Permalänk
Medlem

Segt i XP

Formaterade datorn och drog in winXP. Har dock ett litet problem där.

Till en början hackade alla windows-fönster. Det visste jag ju vad det berodde på så jag drog in dom nyaste drivrutinerna till gkortet. Det blev mycket bättre, men inte helt bra som jag hoppades på.

Vanliga windows-rutor flyter på nästan perfekt. Men program som MSN Messenger och Winamp hackar och går segt när man ska förflytta fönstret eller maximera.

Jag har nyaste DirectX och jag har testat flera olika drivrutiner till Gkortet. Datorn fungerar tillsynes perfekt i alla övriga avseenden. Även Mitt via-moderkort har nyaste drivarna. Gkortet har fungerat bra tidigare.

Någon som vet vad jag har missat?

Visa signatur

It takes blood & guts to be this cool but I'm still just a cliche.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad har du för hårdvara i maskinen?
Typ av CPU, minnesstorlek?

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Vad har du för hårdvara i maskinen?
Typ av CPU, minnesstorlek?

MSI - Socket 478 - MATX P4M800 (PM8M-V) - P4 / VGA / Lan (VIA)
P4 Northwood 2.53ghz
Gainward 6800GS AGP
2x512 Kingston DDR400
Soundblaster Live! 5.1

Har testat att spela lite nu också och kan konstatera att ALLT fungerar perfekt förrutom denna seghet i windows. Jag förstår ingenting

Visa signatur

It takes blood & guts to be this cool but I'm still just a cliche.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

spyware, adware, virus, trojan, "smutsig" disk > skitfiler, fragmenterad , lång tid innan formatering, gammal hdd och kanske behöver bytas ut..
tror du dety kan vara något av dem som e "boven" ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
spyware, adware, virus, trojan, "smutsig" disk > skitfiler, fragmenterad , lång tid innan formatering, gammal hdd och kanske behöver bytas ut..
tror du dety kan vara något av dem som e "boven" ??

Disken är nyformaterad. Och jag har även testat en annan disk med XP på i burken och - hör och häpna - det är exakt likadanna problem där.

Det är något hårdvarumässigt som ger windows dessa problem. Drivrutiner borde det ju vara men jag har testat olika versioner av både ljud, grafik och chipset-drivare. Med exakt samma resultat oavsett.

Kolla på film fungerar perfekt. Spela spel fungerar perfekt. Men i windows så börjar program ta MASSVIS av processorkraft väldigt lätt. Itunes kan jag knappt scrolla en lång playlist och MSN klarar som sagt knappt av att i realtid ändra storlek på fönstret utan lagg.

Har kört 3dmark med bra resultat. Har kört WoW utan lagg. Har kört Prime95 i timtal utan ett enda error.

Jag har ett ganska svagt nätagg i nu temporärt men jag kan inte tro att det skulle ge dessa problem. Speciellt inte när det fungerar så bra i spel och Prime95.

Jag blir galen

Visa signatur

It takes blood & guts to be this cool but I'm still just a cliche.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen