Sony stoppar EU import av PS3

Permalänk
Medlem

Sony stoppar EU import av PS3

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/6076354.stm

Jippi, tänker fan inte köpa nån PS3 längre. Vi lär ju få vänta till jul nästa år eftersom det är ont om PS3 i Japan och lär bli i USA.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Jag skiter ärligt talat i sony nu det är ju lite smålöjligt.. vänta bara tills de annonserar att europe får den först efter sommaren 2007 eller nåt. usa och japan kommer alltid vara först på deras listor.

Permalänk
Medlem

http://www.lik-sang.com/news.php?artc=3901

Lik-Sang är nu borta för gott... Ganska trist att ett bra import företag nu lägger ner på grund av detta :/

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

" - Vi försöker skydda konsumenterna från att köpa hårdvara som inte uppfyller de strikta säkerhetskrav som råder inom EU och Storbritannien."

Yeah right! Tycker nästan synd om dem som verkligen ville ha en PS3, men se det från den ljusa sidan; nu får ni ännu lite tid på er att köpa en XB360 istället

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Jag var sugen på en PS3, men efter detta och sen detta om det nu är ssant så hoppas jag asen går i konkurs och det snabbt!
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Permalänk

oops,my bad..missuppfattade det hela grovt nu=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag ska till Houston, Texas den andra december och vara där en månad. Så om jag köper en PS3 där, kommer de stoppa mig i flygplatsen då? Tvivlar jag starkt på.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
" nu får ni ännu lite tid på er att köpa en XB360 istället

Håller med! Köp min snälla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag ska till Houston, Texas den andra december och vara där en månad. Så om jag köper en PS3 där, kommer de stoppa mig i flygplatsen då? Tvivlar jag starkt på.

Det enda du bör tänka på är att du inte tar med för mycket grejer för PS3 med alla grejer till lär väl väga runt 10 kg, och brukar va en gräns på 25 kg packning om jag inte minns fel. Har man mera så kostar varje kg hutlöst mycket. Sen finns det ju alltid risken att dom kikar i din väska och då åker du nog på tullavgift och skatt på det.

Permalänk

Ärligt vad är problemet? De vill inte att ni ska importera en konsoll och missa garantier mm för att sedan kunna smutskasta företaget. Men komigen nu, vi dissar filmvärlden för regions låsta filmer. Sen är xboxen inte låst till spel regioner? Då kan vi dissa den och köpa ett EU ps3 sen... Fattar inte hur vissa tänker.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

sony har redan börjat gräva på sin grav

Permalänk
Medlem

Nu ska jag yttra en kommentar jag personligen hållt för sanning en längre tid, men innan detta inte haft belägg för...

Sony behöver skinnas, grillas och dö en plågsam död av världens alla smärtsamma sjukdommar samtidigt som de smärtas av glödgade knivar i ögonen! (ja... jag är förbannad)

Jag ville inte ha en ps3 redan innan, men nu vill jag se den floppa totalt bara för att skada dem på samma sätt de precis handikappat spelimporten. Att driva ner lik-sang med den (ovanligt lama och riktigt dåliga) ursäkten "kundernas säkerhet" är ju bara rent ut sagt förjävla sniket (ursäkta språket) och bevisar en gång för alla att Sony har absolut ingen som helst respekt för sina kunder på något sätt. Att först idiotförklara hela den europeiska spelmarknaden med försening och sen så totalt vända sig emot sina kunder i detta är ju nått så fruktansvärt respektlöst att ja tror inte jag sett på maken till nått liknande någonsin innan.

Jag menar rangliga källarföretag med mystiska avtal och annat förväntar man sig ju ska vända sig mot sina kunder och sticka med pengarna, men Sony inte bara gör det utan försöker dessutom få det att framstå som att de gör det för sina kunders skull är ju bara så mycket värre... bespara oss säger jag bara.

