Permalänk
Medlem

Mitt är knäpptyst.

Permalänk
Medlem

Sj så fick jag mitt Hiper 530 W Type-M igår och den låter nästan inte alls, som andra sagt så måste man sätta örat emot för att vara säker på att den är igång:)
Enligt everest och andra "övervakningsprogram" så ger den mer i ström än den behöver, den står hellre i +5% än i -5%:)
580W R-modellen kan vara anurlunda, synd isåfall:(

Visa signatur

Life's too short, make it shorter

Permalänk
Medlem

Jag skulle då hellre se att min dator får 12V för lite än 12V för mycket.. för då blir det dyrt

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte säga att mitt låter så hemskt mycket, förutom ett ljud som har uppkommit nu på senare tid. Det är liksom ett pipande ljud, kvarstår även när man stängt av datorn. Extremt irriterande, det går inte att sova, utan man får stänga av med huvudbrytaren.

En annan sak som jag höll på att irritera ihjäl mig på var när jag precis hade köpt det och skulle montera det i datorn, så räckte inte kabeln till moderkortet! Jag har en Antec P180-låda, och den är ju ganska hög, men den är inte så hög att kablarna ska vara för korta. Jag fick dra det "under" grafikkortet, alltså mellan moderkortet och grafikkortet. Då räcker det på millimetern. Extremt irriterande!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spritza
Sj så fick jag mitt Hiper 530 W Type-M igår och den låter nästan inte alls, som andra sagt så måste man sätta örat emot för att vara säker på att den är igång:)
Enligt everest och andra "övervakningsprogram" så ger den mer i ström än den behöver, den står hellre i +5% än i -5%:)
580W R-modellen kan vara anurlunda, synd isåfall:(

Var hittar du det i everest ?

Har ett hiper 580 type-m... Surrar lite konsigt men inte särkillt högt. Det som är irriterande med det är att det fortsätter att surra när man stängt av datorn...

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300

Permalänk

Tycker detta är värre än lite ljud:
http://img75.imageshack.us/img75/7761/mg1857en3.jpg
http://img75.imageshack.us/img75/5343/mg1858me7.jpg

Mitt lät en del (när det fungerade), men jag är inte jätte missnöjd direkt. Dock har Hiper den sämsta support jag varit med om, jag mailade och frågade om det som hänt, och har inte fått ett svar på över en vecka, och då mailade jag 3st mailadresser!

Permalänk
Medlem

Då får du nog gå till konsumentverket, samtidigt som du gör det kan du även tipsa Aftonbladet eller någon annan tidning. De kommer bestämt att vilja skriva om det om du överdriver i stil med "24-åring nära att dö av elchock då nätagget smälte!".

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
"24-åring nära att dö av elchock då nätagget smälte!".

"24-åring nära att dö av elchock när data smälte!"

Typiskt aftonbladet att omformulera sig fel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beställde precis ett på www.scandisc.se för 795 kr ingen frakt eftersom scandisc finns i örebro, så dom skickar till butiken där jag både hämtar och betalar

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Bytte ut mitt hiper mot ett be quiet dark power och det är som natt och dag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxer
Bytte ut mitt hiper mot ett be quiet dark power och det är som natt och dag!

pris?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thella
pris?

http://www.buggy.nu/index.php?a=search&q=be+quiet+dark+power+...

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

ägt 4 st Hiper 580 W Type-R å min åsikt är att det är det sämsta jävla agget jag haft, anledningen till att jag haft så många är dom gick sönder, den första paja efter 3månader, dom andra 3 så fort jag slog på datorn, sen tröttnade jag å bytte mig upp till ett antec phantom, bästa jag gjort på länge, låter ingen, stabilt å snyggt, enda minuset är att den väger nästan 4kilo

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av divine
ägt 4 st Hiper 580 W Type-R å min åsikt är att det är det sämsta jävla agget jag haft, anledningen till att jag haft så många är dom gick sönder, den första paja efter 3månader, dom andra 3 så fort jag slog på datorn, sen tröttnade jag å bytte mig upp till ett antec phantom, bästa jag gjort på länge, låter ingen, stabilt å snyggt, enda minuset är att den väger nästan 4kilo

Herre gud, 4kg kan jag leva med Min dator står där den står, jag behöver aldrig flytta den.

