Söker spel, typ som GTA

Permalänk

Söker spel, typ som GTA

Hej!

Nu är det så här att det börjar närma sig jul och jag är som vanligt ute i god tid. Min lillebror önskar sig GTA i julklapp, men eftersom han bara är 7 år så tycker jag att det är för våldsamt för honom.

Det som han tycker är roligast är att man kan gå ut och in ur bilar och byta bilar ganska fritt. Det ultimata hade varit ett spel som liknar GTA fast utan våld, eller minimalt med våld. Finns det något sånt spel att köpa till PC eller Xbox?

Visa signatur

Matte

Permalänk
Entusiast

Nja, något spel likt GTA fast utan våldet vet jag inte om det finns annars borde väl vilket bilspel som helst funka fint, även om det inte riktigt är samma sak.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Driver är väl typ samma grej.

Fortfarande våld, men inte lika mycket.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Utantvekan just cause eller saints row(360).

Så likt det kan bli!

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

Scarface spelet där är ungefär som GTA också.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

ja tror ni sista missade nånting...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

som tidigare sagt! driver 1,2,3 är mycket roliga spel som fortfarande har våld men inte alls på samma sätt som gta spelen! det är nog det närmaste du kan komma!

Permalänk

okey, tackar för alla svar, ska nog pröva driver så får vi se hur det går.

Visa signatur

Matte

Permalänk
Medlem

Simpsons Hit 'n' Run?

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Scarface och Just Cause är några riktigt bra spel men de innehåller våld!

lAlAz0r

Permalänk
Medlem

Ojdå, jo du har rätt, missade den där lilla detaljen om våldet :), återtar mitt bidrag om scarface

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk

Fast du får faktiskt tänka på att våld inte gör barnen våldsamma eller något annat PKistiskt skitsnack.

Hur som helst, det finns ett Simpsons-spel som lätt liknar GTA. Oerhört roligt, om än något linjärt. Tror det heter Simpsons Hit'n'Run.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Som ett par andra sagt så tror jag att Simpsons Hit 'n' Run är det bästa alternativet om du vill hålla våldet nere.

Permalänk

Re: Söker spel, typ som GTA

Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte_6633
Hej!

Nu är det så här att det börjar närma sig jul och jag är som vanligt ute i god tid. Min lillebror önskar sig GTA i julklapp, men eftersom han bara är 7 år så tycker jag att det är för våldsamt för honom.

Det som han tycker är roligast är att man kan gå ut och in ur bilar och byta bilar ganska fritt. Det ultimata hade varit ett spel som liknar GTA fast utan våld, eller minimalt med våld. Finns det något sånt spel att köpa till PC eller Xbox?

Skulle Rekommendera Simpson Hit and RUn

Visa signatur

P4 3,4GHz, Gigabyte s478, Palit X800GTO, 1GB samsung, 160GB X2 western digital, Zalman 360W 26 amp.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Fast du får faktiskt tänka på att våld inte gör barnen våldsamma eller något annat PKistiskt skitsnack.

Hur som helst, det finns ett Simpsons-spel som lätt liknar GTA. Oerhört roligt, om än något linjärt. Tror det heter Simpsons Hit'n'Run.

När jag var runt 6-7 år så slog jag morsan en gång efter kollat på för mycket turtles. det gjorde jag inte igen...

så vid en såpass låg ålder är det kanske inte så bra med för våldsamma spel

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Total Overdose. GTA+max payne i mexico

Visa signatur

Athlon 64 3200+, Asrock Dual-SATA2, 1 GB DDR-RAM, GF6600GT osv.
"One ring to rule them all, One ring to find them, One ring to bring them all, And in the darkness bind them!" miskad storlek /Quizor

Permalänk
Medlem

Min lillebrorsa är 6 nu. Vid 4.5 års ålder började jag lära han att spela lite simpla spel på datorn. Vid 5 års ålder blev han beroende av CS, han slutade aldrig prata om det, han önskade sig cs gubbar när han fyllde år m.m. Han kunde tillome sitta o spela tills han somna xD. Så nu e han endast tillåten att titta på när jag spelar hehe.

Och som många andra säger så kan jag rekomendera "Simpsons: Hit and Run".
Mycket barnvänligt och min lillebrorsa tycker om det jättemycket

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Best friends?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Simpsons: Hit and Run, verkar vara det bästa alternativet. Det viktiga är att hålla våldet nere, för han har en otrolig förmåga att bli våldsam av för mycket tv-spelsvåld.

Tack för alla bra svar.

Visa signatur

Matte

Permalänk

Vet inte hur Mafia eller Gudfadern är. Bara hört talats om dem. Folk säger att de är väldligt lika GTA?

Permalänk
Medlem

Mkt våld i mafia och gudfadern..

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Våld i TV-spel är inget farligt.

Permalänk
Medlem

Nehe...? Så du tycker att hn ska köpa scarface till lillebror?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Våld i TV-spel är inget farligt.

Om spelaren är 7 år ska man inte spela GTA, scarface eller något sånt spel. Ditt argument håller för de flesta i tidiga tonåren men inte om man är 7 år.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Precis.

I "Just Cause" är det inte så mkt våld..

Annars är det nog svårt att hitta ett GTA "look-a-like" som inte innehåller mkt våld.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

jag skulle iaf säga simpsons hit 'n run..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Våld i TV-spel är inget farligt.

Om hans lillebror blev aggresiv av turtles så skulle jag nog också försöka hålla ner våldet i spelet..

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk

Ja simpsons hit & run är nog det självklara valet tycker jag

Visa signatur

Intel C2D E6400 2,13 GHz, Gigabyte S3, 2048 mb Coirsair Dominator PC6400, Powercolor X1950XT, Seagate barracuda 320 + 160 GB, Hiper 530W, CoolerMaster Mystique 631,