Permalänk

Hur flyttar jag music från min iPod till datorn? Det måste ju gå, är det iTues som är problemet eller vad...?

Visa signatur

Workstation: Seasonic S12 500W :: Athlon XP 2200 :: SOYO KT400 MB DUP :: 1,5 Gb RAM :: 2 x 120 Gb HDD :: Radeon 9600 PRO :: SoundBlaster X-fi :: SONY SDM-HS95P :: Logitech DiNovo :: Logitech Z-5500

Laptop: MacBook 2.0 GHz, 2048 Mb RAM, 80 Gb HDD

Permalänk

Jag har en liten fråga angående skärmen på min ipod.
Har haft min iPod G5 sen januari, har fungerat felfritt helatiden osv.
Men nu har jag börjat lägga märke till att om man kollar på skärmen i ett specielt ljus eller ifrån en viss vinkel så ser det ut som man skulle ha hållit en stor magnet vid skärmen. Tog två bilder för att visa:
http://www.filelodge.com/files/room20/523281/iPod%20sk%E4rm%2...
http://www.filelodge.com/files/room20/523281/iPod%20sk%E4rm%2...
Tycker ni att jag bör ta kontakt med Appels support och höra med dom, eller är det inget att bry sig om?

MVH Philip

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airprofile
Jag har en liten fråga angående skärmen på min ipod.
Har haft min iPod G5 sen januari, har fungerat felfritt helatiden osv.
Men nu har jag börjat lägga märke till att om man kollar på skärmen i ett specielt ljus eller ifrån en viss vinkel så ser det ut som man skulle ha hållit en stor magnet vid skärmen. Tog två bilder för att visa:
http://www.filelodge.com/files/room20/523281/iPod%20sk%E4rm%2...
http://www.filelodge.com/files/room20/523281/iPod%20sk%E4rm%2...
Tycker ni att jag bör ta kontakt med Appels support och höra med dom, eller är det inget att bry sig om?

MVH Philip

är inte det där bara vitt ljus som bryts i skärmen?

Permalänk

Nej det är detsvärre inte:(
Tog kortet på det viset för att visa hur det ser ut på ett klart sett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airprofile
Nej det är detsvärre inte:(
Tog kortet på det viset för att visa hur det ser ut på ett klart sett.

Tror inte det är nåt du ska oroa dig för. Min är likadan, och även alla prover jag sett ligga framme i butik är så. Även min syrras nu när jag tänker efter är så, så jag tror inte det är något fel med skärmen.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Om jag bestämmer mig för att modda bort volymgränsen med http://gopod.free-go.net på min G5, kommmer det funka? Och vad säger apple om det, med garantier och liknande? Uppskattas om den som svarar har testat det på den senaste G5:an.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig en nano för någon dag sen bara, och har försökt ta bort volymspärren med både iMod och goPod, men inget av dem kan hitta min iPod

Är det nått fel jag gör, eller får jag snällt vänta tills dom släppt versioner som stödjer dom allra nyaste podsen?

Permalänk

Det finns inte stöd för senaste G5 och inte heller nya nano (G2) i varken goPod eller iMod. Men de på goPod har lokaliserat problemet med G5 och jobbar på det. Så ha lite tålamod bara så kommer det.

Från iPodHacks, 25 okt 2006:

Citat:

Hello people, i'm Mandrax from the GoPod team.

I can tell you that we are working right now on the 1.5 version of GoPod. The solution to uncap the ipod video 5.5G has been found, but we are still working on the second generation nano, it's a little bit harder.

In fact we need to get a US firmware of the ipod nano 2nd generation to begin the investigations.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Ok, härligt.

En annan sak. Jag kan inte föra över musik med iTunes 7. Den börjar överföra, sen slutar den bara, och allt är som vanligt. Utan att något har överförst.

När jag lägger in iTunes 6 istället så säger det att jag har kört en senare version av iTunes tidigare, och att jag inte kan köra med 6'an. Verkar helt galet, men ok.
Kan jag på något sätt göra en "reset" på poden, så jag kan köra iTunes 6?

