Permalänk
Medlem

lan med 11 pers

halloj, har tänk göra ett lan och vi blev 11 pers som anmälde intresse
Men det vart problem... Om man säger att snitt nätagget är 350watt,
så blir det:
350/220*11=17.5Amper
Det är här problemet kommer in, säkringar tar bara 10 amper.
Nån som vet hur man kan fixa detta/ta sig runt detta?
Svar uppskattas :).
(visste inte riktigt vilken av forumen jagskulle skriva i så det blev den här )

Permalänk
Medlem

Dra en längre kabel från ett annat uttag för att fördela lasten.

Finns 3fas uttag så kanske du kan låna en byggcentral och lite kabel.

Visa signatur

C2D E6600@3.2GHz - 2Gb RAM Geil Ultra - MSI 8800GTX - CT600

Permalänk
Medlem

ok tack för svar, men hela huset kör på el-värme... fungerar det endå?

Permalänk
Medlem

Utan att kunna något om detta egentligen så ger jag mig in och svarar.
350 watt är väl peakeffekt per dator, kanske 200 verkliga watt. Sedan skall ni ha skärmar och sådant till det, kanske 100 watt... Det blir ju då någonstans i trakterna kring 3kW.
Med tanke på att vattenkokaren jag har hemma ligger på 2,2 kW och en tvättmaskin på jagvetintehurmånga watt så borde ju husets huvudsäkring palla det iallafall.
Sedan om säkringen går inne i huset så får ni som innan sagt sprida lasten på olika zoner...

Husets elvärme kommer ju att få jobba ganska mycket mindre de dagarna ni LAN:ar, då all energi ni lanar ihop kommer att bli värme! Husägaren borde vara tacksam

Permalänk
Medlem

hehe jo Det verkar ju logiskt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chest
Utan att kunna något om detta egentligen så ger jag mig in och svarar.
350 watt är väl peakeffekt per dator, kanske 200 verkliga watt. Sedan skall ni ha skärmar och sådant till det, kanske 100 watt... Det blir ju då någonstans i trakterna kring 3kW.
Med tanke på att vattenkokaren jag har hemma ligger på 2,2 kW och en tvättmaskin på jagvetintehurmånga watt så borde ju husets huvudsäkring palla det iallafall.
Sedan om säkringen går inne i huset så får ni som innan sagt sprida lasten på olika zoner...

Husets elvärme kommer ju att få jobba ganska mycket mindre de dagarna ni LAN:ar, då all energi ni lanar ihop kommer att bli värme! Husägaren borde vara tacksam

för skojjs skull kan vi ju räkna ut värmeenergin som avges

3.3kW + (100 watt * 11) = 4.4 kW

Ni och era datorer kommer ju med andra ord avge 4.4 kW i ren värme... Öppna ett fönster

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Öhh, kul val av forumsdel...

Visa signatur