Permalänk
Medlem

Processor -2*C

Har kört vattenkylningen utomhus och fått ner processorn till -2 grader hehe. Nån som vet om de e bra för den...?

Visa signatur

VaTTenKylD

Permalänk
Medlem

Du menar att vattnet är under noll ?
Borde det inte vara is i då ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd

Det är därför man har glykol och in te bara vatten .. suck.

Permalänk
Medlem

Hehe just de jag har faktist klycol i:P

Visa signatur

VaTTenKylD

Permalänk
Medlem

Processorn gillar såklart kyla men den gillar inte kondens
precis som allt annat i datorn. Så se upp med det ;D

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem

det är bara att börja överklocka då. Det gör inget om det är -2. Det kan bli problem under -10. Men i tanke att världens oc kör den i -200 så borde inte -2 vara nåra problem

Permalänk
Medlem

ställ hela datorn ute för at inte få kondens. täck den med plast ifall det skulle få för sig att snöa eller regna:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Re: Processor -2*C

jag kör ju såklart med ena radiatorn utanför... hehe och de e typ 10 minus här xD

Visa signatur

VaTTenKylD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
det är bara att börja överklocka då. Det gör inget om det är -2. Det kan bli problem under -10. Men i tanke att världens oc kör den i -200 så borde inte -2 vara nåra problem

Nej, inte -200. Då flytande kväve håller -196c. Jag själv har kört med det.
Med lite tur får du en load temp på -130 till -140c.

Jag körde med detta under DreamHack winter tillsammans med TechSweden.

Vissa CPU'er coldbuggar. AMD64 har elaka coldbugs, Medans Intel's Core 2 Duo verkar ha en på -126c (har jag för mig).

När vi kör har vi extremt mycket isolering. Dels armaflex sedan även vaselin. Mycket av det också.

Skall fråga om jag får låna ett rör å köra lite med torris alternativt LN2 (Flytande kväve).

Har varit med å kört slut på 180 liter!!! flytande kväve på 24h. Bara för att testa hårdvara. Gladast var nog ändå Elmor.
Tyvärr fick vi inga resultat under dreamhack. Till nästa vinter blir det dock ändring på det..

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ShiSha_
Det är därför man har glykol och in te bara vatten .. suck.

Det är ju bra just då när man har datorn ute i minusgrader, men man får betala för det med sämre kylning i systemet under resten av året...

Permalänk
Avstängd

Hur jäkla långt upp i dalarna är du?
Lite nedanför dalarna är det bara +1 grad

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Släng in datorn i frysen och borra ett litet hål för kablarna...^^

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loojd
Släng in datorn i frysen och borra ett litet hål för kablarna...^^

frysen klarar inte av o kyla en ny dator skulle jag inte tro

i så fall får han skaffa en vanlig kompressor till cpun

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tancoll
Nej, inte -200. Då flytande kväve håller -196c. Jag själv har kört med det.
Med lite tur får du en load temp på -130 till -140c.

Jag körde med detta under DreamHack winter tillsammans med TechSweden.

Vissa CPU'er coldbuggar. AMD64 har elaka coldbugs, Medans Intel's Core 2 Duo verkar ha en på -126c (har jag för mig).

När vi kör har vi extremt mycket isolering. Dels armaflex sedan även vaselin. Mycket av det också.

Skall fråga om jag får låna ett rör å köra lite med torris alternativt LN2 (Flytande kväve).

Har varit med å kört slut på 180 liter!!! flytande kväve på 24h. Bara för att testa hårdvara. Gladast var nog ändå Elmor.
Tyvärr fick vi inga resultat under dreamhack. Till nästa vinter blir det dock ändring på det..

SUCK SUCK och ännu en gång SUCK vilka jävla ordvakter det finns här, du och din **** 3grader kan dra åt *****. Förlåt för mitt ordspråk men detta är värkligen förjävligt att vissa personer kommer och börjar gråta om att jag avrundar 196c till 200c. OKEJ OKEJ vi kör som du vill. Flytande kväve har en temperatur på 170c. bla bla bla.. Tack och hejdå.

Permalänk
Medlem

Om du har -2 grader in i datorn och det är någorlunda varmt i ditt rum dvs 18-20 grader så kommer det att bildas kondens på slangar och ev kylblock också. Visst kan det vara bra om man ska överklocka osv men vatten på datorkomponenter är inte att rekomendera.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk

mitt temp pogram visar också minus grader på prosessorn, kan de va så fast jag har rums temp i mitt rum jag har testat att byta minnerna o modekortet men det blir ingen skillnad!! Jag skickade tillbax modekortet o fick ett nyt på garanti o de va samma fel, kan jag polis anmäla leve ran tö ren? Jag tror att nät agget e för svagt. Det e bara 350 o på lappen står det att de e bara 3 a på 12V pappa sa att det inte spelar nån roll Vad ska jag göra, kanske jorda datorn i elementet eller trapp räcket ??????

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk
Medlem

haha mike the spike! Hur gammal är du? Du låter som en liten 10årig unge som värkligen gått fel när du "råkade" surfa in på sweclockers. För det första så ska du inte byta ut MINNEN om proccessorn visar fel grader. -2c kan man inte ha på något du har i din dator. Din grafikkort kan inte vara -1c som du sa förut, utan det är MINNST 40c eller 50c vid idle, och din proccessor ska minst vara 20c vid idle. Det är något som är konstigt med din moderkort och sensors, men det har inget med nätagget att göra. "Din pappapapap" pappa papp papppaa.... oh my god... Din pappa har nog rätt.... Nätagget räcker såvida datorn inte startar om eller något sånt, men det har inget med temperaturerna att göra. Du ska inte bry dig om temps, om du bryr dig ska du byta moderkort till ett annat, dvs KÖPA ETT NYT. Det var allt, du kan fråga gärna men kolla först med Pappa

ps. Hur gammal är du.. vill verkligen veta, du låter som en liten skit unge.

Permalänk

jo jag har -2c det står i pogrammet !!!
sluta mobbas jag ha haft dator läng re en dej!!!
jag har nytt mode kort.

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk
Vila i frid

Haha asg?

Du har inte tänkt på att pRogrammet kan visa fel, för att din sensor kanske är trasig?

Och bara för att du har nytt modeRkort behöver det inte vara helt.

Visa signatur
Permalänk

Hmm, garanterat ett forumstroll.
Skulle inte ta killen seriöst om jag vore ni.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Hedersmedlem

Mike The Spike är numera avstängd i väntan på en vettig förklaring på ett flertal obegripliga och missledande inlägg

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

men varför, sweclockers var mycket roligare med honom!

Visa signatur

- Furu since 1984 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mike The Spike
jo jag har -2c det står i pogrammet !!!
sluta mobbas jag ha haft dator läng re en dej!!!
jag har nytt mode kort.

Har du hört ordet BUGG nån gång?

Visa signatur

| Core 2 Duo E6300 | Shappire Radeon 2600XT 800Mhz/1720Mhz | 2,5 GB RAM DDR2 PC5300 | Biostar A7A 8.0 | Silentium T1 | Razer Diamondback| 400GB HDD (2x200gb) | Win XP| LG Flatron L222WS | Seasonic 350W |

Windows Vista Suger! Åratal har dom haft på sig och de är va dom kommer med.