Mina egenbrända musikskivor hackar!

Permalänk

Mina egenbrända musikskivor hackar!

Jag har en Lite On DVD-brännare, och brukar använda Nero 7, men även Recordnow MAX.

Saken är den att när jag bränner mp3låtar till musikskivor i wav så hackar dom skivorna när man spelar upp dom. Inte hela tiden, utan irriterande hack till synes random...

Vad är fel?

Permalänk
Medlem

Re: Mina egenbrända musikskivor hackar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meili Doodel
Jag har en Lite On DVD-brännare, och brukar använda Nero 7, men även Recordnow MAX.

Saken är den att när jag bränner mp3låtar till musikskivor i wav så hackar dom skivorna när man spelar upp dom. Inte hela tiden, utan irriterande hack till synes random...

Vad är fel?

testat att bränna i låg hastighet?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Och har du testat olika märken på skivorna?
Ibland får man prova sig fram vilka skivor som funkar bäst i brännaren respektive dom cd/dvd läsare du ska köra dom i.

T.ex Verbatim funkar klart bäst för mej men dom är lite dyrare än många andra, har även testat märket Platinum med bra resultat...körde billiga noname och då fick jag "hackande" på vissa i min stationära dvd.

Permalänk

Jag har samma problem och det beror på skivorna jag använder (Arita). Billiga var dom men absolut inte bra!

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

brukar ju va som så att det kan hacka om man bränner för snabbt.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Hej! jag hade exakt samma problem. Det visade sig efter mycket huvudbry att Nero 7 var skurken. Misstänkte också först skivorna eller bränn-hastigheten men efter lite forskning visade det sig att hackandet uppstod redan i konverteringen mp3 till audio-cd format. Då fick jag bekräftat att mina verbatim inte var boven i dramat.
Nu kör jag med Easy CD DA Extractor eller Programvaran från Roxio och det funkar klockrent.

Jag är dock inte säker på att jag hade de senaste uppdateringarna från nero. Men tycker ju att en sån enkel sak som att konvertera mp3 och bränna audio-cd borde fungera ändå.

Lycka till!

Visa signatur

A8N5X|X2 4400|2x BallistiX Tracer 1024MB| Asus 7800GTX