Permalänk

Klocka en telefon?

Kan man klocka en telefon?

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Re: Klocka en telefon?

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av minibite3
Kan man klocka en telefon? [/QUOT

HAHA... menar du en mobil/vanlig hemtelefon?.. tror det är omöjligt.

Visa signatur

| Core 2 Duo E6300 | Shappire Radeon 2600XT 800Mhz/1720Mhz | 2,5 GB RAM DDR2 PC5300 | Biostar A7A 8.0 | Silentium T1 | Razer Diamondback| 400GB HDD (2x200gb) | Win XP| LG Flatron L222WS | Seasonic 350W |

Windows Vista Suger! Åratal har dom haft på sig och de är va dom kommer med.

Permalänk

Jag menar en mobiltelefon, t.ex de nya SE.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk

klart man kan. frågan är väl hur och framför allt varför...

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

den kommer ju bara dra mer batteri och det är nog inte det lättaste
känns inte värt det direkt

få mer points i jbenchmark eller vad det heter

Permalänk
Medlem

klart det går googla efter program.. din benchmark gay

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

Att du ens kom på tanken, haha.

Visa signatur

AMD 4000+@2700MHz , Asus A8N-SLi Premium, Corsair XMS PC3500LLPRO 2048MB , ATI X850XT , Lian-Li PC-V1000 , Hiper 580W PSU , Samsung 970P 19" +Logitech tbord m. mus.

Permalänk

Borde väl gå att byta någon kristall för att få upp frekvensen på processorn, men det vette katten om det känns värt på något vis...

Permalänk
Medlem

lol

Visa signatur

überdator

Permalänk

Vilken idé. Lyckas du på något sätt måste du göra en guide...

Visa signatur

Burk 1 Pentium II @ 400 MHz || Voodoo 2 SLI || 256 MiB PC-100 || ASUS P2B (Avställd)
Burk 2 Core 2 Duo X6800 E || 7950 GX2 Quad-SLI || 4096 MiB DDR II 800 || ABIT FP-IN9 SLI (I delar och används ej mer)
Burk 3 Core I5 2500K || GTX 295 Quad-SLI || 8126 MiB DDR III || Asus P8Z68 (Gammal, Orkar inte uppdatera... :P)

Permalänk
Medlem

Högre FPS i Snake?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Skulle kunna vara bra på min qtek s100 om man t ex vill spela emulatorer eller liknande annars har jag också svårt att se nyttan av det hela...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Skriver man snababre sms då? Eller man kanske tom. ringer snabbare! Snacka om att halvera sin räkning!

Nu till allvaret.
Med tanke på att en telefon har en processor och ett arbetsminne så borde det gå att överklocka en mobiltelefon... Frågan är bara varför?

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem

Mitt Internet bråkar så det blev en fördröjd dubbelpost *sorry*...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agazza
klart det går googla efter program.. din benchmark gay

Har ni inget vettigt att tillföra, skriv inte alls.

Permalänk

Nä men som ni säkert har märkt med de flesta nya mobilerna väldigt sega när man multitaskar. Det är fördröjningar ofta när man kollar igenom bilder osv osv.

Jämför bara en gammal Nokia 8210 med en SE W810i så märker du att W810i:n är segare. Detta beror inte på att den har segare processor, utan att den har mer att göra.

Vill få mobilen att göra sina saker snabbare utan fördröjningar.
Eller så kanske det bara är jag som är överkänslig mot sega mobiler?

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Nä men som ni säkert har märkt med de flesta nya mobilerna väldigt sega när man multitaskar. Det är fördröjningar ofta när man kollar igenom bilder osv osv.

Jämför bara en gammal Nokia 8210 med en SE W810i så märker du att W810i:n är segare. Detta beror inte på att den har segare processor, utan att den har mer att göra.

Vill få mobilen att göra sina saker snabbare utan fördröjningar.
Eller så kanske det bara är jag som är överkänslig mot sega mobiler?

Nä då, håller på att gå i taket ibland när telefonen kan ta upp till 5 sekunder att byta bild när man bläddrar i bildmappen på min K750.

