Permalänk

dator film på tv

hejsan, nu vet jag inte om jag har kommit rätt

hur kan jag se mina filmer som har på datorn i tv:n
jag har kopplat in komposit sladen till datorn+tv
men jag får ingen bild,,
jag går in på egenskapen/inställningar/avancerat/sen klickar jag på min Geforce/men jag hittar inget me att klona min dator till tv,,

Permalänk
Medlem

Se till att du har alla (och nya) drivrutiner. Jag körde på windows medföljande förut och det ville sig inte utan jag fick ladda hem grafikkortets hela driverpack på typ 15 mb (drivrutiner och massa jobbiga program).

Sedan ska det räcka med att du går in på egenskapar/inställningar. Välj din tv (skärm nr 2 skulle jag gissa) och klicka i Utöka skrivbordet till denna monitor (eller vad det nu kan heta på svenskt xp).

Om du vill kan du alltid gå in under avancerat för den skärmen (tvn) och i någon flik sätta Hz till samma som din tv har. 50, 60 eller 100, kolla upp vad tvn lirar på på nätet lite snabbt om du inte har det i huvudet.

Nu är det förhoppningsvis bara att dra ut din valda filmspelare och köra.
Och nu börjar inställningshelvetet (om du har svartvit eller ingen bild alls det vill säga...)

Gå in på inställningarna på din tv och flippa runt mellan NTSC, PAL, SECAM eller vilka lägen din tv stöder tills du hittar nått som passar. Kan du inte välja utan din tv bara stöder tex PAL måste du på datorn ändra utgående signal till just PAL.

När du väl har bild kan det flimmra väldigt mycket och det kan du få bukt på genom att leka runt med inställningarna på din tv. Prova ändra på kontrasten, färgåtergivningen, ljusstyrkan osv osv.

Och så en sista grej, prova dra upp upplösningen så mycket det går för din tv på egenskaparna på datorn. Kan du köra 1024 så gör det istället för förvalda 800x600. Det gör det hela lite mindre jobbigt att titta på när man inte kör film

Lycka till !

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk

jag har updaterat min geforce/fick med en skiva när jag köpte de,
de finns inget som heter tv, när jag går in på geforce inställningarna?

finns de inget annat program, där den letar efter de sj el så?

Permalänk
Inaktiv

ladda ner senaste drivrutinerna från www.nvidia.com

ja e kvar hemma 2 timmar till och laddar ner lite musik, så om du vill ha hjälp i realtime så adda mig på msn pazu@tokyo.com

Permalänk
Medlem

TvTool är rätt praktiskt om du har ett tv-chip som stöds. Finns på tvtool.info

Permalänk

jag har en nvidia geforce 6200se turbocache 256 mb

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk på att ha din TV ansluten när du startar datorn, lätt att missa.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.