Permalänk

Jag har en spelserver i Thailand (på Koh Samui, hos min kusin) som jag älskar att spela via, och jag får över 2 sekunder i ping! Det finns andra servers, men jag vill gärna spela där. Det är skandal, missvisande statistik och piss och pest och senapsgas att jag inte kan få under 30 ms ping dit! Jag *kräver* med Sverker i luren att jag ska få det. För jag *betalar* för det.

:-/

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem

min gateway ip ändrades idag 2,8mB/s

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hammarbynisse
Jag har en spelserver i Thailand (på Koh Samui, hos min kusin) som jag älskar att spela via, och jag får över 2 sekunder i ping! Det finns andra servers, men jag vill gärna spela där. Det är skandal, missvisande statistik och piss och pest och senapsgas att jag inte kan få under 30 ms ping dit! Jag *kräver* med Sverker i luren att jag ska få det. För jag *betalar* för det.

:-/

LOL!

På Quake1-tiden så var 120 i ping en dröm. I dagsläget kanske spelen är känsligare för varationer i ping?

Förvisso kommer R's pingvariationer att orsaka vad comhem kallar "kommunikation i en riktning" eller "hackigt tal" på telefonin om det är mellan modemet och huvudcentralen felet sitter så visst måste de åtgärda problemet innan den tjänsten tas i bruk. Är det efter huvudcentralen så berör det inte telefonin och lär försvinna vid bytet av backbone när det nu sker.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Mitt nät stendog häromdagen och igår (andra samtalet till kundtjänst under dagen) så lyckades jag komma fram efter 25 minuter. En timme innan det fick jag telefonsvararröst som säger "Lägg på luren" hehe Comhem har sjuka problem.
Nåväl, jag beställde 24Mbit för en vecka sedan, min koppling har istället gått ner och blivit sämre än mina tidigare 8Mb, område Göteborg.
Denna gången fick jag prata med en kille som var riktigt trevlig och tillmötesgående om man ser till den andra jävlen som gjorde mig arg tidigare.
Han förklarade att i Göteborg framförallt så har dom inte kunnat leverera 24Mbit alls tydligen i mitt område. det hade varit "dåligt med information" från ledningen, synd då bara att flera tusen människor beställt en tjänst som inte finns, börjar lukta gamla bostream över detta.
Nåväl jag fick igång nätet och nergraderade till mina tidigare 8Mbit. Blev placerad i en väntelista där man får ett brev när dom har fixat 24Mbit i Göteborg/mitt område.
Han drog av en hundring på fakturan eftersom jag inte fått min tjänst ännu. Jag tycker att ni som inte orkat ringa ännu gör det, tjänsten finns ju inte ens.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk

Alltså, om det är ett fel som comhem direkt eller indirekt orsakar (med peering som inte funkar korrekt rätt just nu, har ni uppfattat? eller knasigt konfat nät) så är det såklart comhems sak att åtgärda. Men jag tycker ändå på nåt vis att det inte är comhems ensak att se till att just ping.sunet.se (eller www.sunet.se, ännu värre) ligger med vettig "ping" för alla användare. Det borde finnas bättre sätt att kolla status på ens uppkoppling, tycker jag.. Eller är <10 ms ping.sunet.se defacto standard för en Bra Uppkoppling?

EDIT: Läste nyss att comhem vann upphandlingen i Göteborg och kommer tills vidare att leverera till alla hushåll som vanligt. Skriver tills vidare, eftersom en annan budgivare har begärt omprövning av beslutet. "Framtiden" har skrivit ett tillfälligt avtal som gäller tills omprövningen är klar..

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk

Pratade med Comhem om fakturastrulet nu och det är utrett.

Tydligen drogs inte kostnaden för internet förra månaden, autogirot ändrades från drygt 1000 kr till 500 när summan väl drogs, sen får jag betala för internet slutet av oktober, hela november och hela december på den fakturan som kommer nu... Smidigt, Comhem...

Fortfarande inte sett röken av några 24 Mbit, rekordet ligger på ungefär 18 Mbit, men vanligast är att jag ligger runt 10 Mbit, både på Tptest och i verkligheten.

