Nytt agg. Behöver profshjälp! Snabbt

Permalänk
Avstängd

Nytt agg. Behöver profshjälp! Snabbt

Sitter här med min burk (se sign) och märker ständigt tecken på att strömmen inte räcker till (har ett NorthQ 400watt) sedan jag köpte mitt 1900 XT.

Ska nu köpa nytt för runt 1000 kr. Jag har kollat på olika recsntioner men har inte gjort mig något klokare. Ska även uppgradera till en dualcore i framtiden så behöver ström för det också.

Så om du kan något om detta hjälp mig.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem

http://gtek.se/index.php?mode=item&id=2589&session=1086f81610...

Riktigt bra och sjukt tyst nätagg, med det kan du uppgradera en hel del dessutom.

Edit: Såg att du hade NorthQ, vilket skräp det är - inte undra på att du har problem

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Avstängd

Okej kanske införskaffar mig det i under veckan då.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miclad
Okej kanske införskaffar mig det i under veckan då.

Du lär inte ångra dig, det är ett av de bästa aggen på marknaden.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

yes box!

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Ditt nätagg har inte gett problem för att det är "för svagt", i så fall skulle det bara bryta direkt och din dator skulle stängas av när du överbelastar den. Ditt system drar inte i närheten av 400W heller.

Däremot kan du ha fått ett ostabilt nätagg. Då spelar det ingen roll om det är 300W eller 800W.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Ditt nätagg har inte gett problem för att det är "för svagt", i så fall skulle det bara bryta direkt och din dator skulle stängas av när du överbelastar den. Ditt system drar inte i närheten av 400W heller.

Däremot kan du ha fått ett ostabilt nätagg. Då spelar det ingen roll om det är 300W eller 800W.

kanske inte för svagt men något är det. När datorn ska in i windows läge under starten är det 50 % chans att datorn släcker ner.
Nej jag kopplade ur en hårdisk blev det "bara" runt 20% av gångerna datorn pajade.

Sen ser jag i CPU-Z att volten pendlar mellan 1,388 och 1,412.
Känns därför bäst att skaffa nytt agg.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem

Oh jag tror jag borde köpa nytt agg, för min dator är ganska så instabil även fasst det är fräsha och bra delar i övrigt förutom agget, det är ett Q-tec (!) fan rädd att det ska brinna upp vilken sekund som hellst.

En kille skällde tillochmed ut mej här på sweck för att jag har ett Q-tec

Men det är det där som gäller eller? Verkar lite dyrt, men huvudsaken är att datorn fungerar som den ska, så det kanske är värt det?

Eller kanske detta? http://www.webhallen.com/prod.php?id=43089

Permalänk
Avstängd

Precis när jag skulle beställa idag så fanns det inga kvar.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.