Jag har en Nano på 8gb, om det nu är till någon hjälp
Tack!

Permalänk

Läste om det där med EQ, kan man lägga in en EQ i Ipoden precis som de andra som redan finns förinstallerade?

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smekt-Burkmat^
Läste om det där med EQ, kan man lägga in en EQ i Ipoden precis som de andra som redan finns förinstallerade?

Ipoden i sig har ingen egendefinerbar EQ. Vill man ändra EQ kurvan får man göra det i iTunes och sedan föra över musiken och stänga av EQn i Podden.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Ipoden i sig har ingen egendefinerbar EQ. Vill man ändra EQ kurvan får man göra det i iTunes och sedan föra över musiken och stänga av EQn i Podden.

Det där är väl bara en myt,har inte funkat de gånger jag prövat iaf .

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk

Jag blev helt förtvivlad efter att jag inköpt min ipod och insåg att det inte finns någon funkion för att radera låtar direkt på ipoden utan att den är uppkopplad mot datorn.

Är det någon som har lyckats hitta en mod för detta? Man hittar ju alltid de dåliga låtarna när man sitter på bussen och vill helst radera dem på en gång. Vem sitter och skriver kom-ihåg-lappar?

Permalänk
Medlem

Tycker dom borde släppa en version av goPod som funkar med senaste Nano nu

Permalänk
Medlem

Jag har ett litet problem med min ipod, det är såhär att när jag lägger in låter hemma hos min mamma med iTunes 7 och sedan kommer hem till pappa och ska lägga in låtar där, också med iTunes 7, så försvinner dom jag lagt in hos mamma och tvärtom.
Kort sagt, jag kan inte lägga in låtar hos mamma för då försvinner dom om jag ska lägga in nya hos pappa och tvärtom ifall jag lägger in låtar hos pappa och sedan vill ha låtar från mamma.
Tacksam för hjälp.

Visa signatur

l2p

Permalänk

Stäng av att du synkronyserar ipoden med itunes. Och sätt på hantera musik manuellt istället

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

när jag lägger in ny musik på min ipod(8gb) så försvinner den som jag redan har laggt in. det är tråkigt:O å ja tanka jusst ner itunes från apple.com så ja lär ju ha den nyaste
men skiten funkar iaf inte som det ska. jävla apple skit pryl.

edit: hitta ett bra program

http://www.download.com/iPod-Access/3000-2169_4-10505012.html...

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Jag hade också problem med iTunes, då den började föra över musik, och sen mitt i allt så slutade det bara. Och inget låg på ipoden.

Så efter att ha testat div. program så fick jag tips om http://www.mlipod.com/ , och det funkar suveränt! Plain and simple

Det är ett plugin till winamp kan tilläggas.

Permalänk
Hedersmedlem

Är det någon som vet om hur Apple har det med internationell garanti på (på ipod nano 2g)?
Jag funderar på att köpa den men eftersom jag kommer vara över ett halvår här nere och sedan hem till Sverige så vill man ju att garantin ska gälla även i Sverige.
Försökte läsa deras limited warranty dokument men förstår inte riktigt om jag kommer få lika bra (gratis) garantiservice i Sverige sen om den krånglar eller inte (stod massa om frakt, tull och andra avgifter. De ska väl för helsike inte skicka den till Spanien från Sverige om jag behöver service i Sverige?).
Någon som vet?
Försökte maila deras försäljningsavdelning men fick tillbaka de inte kunde svara på "support" på mail. Istället ville de att jag skulle ringa deras beställningssupport (svenskt nummer). I helsike.
[Och jag snackar inte tillräckligt bra spanska för att våga mig på (och vara säker på att förstå allt) om att ringa till spanska försäljningen. Dessutom brukar folk säga något här och det kan vara helt annorlunda egentligen. Litar mer på svenskar.]

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Är det någon som vet om hur Apple har det med internationell garanti på (på ipod nano 2g)?

