Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Du låter mycket riktigt som en elitistisk nörd, ja.

Alla de där blinkande/snurrande/skakande grejerna du snackar om går att stänga av i vanliga MSN Messenger, varför skulle det inte gå i Jabber? Du drar all erfarenhet från kommersiella klienter, det kan du ju inte jämföra med Jabber.

Jag drar inte bara erfarenhet av kommersiella klienter, jag har använt allt från CenterICQ till AdiumX som jag använder nu, för att jag alltid kört mer än ett protokoll samtidigt och velat slippa din idé om att köra mer än en IM-klient samtidigt. Gällande kommersiella klienter så finns det en sisådär 10-20 st till Jabber och de kommer antagligen öka i takt med att användarantalet ökar, eftersom folk som får betalt ofta är snabba på att tillgodose de betalande kundernas önskemål, och ofta inte så nogranna med att skriva "perfekt" kod som andra ska se och förundras över. Jag är inte elitistisk, jag är glad över att jag hittat ett rent och fint nätverk. Vi pratar inte om invandring, vi pratar om meddelanden på fucking Internet!

Vad jag menar med att det är negativt med alla bells and whistles som kommer med kommersiella klienter är att de öppnar för fler felkällor vilket är lite samma sak som möjligheter till attacker. Jag tycker personligen väldigt mycket om filosofin bakom att ett program ska göra en sak. Nu är det lite väl snävt i IM-området, men det är något att sträva efter.

Propagera du för att locka över medvetna användare, det är ju inget jag kommer be dig sluta med direkt, men du har nog bättre framgång om du tipsar om multiprotokollsklienter, typ Miranda, AdiumX och sånt, två klienter känns nog inte ok för de flesta. Om du kan hitta en som inte är baserad på libGaim har du dessutom tur, det verkar inte ha riktigt sunt stöd för Jabber. De första att börja använda Jabber efter att nördarna gjort sig ordentligt hemmastadda är nog företagen dock, börja lobba hos din arbetsgivare så kanske det sprider sig till dina arbetskamraters hem.

Jag kan dock inte annat än att vidhålla, det är fan problematiskt när det blir för många användare, email har reducerats till att vi försöker hålla den borta och webben innehåller precis allt i tre upplagor: den ursprungliga, reklam för den ursprungliga och porr relaterad till den ursprungliga. Det börjar bli jobbigt. Tänk när sweclockers blir så nedsmutsat av reklam och folk som vägrar lära sig hur forum fungerar att det inte finns någon nytta kvar, när de intressanta trådarna bara begravs i trådar om folk som undrar vilken dist de ska välja, vilket programmeringsspråk som är "bäst" och hur de ska få 100 FPS. Inte kul.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Om du kan hitta en som inte är baserad på libGaim har du dessutom tur, det verkar inte ha riktigt sunt stöd för Jabber

Har du nån mer info om det där? Det har funkat fint hittills för mig, å andra sidan har jag bara använt det en dag :).

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Tusse" Torvald
Har du nån mer info om det där? Det har funkat fint hittills för mig, å andra sidan har jag bara använt det en dag :).

Jag hade alltid problem med filöverföringar och transporter och sånt när jag använde Jabber till det förut, vilket en god vän som är mer insatt än jag själv skyllde på libGaim, så jag har egentligen inte mycket mer att komma med där, tyvärr, jag borde varit lite tydligare på den punkten.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
Titta bara på firefox som det tjatats om jätte länge och ändå har den inte mer en 20% av "markanden"

Både Firefox och Internet Explorer klarar av att se hela webben dock, nästan. Men du kan inte prata mellan Jabber och MSN, om du inte använder transports förstås, men då måste du väl ha ett MSN-account?

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Jag hade alltid problem med filöverföringar och transporter och sånt när jag använde Jabber till det förut, vilket en god vän som är mer insatt än jag själv skyllde på libGaim, så jag har egentligen inte mycket mer att komma med där, tyvärr, jag borde varit lite tydligare på den punkten.

