Permalänk
Medlem

o_O köpköpköp priserna höjs visst men fortfarande mest prisvärt

Visa signatur

amd 6000+ 4gb corsair value 800mhz x1950xtx

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=65247&ref=Prisjakt

den billigaste som har inne just ikväll iaf inkl. frakt har jag räknat på då.

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk

Hej alla!
Har precis fått hem ett andra 7900GTO kort och har fixat med sli-bryggan och sli kontakten är vänd åt motsatta hållet.

Problemet är att när jag ska starta 3d mark 05 så blir skärmen svart i någon sekund och sen återgår till "normal". Så håller den på med jämna mellanrum.

Det slutade när jag avaktiverade SLI i nvidia menyn.

Har följande nätagg:
NorthQ 500W. +12V1 16A , +12V2 18A. Effektivitet: 65% MIN, 55% FULL LOAD

Vad kan det vara för fel?

Visa signatur

Ny tjänst lanserad i Halland med öppettider till det mesta. ÖppetSverige

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikael1984
Hej alla!
Har precis fått hem ett andra 7900GTO kort och har fixat med sli-bryggan och sli kontakten är vänd åt motsatta hållet.

Problemet är att när jag ska starta 3d mark 05 så blir skärmen svart i någon sekund och sen återgår till "normal". Så håller den på med jämna mellanrum.

Det slutade när jag avaktiverade SLI i nvidia menyn.

Har följande nätagg:
NorthQ 500W. +12V1 16A , +12V2 18A. Effektivitet: 65% MIN, 55% FULL LOAD

Vad kan det vara för fel?

DITT NÄTAGG SUCKS!!:/ skaffa ett tagan 580w istället så ska det inte vara några problem! p.s klocka cpun lite oxå så att får lite schyssta scores

M.V.H Lazzve

Permalänk

Installerade inatt de nya drivrutinerna från nvidia. Nu fungerar 3d mark o spelen utan att det flimrar. Dock så får jag inte mer fps/poäng i 3d mark eller spelen.

Kan det fortfarande vara nätagget som spökar eller är det annat?

Visa signatur

Ny tjänst lanserad i Halland med öppettider till det mesta. ÖppetSverige

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikael1984
Installerade inatt de nya drivrutinerna från nvidia. Nu fungerar 3d mark o spelen utan att det flimrar. Dock så får jag inte mer fps/poäng i 3d mark eller spelen.

Kan det fortfarande vara nätagget som spökar eller är det annat?

Du får alltså inte mer poäng med två kort jämfört med ett? Säker på att SLI är på med de nya drivisarna? Mina kort klöddade ganska ordentligt i SLI också men det löstes med voltmoddning, varför det vet jag inte.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Du får alltså inte mer poäng med två kort jämfört med ett? Säker på att SLI är på med de nya drivisarna? Mina kort klöddade ganska ordentligt i SLI också men det löstes med voltmoddning, varför det vet jag inte.

I nvidia menyn så är sli vald. Samt så kom det upp en "ballongruta" när jag startade datorn där det stod att sli är aktiverat.

Märker ingen skilland i spelet Flight Simulator X (vilket verkligen kräver bra grafikkort). fps ligger på 6-10, likvärdigt som med ett 7900gto kort.

I 3d mark 05 som sagt så får jag runt 11000 poäng.

Kan det vara nätagget som är för klent eller är det fel på drivrutinerna, grafikkortet?

Voltmoddning låter långsökt men bra att det fungerade för dig..

Visa signatur

Ny tjänst lanserad i Halland med öppettider till det mesta. ÖppetSverige

Permalänk
Discokungen

11k i 3DMark05 är 2k mindre än vad jag får med mina kort oklockade. Det låter helt fel. En blandning av drivrutinsfel och nätaggregatet tror jag. Själv fick jag sämre prestanda med dubbla nätaggregat än med ett.

3DMark05 ska ha en SLI-profil men har du kollat upp det och har Flight Simulator X en SLI-profil?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
11k i 3DMark05 är 2k mindre än vad jag får med mina kort oklockade. Det låter helt fel. En blandning av drivrutinsfel och nätaggregatet tror jag. Själv fick jag sämre prestanda med dubbla nätaggregat än med ett.

