Batteritid värdelös TYTN!

Permalänk
Medlem

Batteritid värdelös TYTN!

Jag har läst om någon som klagat över detta tidigare, men jag tyckte att i början så var mitt batteri okej, dock när jag bytte till 3g blev det värdelöst. Telefonen håller inte ens i 24 timmar, och då använder jag den knappast, det enda jag har gjort idag är att skicka några sms med den. Resten av tiden har den stått i "standby mode" eller vad man skall säga när man trycker på knappen på sidan.

Hur är det för er andra med en TYTN?

Visa signatur

C2D E6300@3Ghz|BFG 8800 GTS|Gigabyte DS4|3GB corsair 6400| 860 GB |550W Citera Mig

Permalänk
Inaktiv

Se till så du har alla onödiga grejer avstängda när du iten använder dom, så som, active sync, bluetooth, wifi.

Permalänk
Medlem

BT, Wifi samt AS är alla av.

Stänger även ner program så de inte körs i bakgrunden.

Visa signatur

C2D E6300@3Ghz|BFG 8800 GTS|Gigabyte DS4|3GB corsair 6400| 860 GB |550W Citera Mig

Permalänk

Trist värre, tyvärr är det här ett ganska vanligt fenomen bland pocket pc. Det som brukar suga mest batteri är 3G, Wlan och Push Mail, du har säkert redan stängt av dessa funktioner.

Permalänk
Medlem

Min TYTN håller sig nästan en vecka fastän 3G är aktiverat.
Och då räknar jag med en ca 10 sms, 1-2 mms och ett samtal per dag på ungefär 2min.

Dock har jag märkt att den suger batteri mer hemma i bostaden än vad den gör på jobb men det har ju sina förklaringar med 3G signalen som faktiskt är sämre hemma.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Mejlen kollas automatiskt var 15de minut.. på tre accounts.. tjänar jag endel batteritid om ag förlänger detta till varje timme tex? Eller jag förstår ju att jag gör det, men blir det märkbart så att säga?

Visa signatur

C2D E6300@3Ghz|BFG 8800 GTS|Gigabyte DS4|3GB corsair 6400| 860 GB |550W Citera Mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ddaarruuddee
Mejlen kollas automatiskt var 15de minut.. på tre accounts.. tjänar jag endel batteritid om ag förlänger detta till varje timme tex? Eller jag förstår ju att jag gör det, men blir det märkbart så att säga?

Skulle antagligen bli väldigt märkbart.

Permalänk
Medlem

Jag testar att köra varje timme till en början för att se om jag märker skillnad

Visa signatur

C2D E6300@3Ghz|BFG 8800 GTS|Gigabyte DS4|3GB corsair 6400| 860 GB |550W Citera Mig