Permalänk
Medlem

Jag installera mitt 580W Type-M en 12v med 18A och en 12v med 20A knäpp tyst och fungerar underbart

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag har ett hiper 530w type-m, har aldrig hört det förutom när jag stänger av datorn. Agget surrar 1-2min efter man stängt av.. och de hörs knappt.

Permalänk
Medlem

Ansluter mig till skaran besvikna 580w type-r ägare. Hade ett Tagan 480w innan som var knäpptyst, men det gick tyvärr sönder. Då den inte längre fanns i lager fick jag ett detta Hiper i utbyte. Trodde först jag bytt upp mig, "inaudiable" lät ju lovande. Glad i hågen installerade jag nätagget, men oj vad besviken jag blev. Här har man kostat på sig fläktkontroller, byt grafik och cpu kylare, och så sabbas allt av detta monster! Ush, passa er för Hiper!

Permalänk
Medlem

Fr0hike samma här, min dator står fint där den står

men agget e dyrt 1600kr på webhallen om jag inte minns fel, det e ganska dyrt aså, men det e som sagt top kvalle på den

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk

Tråkigt att många av er upplevt hemskheter med type -R 580W agget. Kan inte mer än beklaga. Ja köpte mitt nästan precis när de kom till sverige 995:- (runt maj-juni 05) och de är ju framföralt ett köp man inte ångrat. De låter något men är verkligen inte störande på nått sätt.
Vill man nu få bort ljudet så är de ju inte helt svårt. Lyssnar man så hör man ju klart å tydligt att de är 80 fläkten som susar.
Bägge mina vattenpumpar (Hydor L30s) utvecklar högre dB, men så länge man kan sova så är de lugnt.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Tråkigt att många av er upplevt hemskheter med type -R 580W agget. Kan inte mer än beklaga. Ja köpte mitt nästan precis när de kom till sverige 995:- (runt maj-juni 05) och de är ju framföralt ett köp man inte ångrat. De låter något men är verkligen inte störande på nått sätt.
Vill man nu få bort ljudet så är de ju inte helt svårt. Lyssnar man så hör man ju klart å tydligt att de är 80 fläkten som susar.
Bägge mina vattenpumpar (Hydor L30s) utvecklar högre dB, men så länge man kan sova så är de lugnt.

Och hur ska man göra för att få bort ljudet om man inte vill vara inne i agget och böka?

Permalänk

Ja alltså själva grejen var ju att man isf skulle byta ut 80mm fläkten. Orkar inte ens komma på nått bättre sätt att få bort ljudet.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Knepigt, har inte alls haft något problem med mitt 580W Type-R. Riktigt tyst och kallt. Tråkigt att höra att andra haft så mycket problem med sina.

Permalänk
Medlem

Jag har type-m det som säljs från komplett.
Hör inte ett ljud

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Jag har haft lite stabilitets problem med mitt system på sistonde, jag misstänker mitt hiper 580w modular då moderkortet gett en felsignal som jag tror betydde ström fel (eller liknande).
Har haft nätagget i kanske 4 månader. Under den tiden har jag haft flera strömavbrott medan datorn varit på, är det möjligt att nätagget är trasigt?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thella
Och hur ska man göra för att få bort ljudet om man inte vill vara inne i agget och böka?

Man köper ett annat nätagg.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

jag har ett 530 type-M. låter inte alls mkt. kvaliten o stabliteten vet jag inte mkt om, vet inte hur man kan kolla sånt men de driver min dator iaf utan problem

Permalänk
Medlem

mitt nätagg e tyst, har en core du e6600 @ 3000 ghz, 2 gb corsair ram, ett 8800 GTX graffe kort, creative sb xfi xtreme gamer fataly edition, mus , tangentbord. 3 st hårddiskar å fläktstyrning/ hårddisk kylare.