Det har alltid tidigare varit så att för Apple-produkter som funkar utan fast nätanslutning har internationell garanti medans sådan som kräver (el-)nätanslutning för att funka har nationell/kontinent -garanti.
Hur det är med iPod vet jag dock inte.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Det har alltid tidigare varit så att för Apple-produkter som funkar utan fast nätanslutning har internationell garanti medans sådan som kräver (el-)nätanslutning för att funka har nationell/kontinent -garanti.
Hur det är med iPod vet jag dock inte.

Nu har jag varit och köpt den iaf här i Spanien. Jag frågade (den jävligt heta ) försäljerskan om det var internationell garanti. Hon tog telefonen och ringde någonstans och sa typ exakt vilken modell det gällde och det ska vara 1 år, så jag tror det inte är något de bara "sagt" att det är.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en nano version 2. Är ljudet så illa som allasäger verkligen? Hade en mini förut som jaganvände med orginal lurarna och jag tyckte ljudet var helt ok. Är det inte sämre än det blir det nog en sådan.

Hur lätt repas skärmen på nya nanon? Om det behövs, vad för skydd är att rekomendera?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inte haft en mini men det är väl samma typ av skal på nano 2g som mini?
Jag är jättenöjd med den (nano 2g).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Japp, aluminium skal på båda. Använder du skydd till din? Jag hade en socka till min mini och det fungerade utmärkt.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja tipsa alla användare med ipod shuffle (1 gen).

http://shuffle-db.sourceforge.net/

Med detta program behöver du inte använda iTunes för att lägga till musik.
Kopiera över dina låtar (valfri katalog) övre till shuffle som vilket usb sticka och kör programet (som ska ligga i roten) och sedan är det bara att njuta av musiken.

Win filen funkar inte för mig så kör med Python.

Permalänk
Medlem

Hej
Ikväll fick jag en Ipod Video i julklapp. När jag installerat Ipod som det står så synkroniserades allt först så ALLA jävla låtar, videos och bilder fördes över till min Ipod. Så vill jag såklart inte ha det, jag vill ju dela upp musiken i tex

Musik - Artist 1 - Skivan på namnet - CD1 - låt 1 låt 2 osv osv

Jag lyckades inte få till det. så jag gjorde nån slags systemåterställning så min Ipod tömdes, denna gång valde jag att inte synkorisera nått, så nu e min Ipod helt tomt, men jag lyckas inte skapa mappar så som jag vill!

Snälla kan någon hjälpa mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarsioN
Hej
Ikväll fick jag en Ipod Video i julklapp. När jag installerat Ipod som det står så synkroniserades allt först så ALLA jävla låtar, videos och bilder fördes över till min Ipod. Så vill jag såklart inte ha det, jag vill ju dela upp musiken i tex

Musik - Artist 1 - Skivan på namnet - CD1 - låt 1 låt 2 osv osv

Jag lyckades inte få till det. så jag gjorde nån slags systemåterställning så min Ipod tömdes, denna gång valde jag att inte synkorisera nått, så nu e min Ipod helt tomt, men jag lyckas inte skapa mappar så som jag vill!

Snälla kan någon hjälpa mig

Det kallas ID3-taggar min vän.

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benvit
Det kallas ID3-taggar min vän.

Okej...men det sa inte mej så mycket
eller är det typ, tex artistnamn, platta, år osv?

Är det helt omöjligt att bara göra egna mappar som man lägger låtarna i ?
hur tar man sej förbi dessa taggar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H2SO4
Skulle vilja tipsa alla användare med ipod shuffle (1 gen).

http://shuffle-db.sourceforge.net/

Med detta program behöver du inte använda iTunes för att lägga till musik.
Kopiera över dina låtar (valfri katalog) övre till shuffle som vilket usb sticka och kör programet (som ska ligga i roten) och sedan är det bara att njuta av musiken.

Win filen funkar inte för mig så kör med Python.

Någon som vet om det finns något liknande till vanliga Ipod? Skulle nästan vara guld värt. Jag har den sista med svartvit skärm. Är det då G4?