Permalänk

tjenare !!

hade tänkt köpa denna mobil...

men jag har en fråga angående internet. kan man använda en blåtands adapter att surfa på internet? typ att datan delar ut internet till mobilen via blåtands adapter?

Visa signatur

Har en PC =D=D

Permalänk

Ja det går, det du efterfrågar heter Pan-nätverk eller Wpan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sucker121
Ja det går, det du efterfrågar heter Pan-nätverk eller Wpan.

Okej...

men har någon fått de att funka med en SE M600i ??

Visa signatur

Har en PC =D=D

Permalänk

Jag efterfrågar lite tips&trix i M600:s menyer och program. I likhet med dem SE presenterar på sin hemsida, men lite fler då förstås.

Stör mig ganska mycket på att jag inte kan ändra volym i mediaspelaren när jag har aktiverat knapplåset. Fungerar ju kanon att ändra låt/volym med aktiverat knapplås i t.ex. w810.

Permalänk
Medlem

Kolla i forumet på www.my-symbian.com, där finns en m600i Tips och Tricks tråd.

Visa signatur
Permalänk

Läste lite i ett annat inlägg här Sweclockers, där en säger att man måste ha en PAN klient till sin Bluetooth adapter. kan någon hjälpa mig med vilka program och hur man ska configura de ?? Det ska vara ett Gratis program !!

Visa signatur

Har en PC =D=D

Permalänk
Medlem

är det bara min telefon som är skit seg på att öppna webläsaren, kan ta upp till 10-20 sec ibland fast den är om startad osv.

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
är det bara min telefon som är skit seg på att öppna webläsaren, kan ta upp till 10-20 sec ibland fast den är om startad osv.

Uppdaterad antar jag?
Tar cirka 5 sek för mig att få upp läsaren ungefär, sen tar det en stund att ladda.

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
är det bara min telefon som är skit seg på att öppna webläsaren, kan ta upp till 10-20 sec ibland fast den är om startad osv.

min med - ofta får jag "kernel exec" dvs att webbläsaren inte kan startas...

kan tillägga att jag har 3...

funderar på att byta till SE orginal om det går ? - jag struntar helt i planet3 ialalfall.... (skall avbryta 3g så snart jag kan)

EDIT - senaste mjukvaran kan tilläggas...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
min med - ofta får jag "kernel exec" dvs att webbläsaren inte kan startas...

http://undcon.com/sweclockers/m600_tn.jpg

kan tillägga att jag har 3...

funderar på att byta till SE orginal om det går ? - jag struntar helt i planet3 ialalfall.... (skall avbryta 3g så snart jag kan)

Det tar typ max 5 sekunder att öppna webbläsaren på min, har dock inget "planet 3"...

Får dock upp liknande felmeddelande när jag är inne i Agile Messenger ibland....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

sicket skit - ytterligare en anledning till att byta från 3 till något annat...

hur är det med att flash om telefonen till "Sonybranding" ??

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Victor C.
Uppdaterad antar jag?
Tar cirka 5 sek för mig att få upp läsaren ungefär, sen tar det en stund att ladda.

den är uppdaterad med senaste "3" mjukvaran.

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
den är uppdaterad med senaste "3" mjukvaran.

Knepigt, har tre ändrat till 'sin' webbläsare också eller?

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem

Jag saknar patiens (solitaire) spel till m600, någon som vet var man kan ladda hem/köpa det?!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Victor C.
Knepigt, har tre ändrat till 'sin' webbläsare också eller?

vet inte om dom har ändrat till någon annan, seeeeegt går det iaf att öppna den. tog tid idag, tog 34sec innan den öppnades. lite lagom drygt i längden tycker jag.

någon som vet om det går att lägga in SE;s mjukvara i den som inte är låst? skulle tex vilja ändra så man inte kör 3g, alltså bara 2g. drar mycket mindre batteri juh.

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
vet inte om dom har ändrat till någon annan, seeeeegt går det iaf att öppna den. tog tid idag, tog 34sec innan den öppnades. lite lagom drygt i längden tycker jag.

någon som vet om det går att lägga in SE;s mjukvara i den som inte är låst? skulle tex vilja ändra så man inte kör 3g, alltså bara 2g. drar mycket mindre batteri juh.

