Firefox 2.0 på tisdag (24/10)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Jag med mina underbart dumma frågor, hoppas någon orkar svara.

Har Firefox 1.5.0.7. Ska den avinstalleras innan man installerar 2.0?

Är 2.0 stabil eller ska jag nöta på med "gammelversionen" ett tag till? Är medelanvändare.

Nej.

Nej.

edit: Menade att du skulla uppdatera alltså. =/

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Bet mig i läppen och körde setup utan att avinstallera. Verkar ha fungerat. *pepparpeppar*

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Nån som vet nåt liknande som Popup ALT Attribute där det kommer upp längre text när man håller över en länk? Popup ALT Attribute funkar inte i firefox 2.0, jag gillade den skarpt!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Nån som vet nåt liknande som Popup ALT Attribute där det kommer upp längre text när man håller över en länk? Popup ALT Attribute funkar inte i firefox 2.0, jag gillade den skarpt!

Den fungerar bra för mig! Säkert att du har fått den uppdaterad? Annars vad har du för andra extensions installerade?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Den fungerar bra för mig! Säkert att du har fått den uppdaterad? Annars vad har du för andra extensions installerade?

Tackar

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

När jag går in på sporadiskt valda sidor börjar hela firefox hoppa upp och ner hela tiden. Vad kan der bero på?

EDIT: Märker nu att fenomenet förekommer även när jag modellerar fönstret i sig, alltså förminskar eller förstorar.

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

Nån som fått tab browser att fungera?
https://addons.mozilla.org/firefox/158/
Tankar jag hem den så blir menyerna för inställningar helt knäppa

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Går det att få mindre eller större text på texten på själva webbläsaren? Alltså inte på sidorna man besöker!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk

CTRL+K (WebSearch) har blivit lite annorlunda nu för tiden. Förut fick man upp en ruta där man kunde välja massa olika sökmotorer. Nu kommer man bara till google:s firefox-söksida. Någon som vet hur man får tillbaka den gamla?

(Även rättstavningskontrollen, hur avaktiverar man den?)

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Nån som fått tab browser att fungera?
https://addons.mozilla.org/firefox/158/
Tankar jag hem den så blir menyerna för inställningar helt knäppa

funkar INTE...avaktivera Tabbrowser Preferences 1.3.1
använd Tab Mix Plus 0.3.5 RC1
det står att den bara fungerar med us versionen men fungerar även
med svensk..
ladda ner här:
http://tmp.garyr.net/forum/viewtopic.php?t=3515
länk på första inlägget....

Visa signatur

Hubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Nån som fått tab browser att fungera?
https://addons.mozilla.org/firefox/158/
Tankar jag hem den så blir menyerna för inställningar helt knäppa

Jepp, jag kör den på flera maskiner utan problem.

Se till så att du har den senaste.

Visa signatur

Kriga mot min brute: http://gunnard.se.mybrute.com om du vågar :D

Permalänk
Medlem

Tack så mycket , nu funkar det

Edit: en grej till , hur får jag mina mejl-länkar att öppnas i firefox?
Klickar jag på en länk så startas den alltid i avant som jag körde med förut. Har valt firefox till default och av bockat avant men det vill sig inte riktigt

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Tack så mycket , nu funkar det

Edit: en grej till , hur får jag mina mejl-länkar att öppnas i firefox?
Klickar jag på en länk så startas den alltid i avant som jag körde med förut. Har valt firefox till default och av bockat avant men det vill sig inte riktigt

Jag har samma problem!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk

Jag tycker att det inte är så stor skillnad mellan fx 1.5 till 2 som det var mellan ie 6 till 7. Jag tycker att m$ har jobbat ganska bra med den.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Jag har samma problem!

Har du ändrat i "Ange programåtkomst och standardprogram" ?

C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe" Shell32.dll,Control_RunDLL appwiz.cpl,,3
i kör

Permalänk
Medlem

Skitsamma , jag avistallerade avant så fixade det sig

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem. Detta felmeddelande kommer upp varje gång jag startar firefox 2.0:

"Den förra Firefox-sessionen avslutades oväntat. Du kan återställa flikar och fönster från den förra sessionen eller starta en ny session om du misstänker att problemet var relaterat till en sida du tittade på."
|Återställ sessionen| |Starta ny session|

Får det på två datorer som har nyinstallerat windows och nyinstallerat firefox.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Har ett litet problem. Detta felmeddelande kommer upp varje gång jag startar firefox 2.0:

"Den förra Firefox-sessionen avslutades oväntat. Du kan återställa flikar och fönster från den förra sessionen eller starta en ny session om du misstänker att problemet var relaterat till en sida du tittade på."
|Återställ sessionen| |Starta ny session|

Får det på två datorer som har nyinstallerat windows och nyinstallerat firefox.

