Finns det något bra Star Trek Spel?

Permalänk
Medlem

Finns det något bra Star Trek Spel?

Jag är stort fan av serierna och undrar om ni vet om det finns något licensspel som är okej eller till och med bra?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Elite Force är faktiskt ganska skoj. Spelade det för 5-6 år sen och tyckte det var helt okej underhållning.

Permalänk
Medlem

Armada tyckte jag va helt ok. Min favorit är dock Birth of the Federation som va ett riktigt bra spel. Sen är ett gäng av de riktigt gamla helt ok också så länge du kan se förbi grafiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xyph
Elite Force är faktiskt ganska skoj. Spelade det för 5-6 år sen och tyckte det var helt okej underhållning.

Ja sant. Spela det också.. coola vapen och rätt snygg grafik när det kom ut. Team-känslan var rätt bra också har jag för mig. Tror det var baserat på Q3-motorn. Jag rekommenderar det starkt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Lista på ST spel finns på http://stgu.com/startrekgames/index.php/Category:Games

Legacy kommer ju snart på 360 och pc, verkar rätt grymt.

Visa signatur

10 out 7 people cant see the logical error in this sentence.

Permalänk
Hedersmedlem

För PC är väl elite force 2 det senaste shootern (?).
Vi har ju bridge commander också om man vill ha en rymdskepps(-strids) -simulator.
Det största och det jag ser fram emot mest är ju Star Trek:Online spelet som är under utveckling. Blir definitivt något att testa när det släpps.
Legacy måste jag kolla in mer nu.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Bridge commander, Birth of the federation och Elite force 1 & 2 är de jag fastnat för. Jag ser fram emot nya Legacy också, jag hoppas på att det har en bra singleplayer story.

Edit: Kort om Star Trek: Legacy, tidiga intryck.

Otroligt dåligt spel, brukar inte använda detta ord men jag måste. "Sunkigt" spel! Helt i klass med det sämsta som vi fått tidigare. Bethesda borde hålla sig till Elder Scrolls serien.

Grafiken är ett skämt, det enda snygga är skeppen, där har de använt rätt högupplösta snygga texturer. Men allt annat är lågupplöst, planeter ser värst ut. Spelet går som sirap trots det, i 1680*1050 får jag runt 15 FPS med mitt system i sign. Sänkte till 1280*1024 och satt allt till high istället för Very high. FORTFARANDE 15 FPS I STRID! Att använda AA är bara att glömma direkt.

Kontrollerna är ickebefintliga. Du kan inte ändra dem hellre, om det inte är så att man kan ändra dem i nån fil. Det är WASD + mus som gäller. Och för att styra sina andra skepp som man har tillgång till så har du en karta. Man tycker att spelet borde gå att pausa medan man ger order men det går inte. Så om du är mitt uppe i en strid hinner det skeppet/rymstationen du ska skydda oftast sprängas i småbitar innan du hunnit ge hela din armada order. Du kan hoppa in i vilket skepp som helst och styra det, men det slutar oftast med att skeppet du lämnar stannar kvar på plats och inte gör någonting. Och nån A.I har inte dina "wingmen". Om du zoomar in på den taktiska kartan är det som om du ökar din mouse sensitivity till max, så du kan inte klicka på ngt om ditt liv så hängde på det. Och om du zommar ut blir allt för grötigt. Jag saknar verkligen några slags snabbkommandon till mina wingmen, tex. attack closests, protect me osv.

Men med tanke på att detta spel är en portning från konsolerna så blir man inte förvånad. Men spelet känns och ser ut som en portning från Playstation 2. Trots att det släpps till nextgenkonsoler.

Btw tutorialen är tom. ett skämt.

Enda positiva är att de verkar fått alla skådespelare som varit kaptener i serierna att göra rösterna i spelet. Samt att man får se vad som händer efter Enterprise serien slutat. Om man är en kunnig trekkie eller har läst böckerna så vet man väl det säkert redan.

Obs. Jag har bara spelat i 4 timmar, så vissa grejer kanske jag bara helt missat

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Men Legacy är ju inte ens släppt?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Är legacy ett spel där man kör rymdskepp?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Bridge Commander är klart roligaste Star Trek spelet som släppts. Elite Force 1 & 2 är oxå riktigt kul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Men Legacy är ju inte ens släppt?

Jo det finns på Direct 2 Drive att köpa.

Ja man styr skepp, upp till 4 stycken.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Håller inte alls med dig Gambit om att det är ett dåligt spel, grafiken är inte super bra men den är inte dålig. Styrningen är inte dålig om man är van vid 3d rts spel, låg fps har jag aldrig heller utan den är konstant på 30+fps.
AI:n på ens wingmen är ju den också helt klart godkänd, är det ens samma spel du och jag spelat?