Att de försenade ps3 kan jag gå med på, även om man tycker det är dålig stil och även om jag inte skulle skaffat nån ändå, men att sen vidare straffa de som både är villiga att betala extra och leva med nackdelarna av en importerad konsoll borde ju ge de ansvariga en vidrig smak i munnen. Total bojkott av allt det står sony på är den enda som gäller för min del framöver, för även om de övriga delarna inte är involverade, så tycker jag nog att detta reflekterar tillräckligt mycket av sonys kundförakt för att man ska kunna hålla de andra delarna i samma fack iallafall.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

utmärt det fins en chans om nån i sverige skulle tillverka ett eget spel system med eget spel maskin för tve , var för altid så berond av usa japa

när vi har masa spel tillverkar i mjukvara redan , ingen försöker bygga för norden konkurant mer förtager skulle ja vilja se på maskin tillverkning slippa enbat ha stora föratagen som köpper upp andra som sätt spel mjukvaran ,
ingen vågar stå emot , finns pengar gå vinst för små föratagare i eruopa tillverka egna spel maskiner , fattar inte man inte äns försöker , ska vara fri konukrans inte privat ägda monopol ser man ju på spelen , nä inte så berond av mirsoft ,

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Medlem

Det är ingen som försöker för det är jäävligt svårt. Försök själv utveckla en konsol med 2x bättre grafik än nån hårdvara du kan köpa (iaf vid lanseringsdatumet). Man behöver riktiga jäkla experter och starka samarbeten med nVidia eller ATI, det kräver pengar. Mycket pengar. Och manpower, extremt mycket manpower.
Men visst man kan alltid hoppas att nån rik snubbe får för sig att starta ett svenskt konsolföretag
Den kan heta Playbox 180

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

alltså..

vi hade kunnat få släppet smatidigt om följande parametrar förändrats och konvergerat lite på annat vis:

1 om Amerikaner inte vore såna högljudda äckliga kulturimperialister och whiners.

2 Japanerna inte vore såna förbannat USA-fixerade nickedockor rädda för en trdje omgång eller nått.

3 Europeer inte var flata jantar som glatt nöjde sig med att alltid ropas upp sist i klassen.

/ Svensk spelkonsoll:

( http://worldofconsoles.com/vesf.htm )

ok, nästan.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag ska till Houston, Texas den andra december och vara där en månad. Så om jag köper en PS3 där, kommer de stoppa mig i flygplatsen då? Tvivlar jag starkt på.

Har bott i Houston \o/. Men saken är att din PS3 US version inte kommer fungera med europeisk ström. Hade massa grejer när jag flytta till Sverige som inte fungerade :(.

P.S. Amerikansk personell på flygplats skiter fullständingt i att du köper grejer i deras land, dem blir ju bara glada. Chocken kommer ifall du blir tagen i Svensk tull och får betala moms (hutlösa 25%) för en produkt som förmodligen inte kommer fungera sen

Visa signatur

Bara mina två cent.
P.S. Var i Amerika för länge, glömde bort vad mitt andra konto-namn var! \o/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0.02$
Har bott i Houston \o/. Men saken är att din PS3 US version inte kommer fungera med europeisk ström. Hade massa grejer när jag flytta till Sverige som inte fungerade :(.

P.S. Amerikansk personell på flygplats skiter fullständingt i att du köper grejer i deras land, dem blir ju bara glada. Chocken kommer ifall du blir tagen i Svensk tull och får betala moms (hutlösa 25%) för en produkt som förmodligen inte kommer fungera sen

Det är relativt enkelt att fixa omvandlare från 230vtill 110 så det är sellan ett problem att importera produkter från ett annat land.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
" - Vi försöker skydda konsumenterna från att köpa hårdvara som inte uppfyller de strikta säkerhetskrav som råder inom EU och Storbritannien."

Yeah right! Tycker nästan synd om dem som verkligen ville ha en PS3, men se det från den ljusa sidan; nu får ni ännu lite tid på er att köpa en XB360 istället

Ja, straffa en skurk genom att ge mina pengar till en ännu större.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Ja, straffa en skurk genom att ge mina pengar till en ännu större.

