Permalänk
Hedersmedlem

KWM-switch som kan styras från windowsdator

Jag behöver eventuellt en skärmswitch som går att styra från windows.
Uppställningen är 2 st datorer och en skärm. En windowsdator och en Linuxdator. Windowsdatorn behöver via tex ett script kunna styra vilken dator skärmen kopplas till.

Windowsdatorn ska alltså styra skärmswitchen utan manuel inblandning, varvid det vanliga via tangentbordssnabbknappar och liknande inte funkar.

Har letat runt en del men det verkar ont om information om sådana funktioner.

Mus/tangentbord behöver inte switchas.

Någon som har något tips?

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster

Permalänk

jag tror det ska finnas något program som funkar perfa till både M$ o linux tex att du dra 2 snabba musrörelser till högra hörnet så byts bilden ... osäker om mus o tangentbord switchas men men... annars fjärrstyrning är inget alternativ? fast det kanske inte funkar så bra emot linux

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
jag tror det ska finnas något program som funkar perfa till både M$ o linux tex att du dra 2 snabba musrörelser till högra hörnet så byts bilden ... osäker om mus o tangentbord switchas men men... annars fjärrstyrning är inget alternativ? fast det kanske inte funkar så bra emot linux

Nej, nu har du missförståt mig helt.

Windowsdatorn kör en pressentation. Som en del av denna pressentation ska bilden från linuxdatorn visas på skärmen en stund, och sen tillbaka till pressentationen på windowsdatorn. Skärmswitchen måste alltså styras av pressentationsprogrammet på windowsdatorn. Manuel växling funkar inte.

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster