Permalänk
Medlem

datorn startar men ingen bild?

hej!

min dator startar men finns ingen bild på skärmen..den e svart och röda lampan lyser.och ja tar ut kabeln från grafikortet så säger den att kabeln är ej inkoplat och ja sätter den igen så säger den ingen signal och skärmen stängs av och datan e på och den låter..

frågan är vad kan det bero på..? jag bytte grafikortet 2 gånger testade 2 grafikortet men ändå samma fel..

det är kanske fel forum men hitta ingen bättre o skriva i..

snälla hjälp mig!!

mvh/dani

Permalänk

har precis samma fel, ringde suporten nyss, dom trodde modekortet var pajjt testa ta ut ett DDR minne å starta, å lyssa om modekortet ger ut nå ljud signaler

Permalänk
Medlem

okeej.ska göra det..tack för hjälpen..men fick du din igång eller?..någon annan som vet vad felet kan bero på?

Permalänk
Medlem

Kolla 12 volts kontakten så att den sitter som den ska och testa oxå som sagt att dra ut minnerna, vidare kan du oxå reseta bios

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

men ja testa me minnet samma sak..ingen ändring och ibland låter moderkortet men ja slår till datan så blir den tyst..12volts kontakt är det inte den stora från nätgrat el va den heter?..andra förslag?

Permalänk
Medlem

12 volts kontakten är den med 4 pinnar allternativt 8 pinnar som brukar sitta uppe i vänstra hörnet av moderkortet.... kolla så att den sitter i

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

den kommer från nätgreat el va den heter..? den e stor och det är den enda stora?om det är den så sitter den bra..och datan funkar men ingen bild

http://www.fyndtorget.se/users_images/22168.jpg

den eller? den stora?

Permalänk
Medlem

den stora är 20 eller 24 pinnar med det ska finnas en liten som bara har 4 pinnar men ser lika dan ut

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

jaha den sitter bredvid den stora?..ja e lite dålig på sånt så

Permalänk
Medlem

så ska det vara oxå men det ska finnas en till sådan liten 4 pins som ska sitta uppe i högra hörnat som kommer från nätagget

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

Om datorn inte piper eller nåt men datorn går igång fläktar och allt snurrar så testa reseta biosen, står hur man gör i morderkorts manualen.

Permalänk
Medlem

Hmm vad jag vet så brukar det ofta vara moderkortet tyvärr:(

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Medlem

jah okeej ska prova me en annan moderkort..men me det bios fattar ja 0 av o läste i ett annat forum stog det att man kan prova med en annan nätaggregat..ja ska ändå köpa ny dator från pc city snart till julen men tänkte fixa den o lägga den i syrran sum ibland kan en va upptagen så använda den andra:P