Helt klart godkänt spel enligt mig och brorsan iaf.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem

Legacy va rena rama skräpet, om inte pga grafiken, stilen (rymdbakgrunderna ser ut som om en femåring fått för mycket tid med Photoshops cloud-filter), så iallafall pga spelmekaniken!!

Jag lirade väldigt mycket Nexus: The Jupiter Incident förut, ett enormt bra Tactical combat space sim (fattar inte att legacy också kallar sig för ett sådant), där fanns massor med valmöjligheter för vapen och taktik och sånt.

Vad gör man i Legacy? Man trycker på F över en fiende för att låsa på honom, trycker på vänster musknapp för att avfyra phasers och höger musknapp för att avfyra torpeder.
Thats it. Inget mer.

Det kallar jag inte ett taktiskt rymdspel..
Prova Nexus, det finns demo, ni kommer inte att ångra er, det är fortfarande ett av de snyggaste och mest atmosfäriska rymdspelen, lätt med den bästa rymdtaktiken och känslan.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lambo
Håller inte alls med dig Gambit om att det är ett dåligt spel, grafiken är inte super bra men den är inte dålig. Styrningen är inte dålig om man är van vid 3d rts spel, låg fps har jag aldrig heller utan den är konstant på 30+fps.
AI:n på ens wingmen är ju den också helt klart godkänd, är det ens samma spel du och jag spelat?

Helt klart godkänt spel enligt mig och brorsan iaf.

Kan asbolut inte vara samma spel, fattar inte hur du inte kan tycka grafiken är dålig. Vissa gånger ser Bridge Commandet bättre ut och det har väl 5 år eller ngt på nacken.

Jag skulle vara intresserad att höra vad du tycker om att när man kör in i ett annat skepp så stöts man bara bort, detsamma med planeterna. Jag tycker det är helt absurdt dåligt gjort. Samt varför tål just de skepp du har nästan 3 ggr så mycket som alla fienders skepp?

När du säger "Styrningen är inte dålig om man är van vid 3d rts spel", vilka spel jämnför du med då? De andra Star Trek spel där styrningen är lika dålig? Ett bra exempel på bra styrning är ju Homeworld spelen.

Jag tycker det här säger allt

"I have played alot of crappy Star Trek games over the years. A few games were fun, but most were terrible. This game falls into the latter category. The problems run the gamit from computer crashes when you go to warp to completely retarded AI (how many times do you have to tell your fleet to attack a particular target????). But, nothing is as awful as the "Well, we really don't know how to make the missions interesting, so let's just make it 4 ships vs. 50 during all of the missions. That way it will take 30 minutes or more per mission and the consumer won't know how little gameplay there is. Oh, and as an added bonus, let's not allow an in-game save function, so, if they are near the end of a mission and the game crashes *wink, wink*, they have to play the entire, 45-minute piece of crap over again"

Bugglista

"
1. CTDs/BSDs aplenty. (I personally had none at all, but many many others have.)
2. Photon Torpedos looping around and around an enemy ship without actually missing nor landing for several seconds. (Looks funny as hell when it happens)
3. Phasers stop firing for no reason at all. (Full or nearly full capacitors, perfect lock, nothing in LOS)
4. Friendly AI getting caught on planets and refusing orders. Friendly AI "forgetting" move orders 2 seconds after issue.
5. Enemy AI sitting still while you blast them to hell. STILL as DEATH.
6. Sound issues (search forums)
7. Randomly losing target locks, target selects.
8. Friendly AI will not self repair (Bug or are the AI captains supposed to be braindead?)
9. Unable to dock with most anything you SHOULD be able to dock with.
10. When trying to divert power to another system, the GUI partially locks up and wont allow full movement within the selector circle.
11. Photon/Quantum Torpedos bypass shields seemingly at random. I cant tell you how many ships ive blown up/destroyed and they still had full shields up.
12. Out of photon torpedos? No problem, switch to one of the other ships under your control for a few minutes and switch back to the original ship, viola you have 12-20 more. (Doesnt always work, but 2/10 times it does.)
13. (Min personliga favorit)Xbox 360 instructions are given instead of PC instructions in a number of the "Tips".
14. Location specific damage graphics? Guess again, damage detail is completly random. Try running from an attacker, you will end up with scorches on the front of your ship from "phaser blasts". Umm. Ok.
"

Det här är anledningen till varför folk inte köper spelen och laddar ned dem istället. Jag kan inte fatta att jag betalade pengar för den här fullkomliga skiten. Sista spelet jag köper som Bethsoft/MadDoc gjort.

