Knasigt efter Vista installation

Permalänk
Medlem

Knasigt efter Vista installation

Hej hej

Försökte installera Vista business ed och allt fortlöper tills filerna kopierats över och datorn startas om.

Då kommer en meny upp med två val; typ "Proceed with Vista installation" och "Start previous verson", men denna försvinner efter en sekund och tar en in i installationsprogrammet. Detta låser sig / startar om datorn efter ca en halv minut.

Om jag är snabb kan jag välja "Previous verson..." men detta är ju lite irriterande att behöva göra varje gång.

Hur får jag bort den misslyckade installationen av Vista?

Istallerade från XP, har provat att ta ur dvd'n.

/m

Permalänk

problemet är ju att du graderar ner från vista till xp datorn känner det ju som att vista är ett bättre system hade själv ett liknande problem när jag skulle avinstallera vista .I mitt fall slutade det med full formatering.Om du har en xp skiva skulle jag nog göra det systemåterställning kan kanske vara något

Permalänk
Medlem

Finns någonstans här på Sweclockers där det står hur man skall göra

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Medlem

Hehe, samma problem som hände när man ville gå ner från xp till millenium/98 för att man upptäckte att man hade saker som inte funkade i xp typ skrivare,spel och sånt.. Formatera är enda rätta.

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!