Permalänk
Medlem

XBMC Eller nåt?

Hej. Vore kul med en mediaspelare, säljs Xbox med XBMC chippade och klara? eller ska man satsa på NetGear,kiss eller nåt? Blir det kanonbild? Har kass tv-ut nu och det är inte alls kul att se på film från datorn till teven.

Är helt korkad när det gäller elektronik och fattar inte alls något, därför är det säkrast att be om hjälp

Tacksam för tips!

Godjul

Permalänk
Medlem

http://www.console.se/xbox/basenheter/

XBMC är grymt, så att köpa en chippad xbox är ju ett billigt sätt att få en htpc.
Det finns högkvalitativa kablar (Komponent) som ger klockren bild.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Squeeze varför blandar du in console? har du sett på deras priser? 2k för en ny ochippad xbox? 2k3 för en med ett duox2?

med de priserna så hittar man en beggad på blocket med typ en 120Gb hdd

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
Squeeze varför blandar du in console? har du sett på deras priser? 2k för en ny ochippad xbox? 2k3 för en med ett duox2?

med de priserna så hittar man en beggad på blocket med typ en 120Gb hdd

/Daniel

Hutlöst ju, en butik som tar mer än vad de kostar begagnat....

Permalänk
Medlem

Klara inte att leva utan mitt xbox smarttXX v2 med XBMC. Streamar nerladdade tv-serier från datorn trådlöst till mitt gamla xbox crystal. Då med en D-Link G810 som konverterar trådbundet till trådlöst. Rekommenderas. Xboxen köpte jag moddad å klar på http://www.easygamer.se/. Fantastisk support måste jag tillägga.

Visa signatur

AMD 4000+@2700MHz , Asus A8N-SLi Premium, Corsair XMS PC3500LLPRO 2048MB , ATI X850XT , Lian-Li PC-V1000 , Hiper 580W PSU , Samsung 970P 19" +Logitech tbord m. mus.

Permalänk
Medlem

XBMC är helt underbart, skulle inte klara mig utan det. Har svårt att tänka mig att någon av de komersiella lösningarna skulle kunna överträffa XBMC. Man kan spela upp allt och lite till och det strular aldrig. En fiffig grej är att man kan spela upp direkt från RAR-arkiv, samt alla inställningsmöjligheter som finns vid uppspelning. Nackdelen är dock att xboxen låter ganska mycket, men det kan man säkert fixa om man är händig.

Visa signatur
Permalänk

XBMC är hur bra som helst :D. Har en själv med 250 Gb HDD :). Kräver dock ett intresse om man vill få det bra. Jag skulle satsat på en xbox med XBMC

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem

Xbox har tydligen slutat tillverkas. Någon som vet något bra (läs billigt) ställe som levererar chippade konsoler alt billiga nya/begagnade ochippade konsoler?

EDIT

Någon som vet något om
www.chippingmasters.se som grega postade om. Verkar billiga. Någon som köpt där och vet att dom är seriösa?

Ingen träff på google. Deras nummer kommer inte upp på eniro :/

Permalänk
Medlem

Hittade www.chippingmasters.se .. är det rätt chipp och allt? Bara att koppla in tpkabel och börja cykla?

1 495:- Kanske är bra pris?

Tack för svaren btw, bestämt att det får bli ett Xbox, nu återstår bara hitta ett bra pris

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dhanjel
Hutlöst ju, en butik som tar mer än vad de kostar begagnat....

en butik som ligger 2x nypriset, som ligger tusenlappen över alla andra, och så prismedvetna som folk (de flesta) är på detta forumet, så tyckte jag att det luktade lite över det hela... typ mer eller mindre egenreklam

och nej, det är väl inte konstigt att beggat ligger lägre än nytt, men om du såg vad jag skrev, så var det inte samma produkt rakt av som låg lägre, utan att det följer med mycket mer som personen som sökte hjälp i denna tråd säkerligen vill ha senare

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
en butik som ligger 2x nypriset, som ligger tusenlappen över alla andra, och så prismedvetna som folk (de flesta) är på detta forumet, så tyckte jag att det luktade lite över det hela... typ mer eller mindre egenreklam

och nej, det är väl inte konstigt att beggat ligger lägre än nytt, men om du såg vad jag skrev, så var det inte samma produkt rakt av som låg lägre, utan att det följer med mycket mer som personen som sökte hjälp i denna tråd säkerligen vill ha senare

/Daniel

Försöker du antyda att jag på något sätt skulle vara kopplad till sidan i fråga, och försöker ta tillfället i akt att göra reklam?

Så är icke fallet. Jag är helt enkelt lat och postade en länk till första bästa sidan jag kommer ihåg som säljer och chippar xboxar, som svar på frågan 'säljs Xbox med XBMC chippade och klara?'.

Skulle jag dock reklamera för en produkt skulle jag nog göra det på ett lite mer sofistikerat sätt än som ett inlägg i ett forum.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem

Lämnade in en xbox på psxcare (sthlm) igår som jag ska ge bort i julklapp. Deras billigaste alternativ ligger på 500 kr och då stoppar de in ngt chip och byter HD. Jag tog ngt dyrare chip, det blev totalt 795 kr.
Det kommer säkert funka bra. Tveksamt om jag får den till jul dock eftersom de verkade ha riktigt fullt upp nu innan jul

Har själv en softmoddad xbox (gjordes av en polare) och den har funkat helt utan problem i över 2 år.

Permalänk
Medlem

Tyvärr äger jag inget Xbox sen tidigare, pratade med en kille på chippingmasters förut och de hade slut på enheterna, och får inte in några fler eftersom de slutat tillverkas? Får ge mig ut på blocket och söka

Permalänk
Medlem

Jag brukar se nya xboxar på onoff och liknande ställen här i Lund för strax under 1000-lappen, så de går nog att få tag i. Sen kan man väl softmodda den istället för att betala för chip?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Sagt det förut, men jag säger det igen: Om man stoppar in en varm hårddisk i Xboxet så MÅSTE man byta fläkt!
För det första så låter den som sitter i som fan, sen är det inte speciellt bra för HDDn att vara 50 grader 24/7...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Pratat med www.chippmasters.se via msn. Inte alls övertygande. Vägrade ge up Organisationsnummer och fullständig adress.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Sagt det förut, men jag säger det igen: Om man stoppar in en varm hårddisk i Xboxet så MÅSTE man byta fläkt!
För det första så låter den som sitter i som fan, sen är det inte speciellt bra för HDDn att vara 50 grader 24/7...

Efterssom orginalfläkten enbart drar luft förbi gpu och cpu så är det inte så konstigt att det blir varmt.

Själv kör jag orginalfläkt och en Samsung P80disk. Har aldrig kommit upp i några 50 grader med den. Ligger runt en 40 grader vid användning.

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk

Sen är ju samsung de bästa hårddiskarna som finns...
Själv körde man Maxtor

Visa signatur