Visa signatur

Mvh, Jakob

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kraspor
Mitt nät stendog häromdagen och igår (andra samtalet till kundtjänst under dagen) så lyckades jag komma fram efter 25 minuter. En timme innan det fick jag telefonsvararröst som säger "Lägg på luren" hehe Comhem har sjuka problem.
Nåväl, jag beställde 24Mbit för en vecka sedan, min koppling har istället gått ner och blivit sämre än mina tidigare 8Mb, område Göteborg.
Denna gången fick jag prata med en kille som var riktigt trevlig och tillmötesgående om man ser till den andra jävlen som gjorde mig arg tidigare.
Han förklarade att i Göteborg framförallt så har dom inte kunnat leverera 24Mbit alls tydligen i mitt område. det hade varit "dåligt med information" från ledningen, synd då bara att flera tusen människor beställt en tjänst som inte finns, börjar lukta gamla bostream över detta.
Nåväl jag fick igång nätet och nergraderade till mina tidigare 8Mbit. Blev placerad i en väntelista där man får ett brev när dom har fixat 24Mbit i Göteborg/mitt område.
Han drog av en hundring på fakturan eftersom jag inte fått min tjänst ännu. Jag tycker att ni som inte orkat ringa ännu gör det, tjänsten finns ju inte ens.

Lider av samma problem tappade internet först på mån kväll i ca 3 timmar och sen igår vid 20 dök det igen, ringde kundtjänst och efter 45 min så kom jag fram till den första som lyckades reta mig såpass att jag hadde valet att åka fast för mordhot eller slänga på luren. När jag sen efter 75 min kommit fram till nästa så lyckades jag iaf få henne att ta min felanmälan och göra ett tekniker ärende av det (sen om det kommer en tekniker innan slutet av 2006 är ju en annan sak).

Rätt intressant iaf att fler har samma problem iom att kundtjänst benhårt hävdade att inga andra raporterat det felet i göteborg varken i går eller förrgår.
Har iaf fortfarande (imorse) ingen kontakt med internet, modemet ger ut 192.168.100.10 sen släpper det och istället för att ge mig en ny fungerande dhcp adress så åker man på old 169 adressen istället.

Btw vad är din hastighet på em/kväll när du har internet? Kom igår upp i den fasila hastigheten av 0.4/0.2 på min 8/1 anslutning, vilket var nytt bottenrekord, brukar iaf ha 2/0.7 :/

Permalänk
Medlem

Snart dags att ge upp Comhem va, huddex?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Llord
Snart dags att ge upp Comhem va, huddex?!

haha dom problem jag haft under det senaste året med Comhem är vad jag brukade ha per vecka med BBB så neh stannar nog ett tag till. Vad liras det nuförtiden btw?

Permalänk
Medlem

Det liras kånndisjon seero och sårs^^

Permalänk
Medlem

Kan inte någon moderator låsa den här tråden? Det är bara rörigt när folk skriver om massa andra saker än just 100Mbit. Ni som har uppgraderat till 24/8 kan väll ta det i en annan tråd?

Permalänk
Medlem

Sitter fortfarande med 8/1 som jag gjort i ett par år..Ser ingen anledning till att uppgradera till 24/1, utan tror jag vill vänta på 24/8, eller vad det nu blir.

Tittade på min faktura som kom idag...dom fakturerar mig bredband Large fortfarande, trots att dom uppenbarligen inte har någon tjänst med de specen..
Kollade mitt konto på Comhem..där står det ett stort M...

Försökte precis maila deras kundtjänst och fråga vad dom menar med att fakturara fel belopp ?...betalar 389 (har ingen bindetid) för 8/1..
Fick tbx deras standardmail (donotrepley)som man brukar få..det där man behöver klicka på ngt för att mailet skall gå fram till dom..men detta var helt tomt, och det fanns inget att klicka på..

Är det Comhems nya sätt att krångla sig ur frågor de inte vill besvara ? och varför lurar dom gammla kunder ?
Varför betalar jag forfarande för bredband large, när jag har medium numera ?

Fyfan för Comhem...att ringa dom är inget val...hatar teleköer..

