Att:Webhallen -> ge fan och skicka mail om att saker finns att hämta...

Permalänk
Medlem

Att:Webhallen -> ge fan och skicka mail om att saker finns att hämta...

När grejorna faktiskt inte finns att hämta!

Suck.... Andra gången det händer nu att Webhallen skickar mail om att ordern är plockad och ligger och väntar fast den inte gör det.

Beställde 4 fläktar och lite adapter till strömkabel. Dagen efter får jag mail om att grejorna ligger och väntar ute i sumpan. Åker dit och får reda på att tre av fyra fläktar inte finns hemma

Avbeställde rasket hos Webhallen och beställde genom annan leverantör.

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk

Och nu när du har gjort det så måste du skriva om det här?

Varför inte höra med Webhallen om det istället? Det är ju trots allt jul och det har nog ganska full upp.

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

Webhallens ordersystem är riktigt skit!
Jag fick åka till butiken 3gånger! Första gången fick jag mail. Åker till dom, tyvärr!
Nästa gång får jag ett mail. Mailar tillbaka och frågar om det faktist har kommit in JAAA! får jag som svar. men NEJ de har inte den inne. Trdje gången får jag både orderbekreftelse som jag självklart skriver ut. ringer dom och mailar också.
Men NEJ! de har fortfarande inte den inne.Men jag kunde åka till stan och hämta den förr herregud det går ju!
Nope, inte där heller eftersom dom inte kan hitta den. En halvtimme i kö och en halvtimme för dom att leta efter skiten. Får 200krs rabatt efter att jag tjatat och skrikit och gnällt över vilka idioter dom är och folk som var i butiken höll med mig. Idiotiskt, tur att det aldrig hänt igen.

Permalänk
Medlem

Och ni fortsätter att handla där, det om något är ju idiotiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kosh of Vorlon
Och nu när du har gjort det så måste du skriva om det här?

Varför inte höra med Webhallen om det istället? Det är ju trots allt jul och det har nog ganska full upp.

Ja, det måste jag eftersom det i högsta grad är av allmännyttigt intresse att få reda på att Webhallens avhämtningssytem strular allt som oftast (tycker jag).

Du tror inte "jag har hört med webhallen" innan jag postade? Tro mig, jag har "hört med webhallen".... Och dom har hört mig! Argumentet "har mycket att göra" som du framhäver håller inte. DustinHome, Multitronic osv har också mycket att göra, men deras system verkar tydligen hålla för trycket?

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk
Medlem

Jag gissar att Webhallens personal fick samma härliga julattityd från dig också när du säger att de "har hört dig"? God jävla Jul med andra ord...

Däremot håller jag med om att det faktiskt är av intresse i forumet om någon leverantör har strul med sitt system. Kan vara bra att veta.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Du har rätt till ersättning för att du tog dig dit och hem. Använd dustin eller komplett, mycket mindre strul.

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscra
Du har rätt till ersättning för att du tog dig dit och hem. Använd dustin eller komplett, mycket mindre strul.

Resonemanget bakom ditt förslag håller ju dock inte fullt ut....

Ingen av dustin och komplett har väl möjlighet att hämta ut sakerna? (Komplett har väl visserligen något sånt, men inte i Stockholm?)

Då kan han ju lika gärna beställa hem sakerna från Webhallen om det passar bäst, då lär han aldrig bli "lurad".

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Ingen av dustin och komplett har väl möjlighet att hämta ut sakerna? (Komplett har väl visserligen något sånt, men inte i Stockholm?)

http://www.komplett.se/mlf/diverse/se/news/karta_stockholm.jp...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Jag gissar att Webhallens personal fick samma härliga julattityd från dig också när du säger att de "har hört dig"? God jävla Jul med andra ord...

Däremot håller jag med om att det faktiskt är av intresse i forumet om någon leverantör har strul med sitt system. Kan vara bra att veta.

Nej, var naturligtvis inte otrevlig. Men väl kritisk! Fanns ingen anledning till att ta ut min besvikele på en stackars (och förövrigt hjälpsam) anställd på Webhallen.

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk
Medlem

Har beställt en 30-40 gånger av webhallen, och jag har aldrig haft problem.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

jag brukar kolla så dom har något saldo och snällt stå och vänta i kö på webhallen utan att förbeställa, fungerar varje gång, även om de bara har 1st i lager

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Så pass...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nova28
Ja, det måste jag eftersom det i högsta grad är av allmännyttigt intresse att få reda på att Webhallens avhämtningssytem strular allt som oftast (tycker jag).

Du tror inte "jag har hört med webhallen" innan jag postade? Tro mig, jag har "hört med webhallen".... Och dom har hört mig! Argumentet "har mycket att göra" som du framhäver håller inte. DustinHome, Multitronic osv har också mycket att göra, men deras system verkar tydligen hålla för trycket?

Till sak hör dock att dem har mycket att göra och det system dem använder är inte det mest effektiva, att så många får problem med att "varorna fanns inne när jag beställde, men inte när jag skulle hämta dem..." är för att det inte är något som "plockas" och bekräftas som folk tror, allt sker automatiskt och lagersaldot dras av, mailet skickas till kunden, allt beror på lagerdiffar...men dem försöker ialla fall...

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w