3DMark05 ska ha en SLI-profil men har du kollat upp det och har Flight Simulator X en SLI-profil?

Får testa att avinstallera drivrutinerna och installera igen. Via nvidia panelen kan man ställa in huvida spelen ska fungera. La till SLI där. Ser när man laddar FSX att det står SLI samt 2 heldragna streck...

Betyder väl att SLI är aktiverat?

Kanske är nägagget som är fel.
Men blir det inte bra om man kör med 2 nätagg? Blir det stor skilland i "score" på 3d mark?

Visa signatur

Ny tjänst lanserad i Halland med öppettider till det mesta. ÖppetSverige

Permalänk
Discokungen

Jag fick runt 7k i 3DMark05 med dubbla nätaggregat, alltså sämre än med ett nätaggregat och ett kort. Prova att klocka ner processorn och se om du får bättre grafikscore i 3DMark06.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Jag fick runt 7k i 3DMark05 med dubbla nätaggregat, alltså sämre än med ett nätaggregat och ett kort. Prova att klocka ner processorn och se om du får bättre grafikscore i 3DMark06.

Precis varit på clas ohlson och köpt ett nätagg, öppet köp förstås ska testa nu och se hur det fungerar.

Förresten vet du om man måste aktivera någon inställning i 3d mark 05 för att den ska känna igen SLI?

För när jag kommar på datorn egenskaper i 3d mark 05 så ser jag bara Grafikkort 1/1..

Visa signatur

Ny tjänst lanserad i Halland med öppettider till det mesta. ÖppetSverige

Permalänk
Medlem

Alltså seriöst, vem köper nätagg där

köp på något mer seriöst ställe, som någon sa tidigare, tagan är bra nätdelar, även cooltek och DB säljer båda märkena..

En sak jag själv undrar är vilken "version" av 09 jag ska tanka, har hitat ett par.
Kör med 15 bios nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
Alltså seriöst, vem köper nätagg där

som jag skrev innan, så ska jag endast testa om det är nätagget det är fel på. Känns dumt att lägga ut 8-900kr i onödan.... Min åsikt iaf..

Visa signatur

Ny tjänst lanserad i Halland med öppettider till det mesta. ÖppetSverige

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikael1984
Precis varit på clas ohlson och köpt ett nätagg, öppet köp förstås ska testa nu och se hur det fungerar.

Förresten vet du om man måste aktivera någon inställning i 3d mark 05 för att den ska känna igen SLI?

För när jag kommar på datorn egenskaper i 3d mark 05 så ser jag bara Grafikkort 1/1..

Jag tror inte clas ohlsson har de bästa PSU:erna men skriv hur det fungerar

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Vart hittar man information om 7900gto:n, verkar inte finnas på MSI:s hemsida?

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk

såhär ser det ut när jag kör 3d mark. Verkar som om SLI är aktiverat.

Dock ser jag inga förbättringar i Flight Simulator X då jag använder SLI. Får fortfarande dåliga fps. inställning: cirka 80% av max i upplösning 1280x1024. 4aa 16af.

Visa signatur

Ny tjänst lanserad i Halland med öppettider till det mesta. ÖppetSverige

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikael1984
såhär ser det ut när jag kör 3d mark. Verkar som om SLI är aktiverat.
http://img470.imageshack.us/img470/1408/shot0048nw5.jpg

Dock ser jag inga förbättringar i Flight Simulator X då jag använder SLI. Får fortfarande dåliga fps. inställning: cirka 80% av max i upplösning 1280x1024. 4aa 16af.

Definitivt SLI.

Jag har ungefär samma problem som du (no overklocking anyhow),
förmodligen pga klent nätagg eller trött prolle/minnen men troligen agget.
Du får hemskt gärna forstätta posta itråden då det är intressant att se huruvida
nätagg klarar SLI med 7900gto, tycker jag.
Jag kommer inte högre än ca 12500k i 3Dmark05 vilket är uselt.
Dock köpte jag två för jag vill köra 1920x1200 snart, men det är synd att det inte går att klocka lite med....

Mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Definitivt SLI.