Star Trek Online är det spelet som komer att göra Star Trek franchisen populär som spel igen hoppas jag.

Men det är iaf bra att du och din brorsa tycker det är kul :

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Star Trek Legacy är nog årets flopp. Fy fan vilket skitspel.

Permalänk
Medlem

Kan alltid hoppas att det är som med Just Cause, rena skitet på PC, superbra på 360.
Dock inte troligt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Kan alltid hoppas att det är som med Just Cause, rena skitet på PC, superbra på 360.
Dock inte troligt.

Kontrollerna är iaf gjorde för det så det minuset faller ju bort

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

är det någon som har lust att posta ett par screens på "Star Trek Legacy" med allt på high och lite aa och af?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Elite force och Elite force 2 är riktigt skoj.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Suttit och testat Legacy själv nu med. Köpte det inte då jag såg alla dåliga
reviews, utan bestämde mig för att testa det först.
Jag håller fullkomligt med om att det är ett j***a skitspel ^^.
Spelar ingen roll om jag kör i 1280*1024 (max på min 19" tft) eller
640*480, det är iaf max 15 fps, oftast lägre. Musen laggar efter, finns inte
en chans att vara finkänslig. Musen slutar fungera med jämna mellanrum
(aldrig hänt förut för mig).

Helt fullkomligt ospelbart. Jag som hade så höga förhoppninga... vet inte
om det kan bero på hårdvaran att det på vissa datorer fungerar bra och
vissa skit. Jag brukar kunna köra de flesta spel på 1024 med allt maxat iaf,
och då ser de spelen MYCKET bättre ut än detta med 1280 och allt fullt.

Permalänk
Medlem

Fullt spelbart här, 50 fps eller nåt sånt skulle jag gissa på, skumt att ni får så låg fps. Drivrutiner? Kör med 93.71

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Fungerar skitbra med mitt system. Flyter som smör i sol.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Fullt spelbart här, 50 fps eller nåt sånt skulle jag gissa på, skumt att ni får så låg fps. Drivrutiner? Kör med 93.71

Jag kör Catalyst 6.12 Beta. Det kanske är ett problem med Ati kort då?

Edit: Märkte en skumgrej nu när jag skulle ta screenshots och körde skirmish. Nu har jag hur bra FPS somhelst i 1680*1050 4xAA allt på very high. Men så fort jag väljer Campaign åker allt ned till 15 FPS igen

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Får 10-15 fps även i Skirmish. Och musen låser sig fortfarande, kan inte göra ett skit med den. Väntar på nån patch så kanske det funkar.

Permalänk
Medlem

Hur var det nu en skiftade "sub systems" på fiende skeppen?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCORPIUS
Hur var det nu en skiftade "sub systems" på fiende skeppen?

CTRL+T Hmm eller vare SHIFT+T nån av dem iaf

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

finns patch: http://www.fz.se/filarkiv/?file=spel/star_trek_legacy/stl_pat...

denna löste mitt problem med att musen hängde sig, har för övrigt inga problem med dålig fps, det flyter som smält smör.

tyvärr va spelet inte så bra som jag hade hoppats på.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Det här hade IGN att säga i deras ecension av spelet.

"Closing Comments

The PC version of Star Trek Legacy is among the most disappointing games of the year. Putting aside any expectations you might have with regard to the Star Trek license or any past associations with games like Starfleet Command, Klingon Academy or Bridge Commander, Star Trek Legacy simply cannot stand on its own as an entertaining or satisfying experience. The poor control scheme and unreliable AI combine with overly long missions and the absence of a save system to make the game one long exercise in frustration.

On the plus side, fans of the Star Trek franchise will definitely appreciate the visuals, sounds and story elements. Legacy hits the right spots here, faithfully bringing the various series of Star Trek to the PC in a very convincing, consistent manner. In the end, however, the license is all this game has going for it."

Det fick betyget 5.9 av 10

http://pc.ign.com/articles/750/750369p1.html

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

smaken är som baken.

Kan hålla med om att det inte direkt är årets spel, men om man har en star trek fetisch gillar man nog det.

Jag gillar storyn iaf, och att dom lyckats få med alla kaptener att göra rösterna

Inget spel man lär spela igenom igen om man klarat det.

Själv så har jag fastnat på banan när man ska skydda ett solsystem ifrån massa "debree" från planeten som håller på att explodera.
Efter 3 försök tröttnade jag

Förövrigt flyter det på perfekt på min dator iaf