Är det någon som har ett råd att ge på vad jag skall göra med mitt obundna 8/1 ? Binda det som medium nu ? eller invnta 24/8 ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddex
Btw vad är din hastighet på em/kväll när du har internet? Kom igår upp i den fasila hastigheten av 0.4/0.2 på min 8/1 anslutning, vilket var nytt bottenrekord, brukar iaf ha 2/0.7 :/

Ligger på 2-4/0.7 som du skriver cirkus

Testa att plocka ut den vita "coaxialkabeln" ur modemet en stund, funkade för mig igår. Man får ny IP efter en stund om allt kirrar.

Ledsen att vi inte har 100Mbit i våra svar just nu men tanken är att vi ska hoppa på 100Mbit så snart det kommer info om det, men nu ligger det i dödläge?

Mer info om 24Mbit och comhem i allmänhet
http://www.idg.se/2.1085/1.82164

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Srbin100%
Så alla löftena om 100 mbit som pågått från com hem i c.a två års tid skall ignoreras. Inte från mig i alla fall. Skulle alldrig tagit abbonemang på com hem om jag vetat om deras lögner. Vill ha det som jag har rätt till, och det är utlovade 100mb. Com hem=skit än så länge. Sketna telia är ju t.o.m nu för tiden bättre än com hem.

jo men alltså. jag förstår dig/er. jag vill inte bli sedd som nån besserwisser. är själv "bara" 24 år gammal. vet inte allt om allt och alla. och tycker själv comhem har betett sig sjukt dåligt (vilket bör framgå om du orkar läsa hela tråden)

men en sak bör man ju förstå, lita aldrig på någon eller något i dagens samhälle.

annika billström (tror jag det var?) sa väl innan förrförra valet "det kommer aaaaaldrig bli någe biltullar under mitt mandat i sthlm" jojo, såg vi ju hur det gick med det. (och hon ska då föreställa politiker) (hmm iofs så vet ju alla att politiker ljuger, så kanske lite dålig jämförelse )

på samma sätt, comhem säger ju vad som gynnar dom bäst.

och om nu alla är så sketna, och du har "rätt" till saker, starta en egen ISP då, utveckla vdsl3, 1000 / 1000 mbit, och bli miljonär på kuppen. (nää just det, kanske inte så enkelt )

så kontentan av detta är ju helt enkelt att det är idiotiskt att välja nånting efter vad som "utlovas i framtiden", speciellt inom teknik...
bättre att i var stund välja det som då passar en bäst. och undvika bindningstider etc.

Permalänk
Medlem

ComHem har problem med sin 24/1

http://www.idg.se/2.1085/1.82164

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Göteborgs kommunala bostadsbolag Framtiden AB har valt Com Hem som leverantör av bredband, telefoni och kabel-tv. Kontraktet är värt hundratals miljoner kronor årligen, men beslutet överklagas nu av ett mycket kritiskt Tele2.

http://www.idg.se/2.1085/1.82179

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har ca 5% packetloss (vid ping) just nu - skulle tro att det beror på nedkopplingar snarare än något annat mera slumpmässigt dock. Att hålla sig online på IRC är inte det lättaste om man säger så.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Sitter fortfarande med 8/1 som jag gjort i ett par år..Ser ingen anledning till att uppgradera till 24/1, utan tror jag vill vänta på 24/8, eller vad det nu blir.

Tittade på min faktura som kom idag...dom fakturerar mig bredband Large fortfarande, trots att dom uppenbarligen inte har någon tjänst med de specen..
Kollade mitt konto på Comhem..där står det ett stort M...

Försökte precis maila deras kundtjänst och fråga vad dom menar med att fakturara fel belopp ?...betalar 389 (har ingen bindetid) för 8/1..
Fick tbx deras standardmail (donotrepley)som man brukar få..det där man behöver klicka på ngt för att mailet skall gå fram till dom..men detta var helt tomt, och det fanns inget att klicka på..

Är det Comhems nya sätt att krångla sig ur frågor de inte vill besvara ? och varför lurar dom gammla kunder ?
Varför betalar jag forfarande för bredband large, när jag har medium numera ?

Fyfan för Comhem...att ringa dom är inget val...hatar teleköer..

Är det någon som har ett råd att ge på vad jag skall göra med mitt obundna 8/1 ? Binda det som medium nu ? eller invnta 24/8 ?

