[Recension/Bilder] Deltaco LA-115 htpc-chassi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joper
Riktigt stilren och snygg låda för det priset, blir att köpa en jag med. Kommer passa perfekt liggandes ovanpå förstärkaren på skrivbordet. Vilket betyder... Mer benutrymme, jippiee.

Men är det bara jag som är helt hjärndöd för jag hittar inte chassit på netsuperstore.se? Vanliga butiken ligger nära mig så jag slipper beställa ett, men jag kan fan inte hitta det på hemsidan?

http://www.netsuperstore.se/catalog/product_info.php?products...

En kvick sökning på "LA-115" fixa biffen

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bubbalobill
Nu har även jag lagt en beställning på chassit, 195kr plus frakt på Netsuperstore.se.

Kostar inte lådan 195 kronor längre? På sidan står det 259 :-

Men det är skitsamma, bra pris ändå.

Permalänk

Jag fick efter ett bra tag gå till affären och hämta min låda, den har legat där några dagar eftersom jag inte har vart hemma. Viktigaste av allt är att jag har fått tag i den efter många om och men...

Jag testmonterade allt igår och jag tänkte ge några synpunkter på skapelsen.

Den hade bättre kvalité än jag förväntat mig för dom slantarna, bra passform på delarna och tunn men stabil plåt pga många pressningar.

mATX nätagg passar kanon. Det blir modifierat luftflöde iom det och det kan nog vara enbart positivt.

Zalmans 7000 fläns passar utmärkt under tratten.
Varför har dom klistrat på ett klistermärke på ena sidan?

Riktigt högljudd i originalutförande.

Lätt att fixa kablarna i så dom inte stör det minimaliska luftflödet.

Dremeln skär som smör...

Nog om detta nu. Jag ska köpa ett nytt moderkort till den idag så jag får på min gamla winchester. Det blir ett Gigabyte GA-K8N51PVMT-9 med inbyggd grafik så att den värmekällan också försvinner.
Bilder kommer när jag får tag i kamera.

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Medlem

Låter ju bra det. Ska nog sticka till superstore och köpa en idag. Men betalade du 195 eller 259 kronor?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joper
Låter ju bra det. Ska nog sticka till superstore och köpa en idag. Men betalade du 195 eller 259 kronor?

Jag betalade 195kr plus frakt och fick vänta dryga 2 veckor innan dom ens la lådan på posten, men om du har möjligheten att hämta lådan hos dom så är det ju en bättre idé, hoppas jag, för saldot som anges på hemsidan är inte deras saldo, så klargör före du åker dit att den verkligen finns att hämta upp... Lycka till.

Jag har monterat det nya moderkortet idag, men inte haft tid att testa det än, Det inbyggda grafikkortet startar inte på tv-ut:en innan man har aktiverat den i BIOS märkte jag. Dessutom fick jag förlänga P4 kontakten på nätagget för att den skulle nå fram. Jag har inte hunnit med att ta bilder än heller... Kommer under morgondagen hoppas jag.

EDIT: IOM att ingen har skrivit i tråden så får jag editera in en länk till galleriet som jag skapade i detta ändamål:
Galleriet

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Medlem

Har tänkt länga på att köpa detta chassi. Så du säger att ett vanligt atx moderkort passar?
Fungerar även ett vanligt nättagg eller måste man köpa såna där "små"?
Nu tror jag chassit kostar 182kr på netsuperstore?

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozz_z
Har tänkt länga på att köpa detta chassi. Så du säger att ett vanligt atx moderkort passar?
Fungerar även ett vanligt nättagg eller måste man köpa såna där "små"?
Nu tror jag chassit kostar 182kr på netsuperstore?

Japp, det får plats ett ATX moderkort och ett standard ATX nätagg. Det pga. den udda placeringen av nätagget som gör att lådan kan hålla det lilla måttet.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dInmIn
Japp, det får plats ett ATX moderkort och ett standard ATX nätagg. Det pga. den udda placeringen av nätagget som gör att lådan kan hålla det lilla måttet.

Vad bra då ska jag nog köpa det. Eller La-120. Fast det verkar vara större, men har 2 80mm fläktplatser.
Såg nu att priset har höjts till 257kr
http://prisjakt.se/produkt.php?j=144656,103363
Jämförelse mellan dom 2 chassin.
Ska fråga min handledare på min prao om han kan beställa in för dom är åf från deltaco.s
Får 10% rabatt

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Medlem

Är det verkligen nödvändigt att göra ett exakt lika dant chassi bara det att det är ett par mm större och har 80mm istället för 60mm fläktar där bak...

imo, nej

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Får hoppas att priserna går ner efter jul. Åker bort på fredag så det får bli att köpa efter nyår...
Hur mycket kan 60mm fläktar kosta? tysta!

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Medlem

Ok, nu har jag skruvat ihop min låda. Köpte min på Westium, 359 ink frakt på 120kr.

Det blev en LA-120, trodde det skulle gå plats 80mm-fläktar där bak i originalhålen, men det gör det inte alls!
Det var inte heller någon fläkt med under nätdelen.

Hårddisken sitter i det ena 5 1/4"-facket i 12 mm resårband från sytillbehörsaffären.

Var tvungen att förlänga nätdelens 12V-sladd då den inte räckte runt cpu på mitt Gigabyte GA-965P-s3 1.0 http://www.minhembio.com/produkt/111542

Grafikkortet (Leadtek GeForce WinFast PX7600GT TD Heatsink 256MB) hade jag inte tänkt igenom helt märkte jag, men det får jag lösa med dremeln, blir koolt med heatpipes genom huven.
http://www.minhembio.com/produkt/130725

Till min E6400 cpu har jag en Zalman 7700CU, har ingen fläkt i taket utan kommer testa med enbart den medföljande tratten.

Skall isolera med motorrums-papp från Micro och högtalarinnehåll från Biltema.

Nu till mina frågor:

- Funderar på att sätta en 120mm som blåser ut (uppåt) i taket mellan cpu och DVDn, tror ni att det blir bra flöde då?

- För att lösa värmen runt nätdelen (FSU 350, http://www.minhembio.com/produkt/81095 ) så funderar jag på att på något vänster vända den, har två förslag:
1. Flippa nätdelen uppåner, vända fläkten så att den blåser utåt och fixa hål i taket.
2. Snurra den 180° så att utblåset pekar bakåt istf framåt, och sätta på någon form av (dammsugar?)slang med utblås genom expansionsports-väggen.
Vad tror ni?

/Niclas

Permalänk
Medlem

Högtlarana

Lite utanför ämnet men jag måste bara få veta vad dina högtalare/förstärkare heter.
Tack

//John

Visa signatur

"En vis man sa en gång"