Meny-->Verktyg-->Kontrollpanelen-->Anslutningar-->Mobilnät-->tryck på Mer nere i högra hörnet-->GSM/3G-nät-->Välj "Endast GSM"

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Victor C.
Meny-->Verktyg-->Kontrollpanelen-->Anslutningar-->Mobilnät-->tryck på Mer nere i högra hörnet-->GSM/3G-nät-->Välj "Endast GSM"

kan inte välja de juh, går bara att köra "endast 3g" och "gsm och 3g".

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

har du senaste mjukvaran? för då ska man kunna välja bara gsm

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

det alternativet finns inte på min heller

tre-skit...

EDIT - jag la in den nya opera-browsern -den funkar mycket snabbare...

EDIT2 - stavning

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
har du senaste mjukvaran? för då ska man kunna välja bara gsm

Vilken version har de senaste programvarorna?

Visa signatur

__________________
|| Abit AN7 || XP-M 2400+@2.4Ghz || OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition 2x512MB || Leadtek 5900xt @ 595/790 R.I.P. || Leadtek 6800NU @ 432/830|| ||Antec PLUSVIEW1000AMG || Antec Trueblue 480W || Hyundai L90D+ || Asus DRW-1608P ||

Permalänk

Jag får inte MMS att funka. Har tankat ner inställningar, och även följt den manuella guiden, på Telenors hemsida.

Så fort jag öppnar ett mms står det "Kontrollera inställningarna för MMS/internet". Hur lösa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moname1
Vilken version har de senaste programvarorna?

har inte sån koll på M600 lägre, sålde min. men den andra versionen av mjukvaran som jag hade, den hade då det valet. har du nån 3 brandad version av mjukvaran eller?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moname1
Vilken version har de senaste programvarorna?

Phone: R9A002
Bluetooth: R3A01
Oragnizer: R4C01
CDA: R4C01

enligt esatos forum iaf.

på tre-brandade går det som sagts tidigare inte att ändra till endast gsm. Hade väl varit ganska drygt för tre om man använde telenors gsm-nät istället för deras 3g-nät.

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

någon som vet om det går att flasha om den till den vanliga mjukvaran? så man slipper 3s?

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk

Det går men det kostar att göra det om du gör det i en butik.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anno
Phone: R9A002
Bluetooth: R3A01
Oragnizer: R4C01
CDA: R4C01

enligt esatos forum iaf.

på tre-brandade går det som sagts tidigare inte att ändra till endast gsm. Hade väl varit ganska drygt för tre om man använde telenors gsm-nät istället för deras 3g-nät.

Hm, knepigt, jag trodde att man hade ett val vad man än hade för operatör.

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem

Är det nån som har fått PAN näterk att fungera med Bluetooth?

Visa signatur

__________________
|| Abit AN7 || XP-M 2400+@2.4Ghz || OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition 2x512MB || Leadtek 5900xt @ 595/790 R.I.P. || Leadtek 6800NU @ 432/830|| ||Antec PLUSVIEW1000AMG || Antec Trueblue 480W || Hyundai L90D+ || Asus DRW-1608P ||

Permalänk
Medlem

jag har en fungerande PANanslutning(1Mbit) mellan laptop och m600i

men jag vet inte hur jag skall göra sedan(eller hur jag skall använda den)

dvs ställa in så att webbläsaren använder den istället

ska kolla mer på anlutningar, grupper mm...

EDIT

här verkar det lovande

http://my-symbian.com/forum/viewtopic.php?t=26857&postdays=0&...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Jag har lite problem som jag hoppas nån kan hjälpa mig med.

1. När jag får ett samtal eller sms så står bara telefonnummret och inte avsändarens namn som är inlagd i kontakterna. Hur ändrar man det?

2. Ibland när jag ska öppna ett sms så står det att "meddelandet är inte fullständigt" och det går inte att öppna. Då måste man starta om telefonen så funkar det, men sen kommer det tillbaka efter ett tag. Nån som har haft liknande problem?

3. Jag ställde in mitt e-post konto, för att komma in på gmail, som Legendary21 på nån tidigare sida. Men när jag ska logga in står det "Pop3-servern tillät inte anslutning. Kontrollera ditt användarnamn och lösenord för brevlådan." Har kollat detta ett antal gånger och det ska stämma. Vad göra?

Tack på förhand /Simon

Permalänk
Medlem

Är det någon som får någon form av messenger att fungera till M600, det enda jag fick att funka var im+ men det var bara en trial, någon som vet något gratis prog med samma funktion som går att använda till M600?

Rick