Hah, jag tänkte inte ens på filöverföringen... nu när du sa det, visst har filöverföringen strejkat för mig också.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem

Så, har lagt till alla jag med nu.
hamman@jabber.se

Permalänk
Medlem

jonasc:
Min email fungerar utmärkt, men okej, jag förstår typ vad du menar... håller bara inte med.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Måste säga att chattrum-funktionen räcker för att konvertera mig, gillar verkligen det här protokollet

Kommer dock behålla aMSN tills vidare, det programmet har all annan funktionalitet man kan tänkas behöva

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem

Nu är jag också med på ett hörn! :]

kalich@jabber.se

Permalänk
Medlem
Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

excellent

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Bluray@jabber.se

Om någon behöver Mac-hjälp, eller ehhh, något.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem

Jag började med ett jabber.se konto för massa årsedan men då var den server mycket instabil så jag bytte till jabber.org, hur är jabber.se idag?

Permalänk
Medlem

thomasa76@gmail.com...Go ahead och adda ifall nån vill Lika bra och dra mitt strå och sprida jabber...

Permalänk
Medlem

*bump*

börjar bli många i min kontakt lista...

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

Är det bara för min uppkoppling eller har andra upplevt problem med chattrummet?

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Är det bara för min uppkoppling eller har andra upplevt problem med chattrummet?

Jag har inte haft några problem.

Permalänk

Tror jag lagt till alla nu...
Blev ganska många

hampus@jabber.se

Permalänk

weeii jag också!

min är:
dapus@jabber.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Jag kan dock inte annat än att vidhålla, det är fan problematiskt när det blir för många användare, email har reducerats till att vi försöker hålla den borta och webben innehåller precis allt i tre upplagor: den ursprungliga, reklam för den ursprungliga och porr relaterad till den ursprungliga. Det börjar bli jobbigt. Tänk när sweclockers blir så nedsmutsat av reklam och folk som vägrar lära sig hur forum fungerar att det inte finns någon nytta kvar, när de intressanta trådarna bara begravs i trådar om folk som undrar vilken dist de ska välja, vilket programmeringsspråk som är "bäst" och hur de ska få 100 FPS. Inte kul.

Det är mycket tragiskt. Men jag håller med.

Permalänk

IM hit och IM dit, civiliserade människor kör IRC

EDIT: Nu när jag tänker efter har jag nåt Jabber-konto jag skaffade för ~2 år
sedan, som jag körde genom bitlbee (rekommenderas för alla som diggar terminalfönster och stilrenhet). Kanske kan gräva fram användarnamn om jag nu orkar

Permalänk
Medlem

sennahoj@jabber.se

Har lagt till alla nu tror jag, kul initiativ!

Permalänk
Medlem

Osant mkt trevligt initiativ om jag inte skrivit det innan! =;D good job people!

Visa signatur

yeah, ... ... ...how about that...?

Permalänk
Medlem

Någon som fått över några andra då?

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

*bump*
efter en tids användning bärjar jag tycka mer och mer om jabber.
mycket trevligt, för det finns rum, och sådant.

kör det på min mobil ochså (MGTalk) (fick igång det effter lite "konfinig") lite buggigt... men men...

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk

Jag faller väl in i skaran jag med
dr.slizer@jabber.se

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Mysigt att vi ialalfall har tillräckligt för att hålla upp ett litet jabber community här i UNIX-delen. Projektet känns redan som en succe

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Dom som vill ha videochat kan ni kanske locka över med neos mt (http://www.neosmt.com/). Ska fungera med Ekiga och liknande också, då det använder H.323.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bylund
Dom som vill ha videochat kan ni kanske locka över med neos mt (http://www.neosmt.com/). Ska fungera med Ekiga och liknande också, då det använder H.323.

windows 98/me
windows 2000/xp

tror inte att någon unix tomte vill ha det där...
synd att det inte finns till/för mac och linux.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

MSN är vidrigt ostabilt, flera gånger så kommer ej medelanden fram, connections error och massa skit.
ICQ/AIM/Jabber/YIM > MSN (LIM nu? Live Messenger).