Stäng av firefox.
Ta bort Firefox mappen i %appdata%\mozilla. Sedan startar du firefox igen.
Obs.. Alla bokmärken och extensions osv. försvinner så ta backup på dessa först.

Permalänk

Ingen som vet hur man ökar eller minskar texten/fonten få själva webbläsaren firefox alltså inte på sidorna du besöker.

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Stäng av firefox.
Ta bort Firefox mappen i %appdata%\mozilla. Sedan startar du firefox igen.
Obs.. Alla bokmärken och extensions osv. försvinner så ta backup på dessa först.

tack så mycket för tipset!
ska testa när jag kommer hem.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

jag har installerat firefox 2.0 på 2 olika datorer men det ser inte riktigt lika dant ut.. på ena datorn har jag kryss i tabbarna, det fick jag inte nu när jag installera det på min andra dator, någon som vet hur man får fram kryssen??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
rättstavnings programmet äger ju

Fast funkar tydligen inte på särskrivningar Men det är en riktigt bra funktion. En annan grej som jag gillade var att om man har "Media Player Connectivity"-plugin så kan man högerklicka var som helst på en sida med medialänkar och få upp en lista och välja en fil som sedan öppnas direkt i WMP utan att man måste vänta på filhämtaren (som det funkar i IE).

Permalänk
Medlem

Var har vi inställningen för att visa bilder i full storlek direkt???
Alltså, stänga av autoförminskning. Kanske jag som är blind, men jag hittar det inte. Inte på samma ställe som i gamla Firefox.

Har dom varit klantiga och glömt det får man väl byta tillbaks igen tills vidare

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Kan det vara:

about:config -> browser.enable_automatic_image_resizing

Visa signatur

Kriga mot min brute: http://gunnard.se.mybrute.com om du vågar :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GunnarD
Kan det vara:

about:config -> browser.enable_automatic_image_resizing

Du menar att dom tagit bort det vanliga grafiska interfacet för inställningen och man får sätta det manuellt så där istället?
Kan ju va värt ett försök antar jag

EDIT: Funkar

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Några Firefox tips =

Citat:

FF 1.5 default theme: https://addons.mozilla.org/firefox/3479/

FF 1.0 default menus: https://addons.mozilla.org/firefox/1208/

Few GUI tips =

Citat:

Prevent tab scrolling: Change browser.tabs.tabMinWidth to a lower value (eg. 20) in about:config
Remove Go button: Change browser.urlbar.hideGoButton to true
Hide the Close button for each tab: Change browser.tabs.closeButtons to 0
Tab close button like 1.5: Change browser.tabs.closeButtons to 3
Remove all tabs button: Add this to userChrome.css:

To remove the drop down menu with all the tabs: Add this to userChome.css =

.tabs-alltabs-box, .tabs-alltabs-box-animate, .tabs-alltabs-button { display: none; }

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem som jag inte sett förut.

När jag går in och ändrar i verktygs fälten sparas inte inställningarna
till nästa gång jag startar programmet. T ex tar jag alltid bort
bokmärkets fältet men det är alltid där igen när jag startat om.

Dessutom startar alltid programmet i ett litet fönster trots att jag
varje gång maximerar det.

Jag kan heller inte spara bookmarks på vanligt vis.
När den lilla bekräftelserutan kommer upp kan
man trycka på OK men rutan försvinner
inte och inget bokmärke har lagts till.

Någon som vet vart felet sitter ?

/Viktor

Permalänk
Medlem

Är van användare från Opera, där man i adressfältet kan skriva: g 'sökord' för att söka med google, detta funkar oxå med Firefox.. men när man gör det så inkluderas oxå första G:et i sökningen.

Hur ska man igentligen göra?
(Hittade inget om det i hjälpen för FF)

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Är van användare från Opera, där man i adressfältet kan skriva: g 'sökord' för att söka med google, detta funkar oxå med Firefox.. men när man gör det så inkluderas oxå första G:et i sökningen.

Hur ska man igentligen göra?
(Hittade inget om det i hjälpen för FF)

Skit i G:et, skriv bara vad du söker efter. Tex "Carolina Gynning shock" Så får du väl en massa aftonbladet och expressen artiklar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toerne
Skit i G:et, skriv bara vad du söker efter. Tex "Carolina Gynning shock" Så får du väl en massa aftonbladet och expressen artiklar.

Sant, men ändå inte, detta fungerar bara för sökningar med minst TVÅ ord.

Jag vill veta om det går att söka på ETT ord.

Skriver jag "nisse" i adress fältet så händer det inget... står bara "Väntar på nisse..." men nisse kommer aldrig.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••