Permalänk

Det var en på ett symbian-forum som hade överklockat en P900, men han vägrade säga hur han gjorde, så jag tror nog inte det var så sant

Dock så sitter det TI-processorer i vissa smartphones, är osäker, men jag tror att min A925 har en. De ska ju iaf vara överklockningsbara har jag hört

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Det kryllar av överklockningsbara telefoner, men SE's är nog inte det första valet... Och hade jag haft en som gick att överklocka, hade jag gjort det. Allt ska klockas, bara för att det är kul.

Jag har tittat efter W810i trixs, men inte hittat nånting. Tyvärr.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Har haft planer på att klocka min qtek 9100, vilket går alldeles utmärkt utifrån guiden jag hittade... 195mhz till ca 250, men som sagt så drar den ju mer batteri så jag struntade i det...

Visa signatur

MSI P67A-GD65 | I5-2500K+Scythe Mugen 2 rev B | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3 | PowerColor Radeon HD6950 2GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED | Fractal Design Define R3, Svart
Zepto 6224w
Ps3

Permalänk
Medlem

Qtek ska kunna klockas

Permalänk
Avstängd

klart man ska kolla vad chipet klarar av.

få en snabbare telefon än vad man betalat för är ju fan inte fel.
men ln2 i en mobil kanske är överdrivet

har man bara schemat över hur telefonen är uppbyggd så kan man nog ändra på frekvensen iallfall

Permalänk
Medlem

Du kan ju dels ändra multiplikatorn/dividern genom att ändra den del av mjukvaran som bootar upp mobilen. Kräver en hel del disassemblering, kunskap om plattformen/processorn du arbetar mot, och tillgång till verktyg för att signera mjukvaran återigen - efter att du har ändrat det som behövs.

I annat fall kan du testa att byta klockgeneratorn/kristallen i mobiltelefonen, med risk för att fler kretsar tar sin klocka därifrån och ballar ur.

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Det finns att lättare sätt än att klocka, vilket är att installera om luren med ett snabbare *operativsystem*.
Nu kommer detta låta tråkigt för att många säger: *jag har en kompis som känner en kille som gjorde bla bla.* Men en vän till mig lämnade in sin lur hos en släkting till honom som jobbade med mobiler.
Han installerade en snabbare programvara och den telefonen vart snabbare än alla andra likadana telefoner av just den modellen jag haft i handen.

Tyvärr kommer inte ihåg Vad det för modell men en tweakad programvara kan vara nått intressant för dig att kolla upp. Om det finns nån som kan göra det åt dig, eller om du vet själv hur man gör så att säga.
//Syntan

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedish_Phoenix
Det var en på ett symbian-forum som hade överklockat en P900, men han vägrade säga hur han gjorde, så jag tror nog inte det var så sant

Dock så sitter det TI-processorer i vissa smartphones, är osäker, men jag tror att min A925 har en. De ska ju iaf vara överklockningsbara har jag hört

Hehe, hitta en guide så är jag lätt på att överklocka min p910i.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Högre FPS i Snake?

haha....Man kan faktisk ha 3d spel i dom nyare mobilerna. Som min Nokia 6280 har need for speed underground ..Det är rätt fet grafik faktisk ock det bästa är att man kan styla sin bil

Permalänk
Medlem

Någon som hittat någon gudie till 7610?:) Den är lite små seg när man kör flera program sammtidigt:O

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R | |< |{
Någon som hittat någon gudie till 7610?:) Den är lite små seg när man kör flera program sammtidigt:O

En liten undran, vad menar du med små seg? Gubbar eller? Sammtidigt vad betyder det?

Visa signatur

okim

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av okim
En liten undran, vad menar du med små seg? Gubbar eller? Sammtidigt vad betyder det?

dina kunskaper i svenska språket måste vara synnerligen begränsade om du inte klarar av att förstå det aktuella inlägget, stavfel och särskrivningar till trots.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av okim
En liten undran, vad menar du med små seg? Gubbar eller? Sammtidigt vad betyder det?

mmm Riktigt dålig om du inte kan läsa en text med stavfel. Eller du kanske inte är svensk utan en ryss som använder en translator för texterna?:/

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b