Jag reagerade också på detta ringde och kom fram till kundtjänst, han sa att dom håller på att skicka ut information om att dom med 8/1 kommer att justeras till medium och då också priset.
Fakturan kommer justeras senare men min justerade han på en gång, mycket trevlig kille och kön att komma fram var bara nån minut så ring.

Visa signatur

Motorcyklar är guds gåva till människan. AMEN!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OJJE
Göteborgs kommunala bostadsbolag Framtiden AB har valt Com Hem som leverantör av bredband, telefoni och kabel-tv. Kontraktet är värt hundratals miljoner kronor årligen, men beslutet överklagas nu av ett mycket kritiskt Tele2.

http://www.idg.se/2.1085/1.82179

YEEEEEEEEEEESSSS!! Fan va gött!

Hoppas man får ta del av snabbare upload snart då..

Permalänk
Medlem

Det är en dag i sorg...har lipen i halsen nu...förbannade j*vla comhemcrap!!!! Bara att flytta från StenåldersSnålaPoseidon nu...

Permalänk

Ge dom lite tid. Min uppkoppling suger oxå för tillfället. Jag har dessutom varit utan telefon i flera timmar under de senaste dagarna. Mycket störigt, men comhem verkar funka skitbra i andra delar av landet. Eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Ge dom lite tid. Min uppkoppling suger oxå för tillfället. Jag har dessutom varit utan telefon i flera timmar under de senaste dagarna. Mycket störigt, men comhem verkar funka skitbra i andra delar av landet. Eller har jag fel?

Nej, stämmer bra det. Fungerar bra i Karlstad (Kronoparken) i alla fall.

Permalänk
Medlem

Sundsvall fungerar det också bra där polarn bor. Dessvärre är det ju inte lika stora comhemområden som nämnda Malmö, Göteborg, Linköping och Uppsala och därför hörs inte så mycket från de som bor där.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Bockhorn eller inte kan du visa lite tptest screens tack själv får jag 15mbit ~ jag skulle gärna vilja stoppa upp koaxialkablet i arslet på comhem supporten

edit.. om du har över 22mbit stabilt så beror det på att ingen använder comhem i kronoparken dom har ju BBB 100mbit fiber överallt och varför använder du comhem när du kan få fiber :S ?

Permalänk

b0znia : den var bra

jag ska åka ner till deras huvudkontor på fredag och diskutera , hur vi ska göra med vårat internet.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Åka ned till dem? Ja det kommer ju ge mycket

Antingen fastnar du i receptionen eller så kan du gå in i deras butik. I butiken står nån som ger ut modem och boxar och inte har någon annan teknisk kompetens. Det är tom en sämre idee än att ringa och försöka få tala med chef faktiskt. Tro mig.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Här är mina senaste tptest körningar
Bor i Nergården i Askim Göteborg

2006-11-16 11:03:43 12.22 Mbit/s
2006-11-15 15:30:32 16.20 Mbit/s
2006-11-15 15:22:20 13.35 Mbit/s
2006-11-15 00:00:48 13.81 Mbit/s
2006-11-14 17:12:04 6.38 Mbit/s
2006-11-14 17:04:40 7.03 Mbit/s
2006-11-14 13:36:08 16.22 Mbit/s
2006-11-13 17:12:33 13.32 Mbit/s
2006-11-13 16:51:24 12.03 Mbit/s

Jag klagar inte speciellt dom levererar oftast mer än 8 så jag väntar i lugn o ro på att allt fungerar och sparar mina tptester så jag kan få kompensation.
Det som stör mig mest är väl all packet loss och hög ping när man spelar mot servrar i england.
Men dom problemen har dom ju haft en längre tid och har nog inte så mycket att göra med uppgraderingen.

Phunky vet du vad detta beror på kanske ?

Permalänk

Funkar bra för mej med i Karlstad. Hos morsan på Norrstrand och hos far mitt i stan 24 Mbit stabilt!

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krillepille2
Funkar bra för mej med i Karlstad. Hos morsan på Norrstrand och hos far mitt i stan 24 Mbit stabilt!

Får ni 24Mbit mellan 16:00 och 21:00? Det är inte illa isf...