Jag har ungefär samma problem som du (no overklocking anyhow),
förmodligen pga klent nätagg eller trött prolle/minnen men troligen agget.
Du får hemskt gärna forstätta posta itråden då det är intressant att se huruvida
nätagg klarar SLI med 7900gto, tycker jag.
Jag kommer inte högre än ca 12500k i 3Dmark05 vilket är uselt.
Dock köpte jag två för jag vill köra 1920x1200 snart, men det är synd att det inte går att klocka lite med....

Mvh

Tack då vet jag att det fungerar

Testade som sagt med två nätagg men det blev ingen prestandavinst i huvudtaget. Så gissar på att man måste ha en cpu på 2.66GHz + om man ska märka skillnad i FSX. Alla andra spel kan jag maxa inställningarna på med enbart 1 7900GTO.

Så kommer sälja av ena kortet snarast möjligt.

Visa signatur

Ny tjänst lanserad i Halland med öppettider till det mesta. ÖppetSverige

Permalänk
Medlem

Blåser inte ett 7900GTO ut luft bak?
Jag känner inget drag bak även fast jag nästan drar upp fläkten till 100% i rivatuner.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tossen
Blåser inte ett 7900GTO ut luft bak?
Jag känner inget drag bak även fast jag nästan drar upp fläkten till 100% i rivatuner.

Nja, det är minimalt med drag bakåt i mitt Lian Li PC-V1200 men den blåser som fan på diskarna i hårddiskracket jag har satt i 5,25-platserna. Men det kan kvitta. Kortet håller sig fint på runt 40-45c utan modifikation och med bara en 120mm-fläkt i hela chassit.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Flashade mitt kort igår trodde första att det inte gav något men visade sig att jag missade en grej, iaf så fick jag upp Coren i 700Mhz, la inte mer tid på att gå högre eftersom minne är flaskhalsen och det var där jag hade otur, minnet gör endast 1490Mhz så det är en himla flaskhals

Coren ligger på c:a 60-62c fulload @ 700Mhz (orginalkylare)

Permalänk
Medlem

Åhfan jag kör mitt i 690/1700, ska testa lite stabilitet bara.

Permalänk
Medlem

nu har jag inte läst hela tråden då den är oehört lång... men har en simpel fråga som någon säkert redan svarat på... Jag har ett 7900GTO (bland annat.. resten av mitt sytem kan du se i sign), när jag spelar tex heroes of might and magic V eller nwn2 så kan spelet börja hacka en del ibland (i extrema situationer). Men egentligen ska ju min dator klara dessa spel lätt (eller hur?), så jag tänkte att det kanske kunde varit något med drivrutinerna till grafikkortet.... Jag har dom drivisar jag fick på skivan installerade, men dom e ju inte dom senaste... så någon som vet var jag kan få tag på dom senaste drivisarna till 7900GTO ?

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300

Permalänk
Discokungen

Ett 7900GTO klarar inte NWN2 på högsta inställningar i 1280*1024. Det gör inte mitt iaf.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Nu har webhallen skickat mitt 7900GTO, några dagar kvar tills det kommer ^^

Visa signatur

Mina utvecklade browser extensions:
Prisjakt Snabbsök för Chrome

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Ett 7900GTO klarar inte NWN2 på högsta inställningar i 1280*1024. Det gör inte mitt iaf.

tycker jag låter väldigt konstigt....ett 7900GTO borde väl ändå klara det eller... så krävande är det väl inte
minimum req är ju 6600 och recomended är ju 6800GT/GS

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GOB
tycker jag låter väldigt konstigt....ett 7900GTO borde väl ändå klara det eller... så krävande är det väl inte
minimum req är ju 6600 och recomended är ju 6800GT/GS

Med alla skuggor på och så så flyter det inte helt bra. Men det hackar inte heller sönder.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

men jag tror jag har fel på mjukvaran i vilket fall ... Det händer titt som tätt när man har något som är "fullscreen" och trycker ner det att det fastnar liksom... så får man ta ett annat fönster och "sudda ut"

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300

Permalänk
Inaktiv

din dator lär klara av det på max, däremot pallar spelet inte med din dator

dvs utvecklarna har inte optimerat spelet

eller så får du vänta på nya drivrutiner