Ja, vi borde sluta köpa produkter från dessa företag (Sony, MS, Nintendo) så försvinner tjuveriet helt.

Vem tror på det egentligen? Allt handlar om pengar för företag och stora företag drar i mycket utav den varan, pengar drar till sig myglare och skurkar.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Ja, vi borde sluta köpa produkter från dessa företag (Sony, MS, Nintendo) så försvinner tjuveriet helt.

Vem tror på det egentligen? Allt handlar om pengar för företag och stora företag drar i mycket utav den varan, pengar drar till sig myglare och skurkar.

Jag skulle vilja tipsa om ett företag som aldrig har våldtagit sina kunder, http://www.cheapass.com/

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Jag skulle vilja tipsa om ett företag som aldrig har våldtagit sina kunder, http://www.cheapass.com/

Inte illa.

Men på det sättet så tjänar man inte mycket pengar... Jag tror tyvärr inte vi kommer få se vare sig Sony eller MS bli så givmilda någonsin... (kanske Nintendo?)
a shame...

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Vad hadde ni väntat er från ett företag som inte ens kan göra batterier bra? Och rippar av allt från varje konsoll och gör det till en halvdan brun hög.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Vad hadde ni väntat er från ett företag som inte ens kan göra batterier bra? Och rippar av allt från varje konsoll och gör det till en halvdan brun hög.

Kanske nästan "dom enda" som kan göra batterier? Sen överdriver du. PlayStation har bra kvalitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0.02$
Har bott i Houston \o/. Men saken är att din PS3 US version inte kommer fungera med europeisk ström. Hade massa grejer när jag flytta till Sverige som inte fungerade :(.

P.S. Amerikansk personell på flygplats skiter fullständingt i att du köper grejer i deras land, dem blir ju bara glada. Chocken kommer ifall du blir tagen i Svensk tull och får betala moms (hutlösa 25%) för en produkt som förmodligen inte kommer fungera sen

Men PS3 har ju ett sånt uttag där man kan stoppa in vilken strömkabel som helst, stöder inte den 230V? Vissa apparater har ju 110-240 50Hz-60Hz eller nåt sånt..

Aja, får väl kolla upp sånt innan jag köper. Annars får det bli transformator. Tvivlar ändå att jag kommer få tag på en.. :/

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gabor29
utmärt det fins en chans om nån i sverige skulle tillverka ett eget spel system med eget spel maskin för tve , var för altid så berond av usa japa

när vi har masa spel tillverkar i mjukvara redan , ingen försöker bygga för norden konkurant mer förtager skulle ja vilja se på maskin tillverkning slippa enbat ha stora föratagen som köpper upp andra som sätt spel mjukvaran ,
ingen vågar stå emot , finns pengar gå vinst för små föratagare i eruopa tillverka egna spel maskiner , fattar inte man inte äns försöker , ska vara fri konukrans inte privat ägda monopol ser man ju på spelen , nä inte så berond av mirsoft ,

Jag ser seriöst inte vad det är du har skrivit...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Min 360 dog. Wii är inte det jag trodde att den skulle vara. Och nu det här. Kul. Skitskoj. Helvete.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Min 360 dog. Wii är inte det jag trodde att den skulle vara. Och nu det här. Kul. Skitskoj. Helvete.

du får ju en ny 360 gråt inte allt för mycket.

Permalänk
Inaktiv

Köp en PS2 sålänge Arzei, haru så du klarar dig till PS3!

Permalänk
Medlem

Haha, jag har en PS2 redan.

Och jag vill inte ha en ny 360. Min första kraschade och frös från day one, så efter en månad skickade jag in den på repairs. När jag fick tillbaka den hann jag inte ens recovra mitt account innan skiten blev överhettad och gav mig Red Ring of Death. Suck. Så min farsa ringde någon high-up på GAME och krävde att vi fick lämna tillbaka den och få penarna tillbaka.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x