.

Nu är det så att jag har 2 accounts och båda är mina men undrar om det finns någon möjlighet att flytta en gubbe från det ena kontot till det andra, och om det går vart vänder jag mig och kostar det något?

tacksam för svar.

//Simon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Behöver lite hjälp med min PVE Warlock build. Funderar på och köra efter den här:
http://wowvault.ign.com/View.php?view=Templates.Detail&id=365...

Tror ni den funkar bra?
Ska jag lägga alla poäng i Affliction först sen Demonology?
Tacksam för svar

Vet att många förknippar warlock pve med afflictionträdet men personligen (ja har haft min 60 warlock i över ett år och provat det mesta) vill jag tipsa om demonolgy-trädet.

är du ute efter pve mot vanliga "normal mobs" är affliction säkert bäst men vill du kunna grinda elites utan problem ska du köra Soul-link! Fixa imp voidwalker o soullink så kan du lätt grinda lvl61-elites.

Ett exempel är stoneguardians i ungoro: Låt vw få aggro o släng på dina dots. Gör inte mer skada(aggro) förräns dina dots tar slut eller vw tappar aggro och när detta händer är din fiende oftast redan nere på 50-60% liv och då kan du fear/nuka honom till döds. Har du bara tålamod och life-funnelar din vw som (med imp tormen och imp stamina + -30% damage taken) kan tanka riktigt bra, kan kan du oftast ha din mob DOT:ad minst två omgångar utan att du får aggro. Funkar för mig hur bra som helst, iomed att du mest står o glor medans vw tar stryk och dina dots gör skada så förlorara du nästan ingen mana heller. Dock är det bra med en hel del stamina eftersom du måste Life-funnela din vw.

Har 2 epics men resten blått så borde funka för de flesta.

mitt tips iallafall

ps stoneguardians har lite under 40% att droppa guardianstone som säljer för ca 5g på ah

edit: såhär ser min build ut, eftsom jag har imp scubby och im lash of pain fungerar den även hyfsat i pvp.
http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/warlock/tale...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guybrush_Robert
Vet att många förknippar warlock pve med afflictionträdet men personligen (ja har haft min 60 warlock i över ett år och provat det mesta) vill jag tipsa om demonolgy-trädet.

är du ute efter pve mot vanliga "normal mobs" är affliction säkert bäst men vill du kunna grinda elites utan problem ska du köra Soul-link! Fixa imp voidwalker o soullink så kan du lätt grinda lvl61-elites.

Ett exempel är stoneguardians i ungoro: Låt vw få aggro o släng på dina dots. Gör inte mer skada(aggro) förräns dina dots tar slut eller vw tappar aggro och när detta händer är din fiende oftast redan nere på 50-60% liv och då kan du fear/nuka honom till döds. Har du bara tålamod och life-funnelar din vw som (med imp tormen och imp stamina + -30% damage taken) kan tanka riktigt bra, kan kan du oftast ha din mob DOT:ad minst två omgångar utan att du får aggro. Funkar för mig hur bra som helst, iomed att du mest står o glor medans vw tar stryk och dina dots gör skada så förlorara du nästan ingen mana heller. Dock är det bra med en hel del stamina eftersom du måste Life-funnela din vw.

Har 2 epics men resten blått så borde funka för de flesta.

mitt tips iallafall

ps stoneguardians har lite under 40% att droppa guardianstone som säljer för ca 5g på ah

Joo men än så länge är jag bara lvl 29 och kör på pvp server, så när jag är ute och kör quests så kommer det alltid nån alliance, då har jag i stort sett ingen chans

Skulle behöva en bra build att lvla med samt kunna göra någorlunda skada på alliance..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Men Curly då :), hur snygg är en Orc female på en skala då? :D, nja, Orc är inte min grej, får nog bli en UD lille vän

Dock vet jag inte om Warlock, Mage, Rogue eller Priest är grejen då, mh.. Har spelat Warlock och Mage till 20, vilket som var mest kul är svårt o säga.

Vilken är mest kul i instancer (behöver inte vara end-game vi snackar om) och i PvP?

Jämfört med UD? Orc female har i alla fall armbågar

Priest är väl ganska ok det med men dom har väldigt få spells, raka motsatsen gäller för Warlocks som har otroligt många spells. Borde bli ganska tråkigt att spela priest i längden.

Mest kul i insatncer tror jag mages är, Inte för att dom är så extremt bra utan för att priests och Warlock är ganska tråkiga. Warlocks är svåra att spela i insatncer, du kan inte spy ur dig Shadowbolts hela tiden då mana kostnaden är extremt hög, du kan heller inte använda DoT's då Mobs dör för fort för att det ska vara värt att använda, inte heller på dom targets som inte atackers fungerar DoT's på då du får aggro. Du behöver inte så mycket fantasi för att gissa dig till hur det är att spela priest *heal*, *heal*, *heal*... *slut på mana*, *Rogue dör*, *Partychat: OMG FUCKING NOOB PRIEST!!!*:D

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Jämfört med UD? Orc female har i alla fall armbågar

Priest är väl ganska ok det med men dom har väldigt få spells, raka motsatsen gäller för Warlocks som har otroligt många spells. Borde bli ganska tråkigt att spela priest i längden.

Mest kul i insatncer tror jag mages är, Inte för att dom är så extremt bra utan för att priests och Warlock är ganska tråkiga. Warlocks är svåra att spela i insatncer, du kan inte spy ur dig Shadowbolts hela tiden då mana kostnaden är extremt hög, du kan heller inte använda DoT's då Mobs dör för fort för att det ska vara värt att använda, inte heller på dom targets som inte atackers fungerar DoT's på då du får aggro. Du behöver inte så mycket fantasi för att gissa dig till hur det är att spela priest *heal*, *heal*, *heal*... *slut på mana*, *Rogue dör*, *Partychat: OMG FUCKING NOOB PRIEST!!!*:D

Låter ju faktiskt som om Warlocks gör... ingenting i Instance då? haha

Det lutar nog mot Mage/Rogue då antar jag, får väl be morsan hjälpa mig så jag får dra en sticka eller nått.

Tack iaf för hjälpen Curly

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

dom är där för soulstone :>

Citat:

spela priest *heal*, *heal*, *heal*... *slut på mana*, *Rogue dör*, *Partychat: OMG FUCKING NOOB PRIEST!!!*

haha så sant! fast jag är inte priest utan paladin. Alla tror att manan räcker till hur länge som helst och att man inte behöver sitta ner mer än 5 sek för att återhämta den efter en lång fight.

Permalänk
Medlem

Har det sagts när patchen kommer som gör att man kan flytta karaktärer mellan olika konton?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Warlocks är svåra att spela i insatncer, du kan inte spy ur dig Shadowbolts hela tiden då mana kostnaden är extremt hög, du kan heller inte använda DoT's då Mobs dör för fort för att det ska vara värt att använda, inte heller på dom targets som inte atackers fungerar DoT's på då du får aggro.

Äh. Kör man MD/Ruin har man inget problem i instances. Gör man för mycket skada kan man ha imp framme, förlorar man mana kan man använda demonic sacrifice på antingen felhunter eller voidwalkern. Inga problem.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Låter ju faktiskt som om Warlocks gör... ingenting i Instance då? haha

Det lutar nog mot Mage/Rogue då antar jag, får väl be morsan hjälpa mig så jag får dra en sticka eller nått.

Tack iaf för hjälpen Curly

Priest är grymt kul när du har shadowform