hur många är inreserade utaven ''starta datorn per telefon''

Permalänk
Medlem

hur många är inreserade utaven ''starta datorn per telefon''

Hur många är intresserade utav en en ''starta datorn per telefon'' grej?

Den kopplas till en mobil som man sedan ringer till så startar datorn.
När dator väl är igång så spelar det ingen roll om man ringer till mobilen.(går att koppla bort så man kan stänga av med mobilen.)

Skriv gärna en rad om vad ni tycker om denna ide.

Permalänk
Medlem

Har det redan men ifall jag skulle behöva betala så lägger jag inte mer än 150 på de

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billman
Har det redan men ifall jag skulle behöva betala så lägger jag inte mer än 150 på de

mm det kan du ha rätt i.
Så en 100:- kan det bli ett bra pris?

Permalänk

en så pass simpelkret bör alla lödaihop om man inte är helt dum i huuvet... jag ser ingen vidare idee för min del att ha de..

om jag skulle se detta ihandlen elelr någon som säljer så ser jag ett pris runt 100-150kr inte mer

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
en så pass simpelkret bör alla lödaihop om man inte är helt dum i huuvet... jag ser ingen vidare idee för min del att ha de..

om jag skulle se detta ihandlen elelr någon som säljer så ser jag ett pris runt 100-150kr inte mer

Detta är främst till personer som inte är så hemma på el, eller inte vill/orkar tillverka detta sj.

Permalänk

det finns ju på classe för 150 kr. så under 100 vore bra. ska snart löda ihop en egen.

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FjäskarN
det finns ju på classe för 150 kr. så under 100 vore bra. ska snart löda ihop en egen.

Var hittar du den på deras hemsida?

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk

varför vill man starta sin dator när man ändå inte sitter vid den?

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA

Permalänk
Medlem

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=2946116

finns det billigare?

Tapperswe: för att kunna starta datorn och sedan styra den när man inte är hemma t ex om man behöver hämta några viktiga dokument men är inte fysiskt nära datorn. Eller så kanske man sitter på en 486a och ska starta winXP innan man kommer hem

EDIT: Röstade på 50-99kr då jag själv inte anser att jag har någon större nytta av den, men kan tänkas köpa en bara för att det är billigt

Visa signatur

P4 2,4b @ 2,4GHz | 1x 512 DDR PC3200 | Gainward Gf4 MX440 64MB @ 385/630

Permalänk
Medlem

Tapperswe: För egen del så är det så att vi äger en butik där alltid datorerna stängs av efter arbetsdagen. Nu har det emellertid visat sig ett flertal gånger att vi ibland har behövt utföra arbete på kvällar och helger och om det hade funnits för oss ett alternativ att slå på datorn så hade vi sedan kunnat fjärrstyra datorn eller ftp:at hem saker.

För egen del så hade det varit guld med en telefonstartande dator.

Permalänk
Medlem

skulle va bra när man har den som server och kommer på att man glömt att sätta på den då är det bara slå en ping så e det fixxat.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
skulle va bra när man har den som server och kommer på att man glömt att sätta på den då är det bara slå en ping så e det fixxat.

man stänger inte av en server skulle varit om de blev strömavbrott

Permalänk

Jag personligen är jävligt intresserad av en sån pryl. Men inte så korkad att man bara köper dosgrejen.

Kan inte någon jäkel bygga om en gammal "pager" så att datorn slås på. Bara för att strömmen går igång via dosan betyder juh inte att alla datorer är funtade att man inte behöver trycka på on/offen på burken.

I mitt jobb handahåller vi datorer på en spännvid på 30 mil åt vardera håll och kör ofta vnc eller andra remoteprogram, men det är också alltför ofta något pryo varit framme och stängt av en burk. Om man då fixar en "pager" som ovanstående och kan koppla en sådan til varje dator för att slå på den via remote och sedan kunna fjärrstyra kan jag juh säga att min arbetsplats skulle gladeligen kunna investera i ett gäng sådana, (50 - 200 st)...

Och alltför många gånger har tjejen i fråga klagat på att datorn stått på under ntten och man måste stänga av för att sedan glömma sätta på den dagen efter och tjejen har stuckit till jobbet vilket i sin tur leder til att man inte kan remota sin EGEN dator pga av att det inte finns någon hemma till att sätta på den utan får vänta tålmodigt till 15.00 och framåt på att en unge dimper ner genom brevlådan för att kunna starta... som sagt.. någon som har en idé kring det här så se fan till att göra verklighet av det!

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk
Medlem

en ide...

Vet inte ifall detta är något att statsa på ifall man ska massprodusera, men jag har en gamma nokia liggandes hemma. Så jag tänkte att man kunde koppla in handsfree´n och kapa hörlurar uttaget, sen kan man sätta någon sorts krest som ger en singal till moderkortet. Så då är det bara att slå en singal så är datorn igång...

Funderar på ifall det kan funka med att göra två kretsar, om man sätter en diod och en ljus kännslig risitor. Har hört om att det finns någon pryl som är detta, fast jag vet inte vad det är för något :S

Permalänk
Medlem

Re: en ide...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skeden H
Vet inte ifall detta är något att statsa på ifall man ska massprodusera, men jag har en gamma nokia liggandes hemma. Så jag tänkte att man kunde koppla in handsfree´n och kapa hörlurar uttaget, sen kan man sätta någon sorts krest som ger en singal till moderkortet. Så då är det bara att slå en singal så är datorn igång...

Funderar på ifall det kan funka med att göra två kretsar, om man sätter en diod och en ljus kännslig risitor. Har hört om att det finns någon pryl som är detta, fast jag vet inte vad det är för något :S

Det finns redan en tråd om det på forumet. Sök eller kolla någon/några sidor bakåt så ska du hitta den.
Jag skulle personligen kunna tänka mig att köpa något sånt här för 100-150 spänn kanske, men sannarlikeheten är stor att jag skulle försöka mig på att göra den själv först för att misslyckas.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Avstängd

Wake up on LAN kanske?

Har själv en port öppen på routern som jag väcker datorn med datorn på jobbet ifall den är avstängd, eller kör med wap funktionen på mobilen.

Dock omständigt och jag orkar inte hjälpa någon med det, fixa själv som jag fick göra

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.