Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget/Telenor 100 Mbit.

Fy f*n vad jag är irriterad nu.
Skulle få mitt 100 Mbit v.12 i år, men det blev försenat till v.18, sen 32, 42.
På måndagen v.42 ringde jag o påpekade att jag inte hade 100, och då slog dom på det, frid o fröjd.
Men nu idag så har jag 10 igen, ringde supporten, och fick beskedet v.15 NÄSTA år!!!!

Har alltid varit nöjd med dom, men nu vetef*n, kan dom inte leverera en tjänst inom ett år så ska man fan inte gå ut med det heller, riktigt dåligt tycker jag.
Visst, jag klarar mig med 10 Mbit, men då ska dom f*n inte lova en uppgradering heller.
Får beskedet att det är "något som står ivägen", stabilt svar.
Hursomhelst, riktigt, riktigt skit är det iaf!!!!!!

Visa signatur

Jag har aldrig brytt mig om publiken. Jag gillar det jag gör - jag gillar att göra illa människor. Det är vad jag gillar att hålla på med. Jag är i göra-illa-branschen. - Mike Tyson

Permalänk
Medlem

skulle fått det v14, men dom säger till mig att switcharna i huset ej klarar av det. Och änr jag frågar när dom ska byta ut så säger dom "vi vet inte"

Permalänk
Medlem

Re: Bredbandsbolaget/Telenor 100 Mbit.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlazk
Fy f*n vad jag är irriterad nu.
Skulle få mitt 100 Mbit v.12 i år, men det blev försenat till v.18, sen 32, 42.
På måndagen v.42 ringde jag o påpekade att jag inte hade 100, och då slog dom på det, frid o fröjd.
Men nu idag så har jag 10 igen, ringde supporten, och fick beskedet v.15 NÄSTA år!!!!

Har alltid varit nöjd med dom, men nu vetef*n, kan dom inte leverera en tjänst inom ett år så ska man fan inte gå ut med det heller, riktigt dåligt tycker jag.
Visst, jag klarar mig med 10 Mbit, men då ska dom f*n inte lova en uppgradering heller.
Får beskedet att det är "något som står ivägen", stabilt svar.
Hursomhelst, riktigt, riktigt skit är det iaf!!!!!!

Låter ju väldigt skumt att du inte kan få det då de uppenbarligen har slagit på det och du faktiskt har fått ut mer än 10Mbps ?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Ja precis, fattar inte vad problemet är.
Vad det än är så får dom väl fixa det asap.

Annars kan dom ju annonsera ut 1000 Mbit också, då är dom ju värst på marknaden, och skriva om alla konton till "bredband 1000".
Sen på kontosidorna kan dom ju skriva att "Ditt bredband kommer att uppgraderas 2020".

Säger det igen - skit o piss.

Önskar det fanns ngn annan möjlighet där jag bor att få bra snabbt bredband, då hade jag skickat dom åt helv*te

Visa signatur

Jag har aldrig brytt mig om publiken. Jag gillar det jag gör - jag gillar att göra illa människor. Det är vad jag gillar att hålla på med. Jag är i göra-illa-branschen. - Mike Tyson

Permalänk
Medlem

Det låter ju hur kul som helst! ...och sen "Vi vet inte."
Vem är det som står vid rodret egentligen? Verkar ju bra.

Permalänk
Medlem

samma sak med mig ja hade 10mbit ner men helt plötsligt fick ja 5mbit ner så ja ringde och sa de, en av dom x000 gångerna ja ringde fick ja en som kunde sina saker som ändrade tebax så ja fick 10mbit ner igen MEN de varade bara den dagen Verkar som att dom stryper ganska många, dom kanske har några planer man vet aldrig... Men isf borde dom informera en så man förstår.

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||